Skip to main content

Hot! : Video langgar Ostad Azhar Idrus.

Oleh : Ali Abu



Tahniah kepada Ali Abu dari N9. Tahniah Ostad kerana professional. Tahniah jemaah masjid N9. Tak tau apa jadi kalau langgar kat Terengganu nih. Hahaha.

Inilah impian gua. Rakyat sangat berkuasa. Kita perlu dapatkan Malaysia Baru untuk mendapatkan kuasa rakyat. Hadi Awang, Anwar Ibrahim dan seltan2 Melayu tu kita boleh langgar sahaja nanti. Langgar guna hujah dan dalam kerangka demokrasi yang dibenarkan negara.

Kita ulang tayang sejarah ulama berhadapan dengan hujah rakyat biasa yang kerja Pengawal Keselamatan macam gua. Ini adalah takdir yang Allah tulis dalam Loh Mahfuz. Untuk rujukan umat Islam khususnya.



Buat Ali Abu. Ghayo Cino ni den balik. Insyaallah. Nanti den tipon kau. Insyaallah.

Comments

  1. Assalamualaikum Aduka,

    Ustaz Azhar Idrus sering keluarkan hujah tanpa fatwa. Dari video Tuan yang saya tonton, jelas beliau tidak inginpun untuk berhujah dengan Abu Islam Fathul Bari.

    Ini bukan hal politik. Ini hal Agama Islam yang tertegak kerana hujah. Jika diperhatikan, Abu Afiq telah berusaha mendapatkan hujah dari Fathul Bari. Hujah balas dari UAI? Tiada. Contoh, kita lihat sahaja pendapat Dr. Asri dan beberapa ilmuan manhaj Salaf, mereka memberi hujah yang jelas bahawa sifat 20 bukanlah wujud dari zaman Rasulullah SAW dan para Sahabah r.a. Walhal, secara ilmiah, sifat Allah Azza Wa Jalla adalah apa sahaja yang hebat dan tiada kecacatan (mungkin ayat saya kurang tepat). 99 Nama Allah juga sifat Allah bukan? Secara detail, biar ilmuan ini berdiskusi. Saya cuma menyampaikan apa yang saya faham.

    Dalam hal ini, minta maaf Ustaz Azhar Idrus. Tuan Ustaz telah mengecewakan.

    Dan, sayang betul tak pergi kuliah ni tadi..ada gak nampak banner kat Mahfah tadi..tak perasan lak tarikh dia.

    Namun, dari segi profesionalisme berbanding Haji Hadi, saya bersependapat dengan tuan empunya blog.

    Wallahua'lam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n