Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 30, 2012

Bergambar : Gua ambil C&U (senjata api)

Oleh : AdukaTaruna

Mungkin tak setaraf dengan Rela, polis dan askar. Tapi dah blog gua, gua tulis la pengalaman gua. Syarikat hantar gua ambil C&U untuk lesen senjata api. Bawah PDRM. Garang nak mampos bai polis yang handle senjata api nih. Sebab benda alah ni berbahaya. Tak bleh buat secara kuliah Semanis Kurma der.

4 orang dari Kelantan dan beberapa dari negeri lain diasingkan sebab pemohon baru. Kena ajar teori dulu. Ada 3 orang polis garang handle senjata api nih. A dan B handle latihan pemegang lesen. Manakala polis C handle kitorang.

Cerita 1.
Setelah diajar, dan diberi amaran tentang keselamatan senjata api, polis C pun bertanya.

"Baik. Sekarang siapa dalam kumpulan ini pernah menembak. Tak kira la senapang kawan ke, abah ke. Keluar ke depan. Cepat! Cepat!!!"

3 orang keluar. 2 dari Kelantan (termasuk gua), sorang dari mana ntah.

"Kamu tembak guna apa?" Soal polis pada member gua.

"Senapang kawan. Dia Rela."

"Kamu?" Polis tu tanya gua plak.

"Arwah Abah punya. Dia Rela gak dulu."

"Kamu?"

"Senapang Funfair."

Dengan polis2 sekali gelak. Terus mamat tu dipanggil Funfair.

Cerita 2.
Member gua ni memang lucu orangnya. Polis C petik nama dia. Dia dah gelabah. Polis tu ajar dia cara tembak berdiri. Tapi dia kidal. Polis tu tukar la cara2 untuk orang kidal.

"Kalau kidal, dah senapang kat bahu kiri, apsal guna mata kanan? Mata kiri! Mata kiri! Woi Mat! Bengong! Mu tutup 2-2 mata wat per?"

Member gua punya cemas nak kenyit mata yang mana satu, sampai dia kenyit kedua-dua mata. Wakakakaka.

Cerita 3.
Lepas teori dan praktikal tanpa peluru, tiba time guna peluru. Peluru hidup bai. Member gua yang tadi, orang pertama. Lepas 'cekah' pum gun tu, buka kunci keselamatan picu, ready nak tembak, polis bunyi wisel tanda tembak. Tapi member gua g 'cekah' sekali lagi pum tu. Melantun peluru hidup keluar. Ada lagi 3 dalam. Dia terus tarik picu tapi tak meletup.

Dia angkat tangan menandakan dia ada masalah. Betul dah. Yang salahnya, dia pusing badan nak tgk sama ada polis perasan dia angkat tangan atau tidak. Pusing dengan muncung senapang bersama. Gua orang no 2 belakang dia. Budak depan gua terus meniarap. Gua tak tiarap la sebab muncung tu sebenarnya kat kumpulan lain.

Polis B yang berdekatan terus berlindung belakang gua. Niamakai. Gua pun menyangkung la. Biar polis tu terdedah. Polis tu terus serbu member gua tadi. Seb baik tak kena penyepak. Dia dah angkat kaki dah. Huhu. Polis tu dah nak halau dah member gua dari situ. Mujur la polis A dan C tarik kasi kaunseling kat member gua tu. Dia direhatkan sebentar.

Guna peluru penabur tu bai. Kompom mampos 3-4 orang kalau meletup tadi. Gua kompom syahid punya. Sebab dah lebih 24 jam gua tak kutuk ulama Hadi. Hua3...

Cerita 4.
Walau gua baru, dalam kumpulan pemohon baru, ada 3 orang termasuk si Funfair yang berjaya tembak kesemua 4 piring sasaran. Posisi menembak berdiri. Habes sesi pum gun, kami dapat main pistol plak.

"Kalau lulus pistol, bleh mohon jadi bodiguard." Sound anak tokey syarikat pada gua. Gua bukan minat pun. Gua minat senjata api tu jer. Ni baju gua masa kena tahan kes dituduh hina Sultan Johor dengan perkataan mampos, mampos dan pergi mampos tu.


Dulu gua selalu bangangkan polis dalam Gerak Khas yang tembak tak kena2. Rupa2nya pistol memang payah bai. Tak tahu la pistol tu yang bangang atau gua sama bangang dengan polis Gerak Khas Yusof Haslam tu.

Jarak piring 20 meter jer, gua hanya dapat tembak sekeping dari 4. Si Funfair dapat 2 keping. Tapi tak aci sebab polis pegangkan tangan dia. Sorang lagi hanya dapat tembak tanah. Hahaha.

Berikut adalah gambar2 curik yang gua sempat ambik. Gambar curi tak ketat sangat. Yang ketat gila babi ialah komponen senjata dan peluru. Kelonsong peluru pun tak boleh bawa keluar. Siap kena ikrar sumpah lagi.







5 comments:

SysOp said...

Bhai AT...

Pergh.... lepas nih lu boleh dah ganti RAMBO... hahaha....

Hahahaha... ader teknik bhai nak guna pistol dengan senang dan tepat... hehehe.. ader masa nanti gua ajar....

Sebab gua berani jamin.. teknik yang Polis tue ajar mesti tak termasuk teknik yang gua tau dan biasa guna... ala .38 punya peluru bukannyer kuat mana pon... lain la kalu lu pakai .44 ....hehehe

Lagi satu... syarikat lu nanti maner ader pakai .38 ... sebab biasanya syarikat akan pakai 9mm ... impak 9mm tak kuat mana la...

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

Terjah semacam said...

peh... Sblom ni lu tmbk x mati2... Mkin hidup ade la... Tpi kali ni kompom lu tmbk mati punya... Tpi lu jgn la tmbk cuping... Nnti ayh cik dah x de body guard...

lelaki_ini said...

Bro. Lu training pakai pistol jenis ape?

Biasa kalau guard bangunan pakai revolver je. Jika kena pada cara, tembakan revolver sebenarnya lebih tepat sebab kestabilan pistol tu sendiri lepas shoot.

Pistol semi auto ( Glock, Smith etc. ), lepas shoot cekah akan automatik menolak ke belakang untuk muntahkan kelongsong. Kat situ dah ganggu sket sebanyak kestabilan pistol dan ketepatan sasaran. Dia punye tendang, silap2 pistol terlepas dari tangan beb.

Macam rifle sniper la. Ada cekah auto dan cekah manual. Biasa sniper prefer cekah manual supaya tak ganggu ketepatan dan kestabilan.

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體

adie azrie said...

bro boleh tanya sikit