Skip to main content

Video hina hudud : Laporan polis IPD Pengkalan Chepa.

Oleh : Jeming Hassan


Laporan Polis telah di buat di IPD Pengkalan Chepa, Kota Bharu. Pesalah melanggar aturan Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan, Seksyen 120 Enekmen Majlis Agama Islam Dan Adat Istiadat Melayu 1994, seksyen 298 dan 298A Kanun Keseksaan.

Menurut Ketua Pemuda PAS kelantan YB ustaz Abdul Latif Abdul Rahman kenapa takutkan PAS sampai sanggup menghina dan pertikai hukum ALLAH swt. Dan dimana fakta dan hujah yang dikemuka dalam video pendek itu yang mengatakan wanita kelantan adalah yang teramai dalam bidang kerja maksiat sedangkan wanita Kelantan terkenal dengan bidang perniagaan seperti mana wanita di Pasar Siti Khadijah.
- YB ustaz Abdul Latif Abdul Rahman-

Beliau juga mempertikaikan kenapa isu ini tidak dapat mendpat perhatian UMNO seperti mana isu bila lagu negaraku diperlekehkan. Adakah kerana video ini memberi kesan negatif pada Pakatan Rakyat. Sesungguhnya, hukum hudud ini hukum ALLAH swt dan isunya lebih berat lagi daro isu bendera atau isu lagu negaraku.

Comments

  1. saman jer ngan pelakon² dalam video tu skali... terutamanya mamat tua nak mampos tu.....

    ReplyDelete
  2. nkorang ni xreti2 lg ke?kan ke geng nkorang si aduka ni dah ajar..kaset lwn kaset..ceramah lwn ceramah...youtube lwn youtube la...tu pun org mcm aku ni nak ajar ke?? x abis2 report polis..dah mcm Sam Amk pulak aku tengok..dah tau polis xkan buat ape2..saje le tu...bila ditanya nanti 'ana dah buat report polis,dah lps tanggungjwb,tu polis punye keje'..amboi senangnya berjuang islam....

    aku tunggu sape la blogger ke ahli Pas ke yg bijak buat klip lwn blk klip hina hudud tu...balik2 buat klip ajak pi program pemuda...hampasss..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n