Skip to main content

Turun bendera Najib : Mahasiswa BEBAS jangan gentar.

Oleh : AdukaTaruna

Menurut maklumat, ya, memang benar. Turun bendera Najib tiada dalam agenda. Tetapi, sungguh pun begitu, pihak UMNO atau PWTC sila mengambil tindakan undang2 terhadap mahasiswa terbabit sekiranya penurunan bendera itu salah dari segi undang2.

Di masa akan datang, mahasiswa perlu mengikut agenda yang diputuskan bersama kumpulan. Di tajuk lain, BEBAS harus mengambil kejadian penurunan bendera itu secara kumpulan. Secara pasukan. Secara jemaah. Jangan pinggirkan atau asingkan mahasiswa yang terbabit. Ini satu perkara yang tidak bertanggungjawab.

Kepada mahasiswa yang menurunkan bendera tersebut, jangan gentar dengan ugutan. Small metter jer tuh. Mereka berani kerana polis menyebelahi mereka sahaja. Samseng ikut keadaan namanya. Samseng time ramai dan time berada di pihak pemerintah.

Sentiasa laporkan sebarang kejadian yang berlaku sekiranya anda diugut atau dikasari secara fizikal. Gua akan meminta jasa baik media baru pro PR akan publish identiti lu orang kalau apa2 terjadi. Mainkan sehingga lu dikenali massa.

Apabila identiti itu dikenali massa, pihak pemerintah akan sukar melakukan khianat. Kerana massa memberi perhatian kepada perkembangan kes. Ini bukan teori adik2 semua. Gua pernah kena kes lagi besar. Rakan2 media baru publish identiti gua, cerita gua. Bila kes jadi nasional, sebutir penampar pun lu takan dapat. PDRM bertugas mengikut keadaan media. Setakat maki2, lu abaikan jer la.

Samseng taik kucing tu berani time ramai satu. Time berada di pihak pemerintah satu. Abaikan jer la Pemuda UMNO tuh.

Comments

  1. just remember my word, what u see is not always what it seems. BEWARE..

    ReplyDelete
  2. Ini bukan teori adik2 semua.

    bila wa baca ayat ni...... BLUWEK!!!!!!! cam ayat mari mengaji jer....

    ReplyDelete
  3. blah la lu adukataruna. dulu hina sultan johor, baru kena gegar sikit dah terkencing dalam seluar. sekarang ada hati nak sembang lebih. pirahh!

    jangan esok kena tangkap lagi, terberak dalam seluar pulak.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n