Skip to main content

Prof Aziz Bari akan bertanding

Oleh : AdukaTaruna

Mengikut maklumat dalaman, Prof Aziz Bari akan bertanding di sebuah kota di ufuk timur.

Comments

  1. ni mesti jadi calon di klate..... tok payoh susuk la aduka negri mano ajik bari ni jadi calon.... tahu doh!!!!!

    ReplyDelete
  2. stakat letak kat kelate, brahim Ali pun org pangkah..sbb ape? sbb pakai lambang bulan...si katak pun org undi,apa lg profesor melayu? asalkan pakai logo bulan...genius ke pengundi kelate? pastu dah silap pilih brahim, xreti2 nak minta maaf..apa lagi nak mengaku salah?? awang Adek kalu selubung dgn bendera bulan pun org kelate pangkah la..huhu

    hoi prof Melayu, kalu berani bertanding kat Ulu Tembeling laaa!

    ReplyDelete
  3. najib berani ke bertanding kat pulau melaka.... alah kat Pekan pun nyawa² ikan... seb baik ada perkampungan burma n undi pos yang selamatkan PM malaysia ni....

    ReplyDelete
  4. pegi mampus la sama Najib..ada aku kisah? ape nko ingat aku ni Umno?? kahkahkah...serupa bila aku kata ahli Pas jgn tinggal solat dan merokok..tiba2 ahli Pas marah aku ckp Umno pun tinggal solat dan merokok!! kahkahkah...

    maknanya setuju la bila aku ckp pengundi kelate serupa je pengundi lain? sama2 karat pangkah simbol bkn calon..heheheee
    setuju jugak bila aku ckp kerajaan 21 thn Pas kelate serupa kerajaan 4 thn Dap atau Pkr yg juga ketagih undi anak muda?? heheheeee

    ReplyDelete
  5. mana ada aku cakap nko ni ahli UMNO ... nko ni sokong PAS .... hahahaha....

    ReplyDelete
  6. See that... Tu 1 contoh kita boleh terbabas daripada objektif kolektif. Taksub assobiyah ni macam semangat membara individu jugak la tapi boleh membahayakan kalau terbabas..out of control. Penting ada amarah, semangat tinggi, tapi kena tahu kawalan & batasannya. Jemaah tu prioriti. Pernah si Khalid Al Walid r.a. dia tak kisah dipecat jawatan panglima asal dia boleh berjuang sama & memenangkan jemaah & perjuangan Islam! Bukan ker?

    Kalau kita secara sengaja atau tak, kita sempit perspektif berjuang atas nama + demi parti, kita hanya tahu kita nak menang untuk pihak suku/puak kita saja. Orang lain walau sama objektif walau sama pasukan sama baju dengan kita boleh kita pandang sebelah mata saja? SILAP! Muafakat membawa berkat, kan? Sama2 la kita tengok apa boleh tolong kita mesti buat untuk bentuk synergy, teamwork effectiveness! baru boleh cepat maju & berjaya. At least tolong doakan pasukan lain berjaya dengan strategi mereka dalam melawan musuh yg sama dgn kita. Kalau masih kita berterusan masing-2 buat hal masing2 semua jadi rosak, mampus la .. Tak ke mana. In a circle saja la. Pusing ikut situ2 saja. Silap-2 kita sesat & kalau kita mati boleh jadi macam mati katak kena langgar saja la.

    Ingat!! Bukan PAS kiblat kita...PAS hanya alat perjuangan kita... tetap hanya untuk Allah & Islam tu SAHAJA.

    Soal letak calon berwibawa (ada karektor) bukan soal faktor keberanian tapi lebih kepada soal imej. Iklan!

    Prof Aziz dll kalau bertanding atas tiket PAS akan beri impak +ve kpd imej parti! Kalau dia & orang sepertinya menang PRU lagi bagus. Ini akan me+kan aura parti di persada politik perdana.

    Wah... gua sudah melalut... mak nenek...maap ya! Tapi gua mahu lu semua pikir gua salah tang mana? Kalau betul, ikut!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n