Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Dec 6, 2011

Prof Aziz Bari akan bertanding

Oleh : AdukaTaruna

Mengikut maklumat dalaman, Prof Aziz Bari akan bertanding di sebuah kota di ufuk timur.

6 comments:

abanghensem said...

ni mesti jadi calon di klate..... tok payoh susuk la aduka negri mano ajik bari ni jadi calon.... tahu doh!!!!!

maLin said...

stakat letak kat kelate, brahim Ali pun org pangkah..sbb ape? sbb pakai lambang bulan...si katak pun org undi,apa lg profesor melayu? asalkan pakai logo bulan...genius ke pengundi kelate? pastu dah silap pilih brahim, xreti2 nak minta maaf..apa lagi nak mengaku salah?? awang Adek kalu selubung dgn bendera bulan pun org kelate pangkah la..huhu

hoi prof Melayu, kalu berani bertanding kat Ulu Tembeling laaa!

abanghensem said...

najib berani ke bertanding kat pulau melaka.... alah kat Pekan pun nyawa² ikan... seb baik ada perkampungan burma n undi pos yang selamatkan PM malaysia ni....

maLin said...

pegi mampus la sama Najib..ada aku kisah? ape nko ingat aku ni Umno?? kahkahkah...serupa bila aku kata ahli Pas jgn tinggal solat dan merokok..tiba2 ahli Pas marah aku ckp Umno pun tinggal solat dan merokok!! kahkahkah...

maknanya setuju la bila aku ckp pengundi kelate serupa je pengundi lain? sama2 karat pangkah simbol bkn calon..heheheee
setuju jugak bila aku ckp kerajaan 21 thn Pas kelate serupa kerajaan 4 thn Dap atau Pkr yg juga ketagih undi anak muda?? heheheeee

abanghensem said...

mana ada aku cakap nko ni ahli UMNO ... nko ni sokong PAS .... hahahaha....

Hanz Newman said...

See that... Tu 1 contoh kita boleh terbabas daripada objektif kolektif. Taksub assobiyah ni macam semangat membara individu jugak la tapi boleh membahayakan kalau terbabas..out of control. Penting ada amarah, semangat tinggi, tapi kena tahu kawalan & batasannya. Jemaah tu prioriti. Pernah si Khalid Al Walid r.a. dia tak kisah dipecat jawatan panglima asal dia boleh berjuang sama & memenangkan jemaah & perjuangan Islam! Bukan ker?

Kalau kita secara sengaja atau tak, kita sempit perspektif berjuang atas nama + demi parti, kita hanya tahu kita nak menang untuk pihak suku/puak kita saja. Orang lain walau sama objektif walau sama pasukan sama baju dengan kita boleh kita pandang sebelah mata saja? SILAP! Muafakat membawa berkat, kan? Sama2 la kita tengok apa boleh tolong kita mesti buat untuk bentuk synergy, teamwork effectiveness! baru boleh cepat maju & berjaya. At least tolong doakan pasukan lain berjaya dengan strategi mereka dalam melawan musuh yg sama dgn kita. Kalau masih kita berterusan masing-2 buat hal masing2 semua jadi rosak, mampus la .. Tak ke mana. In a circle saja la. Pusing ikut situ2 saja. Silap-2 kita sesat & kalau kita mati boleh jadi macam mati katak kena langgar saja la.

Ingat!! Bukan PAS kiblat kita...PAS hanya alat perjuangan kita... tetap hanya untuk Allah & Islam tu SAHAJA.

Soal letak calon berwibawa (ada karektor) bukan soal faktor keberanian tapi lebih kepada soal imej. Iklan!

Prof Aziz dll kalau bertanding atas tiket PAS akan beri impak +ve kpd imej parti! Kalau dia & orang sepertinya menang PRU lagi bagus. Ini akan me+kan aura parti di persada politik perdana.

Wah... gua sudah melalut... mak nenek...maap ya! Tapi gua mahu lu semua pikir gua salah tang mana? Kalau betul, ikut!