Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Dec 22, 2011

Patutkah manusia itu mengatakan dia ikhlas jika dia tidak diuji?

Oleh : AdukaTaruna

[1]

Ini adalah Almarhum Ust Hasan Shukri(gambar) selepas beliau tewas bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS dulu. Beliau tewas dengan Ust Nasaruddin Mat Esa, seorang tokoh muda ketika itu.

Beberapa hari selepas pemilihan, di adakan mesyuarat AJK Pas Pusat, Beliau turut di jemput hadir. Ramai menjangkakan Almarhum Ust Hasan Shukri mungkin tidak hadir atas alasan baru saja tewas dalam pertandingan dan mungkin mengambil sedikit masa untuk 'sejukkan' hati, tetapi apa yang memeranjatkan sewaktu hari mesyuarat, beliaulah antara yg pertama ada dalam bilik mesyuarat PAS Pusat(d Taman Melewar ketika itu), beliau sempat menyapu dalam bilik mesyuarat dan beliaulah yg menyambut tetamu lain yg hadir (termasuk Ust Nasaruddin Mat Isa).

Begitulah akhlak seorang pejuang Islam tulin, yg berjuang untuk jemaah dan bukan atas faktor peribadi yg apabila tewas...menjauhkan diri dengan jemaah dan sampai tak datang mesyuarat. Al Fatihah untuk Almarhum Ust Hasan Shukri, Moga rohnya di tempatkan di kalangan syuhada dan solehin. Amin.


[2]


Ini Mat Sabu. Muka jahat pada orang2 tua yang hanya tengok TV. Bahasa kasar tapi kelakar. Lepas kalah kepada Nash pemilihan lepas, sebutir sikap atau kenyataan pun tak keluar dari mulutnya pasal kekalahan. Takda berita dia menjauhkan diri, atau enggan hadir jemputan parti. Yang memekak ialah penyokong2nya sahaja. 


[3]




Ini Husam. Kalau Mat Sabu tadi, dia boleh dikatakan golongan bukan establish. Husam dia exco. Ada kedudukan. Kalah dengan Nash pemilihan lepas.


Sebutir sikap dan kenyataan pun tak keluar yang menentang parti walau penyokong2nya mempertikaikan cara pengundian dikira. Pemilihan selepas itu, siap boleh beri laluan kepada Mat Sabu.

Malah, walau mengecewakan gua dan Aziz Bari, dia menolak pencalonan Presiden dari kawasan Bukit Bintang. Kalau ikutkan, antara produk PAS yang terbaik dari segi aggresif / ekonomi / networking dan pentadbiran yang boleh dijadikan alternatif kepada Anwar ialah Husam.


Patutkah manusia itu mengatakan dia ikhlas jika dia tidak diuji?

4 comments:

SysOp said...

Bhai AT...

Tak patut... memang tak patut... hahaha

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

zargus2702 said...

-kah,kah,kah..lawak siot soklan ulama meehoon hailam...wa dah agak, setiap tndakan mesti nk dibandingkan dgn umno, seolah2 umno mnjadi tanda aras bg pas..bodoh punye org!!!

-sebab bile rakyat tegur berkenaan kekayaan die, kekuasaan yg berlegar dikalangan ahli keluarga die, jawatan2 tertentu yg dibolot saudara2, senang je jawapan, "alaa, umno wat lagi teruk,nape x bising?"hahaha..cmner la die bole jd timbalan dewan pemuda pas ?..

-cerite bab ketua dewan pemuda pas plak, dah bodoh pastu bendul plak, kejap sokong hasan ali, ehh pastu wat balik kuang x setuju, nampk sgt golongan2 keldai pembawa kitab x pndai nk berpencak politik ,x pndai nk baca mainan pihak musuh, wa rase muslimat lebih gagah n perkasa brbanding pemuda yg masih abis lalok dgn penangan pil ug..hahaha..

-dan yg paling terbaik, dah tentu la tuan presiden yg bijak,warak,amanah dan fatonah tu..tgh sebuk2 2,3 hari ni pasal geng2 ug duk sebuk tabur pil kat rakyat, die rilek je g memancing kat pantai batu burok..hahahaha..nk tgu ulasan tok guru yg suci ,sila tgu 1,2 hari lg, tuk guru yg suci nk selak kitab2 kuning kat umah bini no 2 utk cari jawapang..

p/s ;nk tgk jgak, ade x artikel2 yg kritikal berkenaan asan n nasha ni di tranungkite..

zargus2702 said...

-wa mohon lu teruskan misi "Langgar Hadi 2.0".. hadi mnjadi lembab x keruan mcm skang ni, sbb xde individu yg brani tegur,"tok,awat tok ni lembab n lembam sgt?"..mane tau dgn kehadiran lu , saraf neuron dlm pale hotak hadi mnjadi aktif dan bertambah dgn cepat..

abanghensem said...

ceh!!!!! geng erdogan ni... (bukan wa cakap..... orang lain cakap.... wa tolong sampaikan jer.... malas ah cakap sapa yang cakap tu.... hehehe )