Skip to main content

Mohon doa dari pembaca blog sekelian...

Oleh : Manjung Mari

Salam Sejahtera..

Pepagi begini, aku dengan rendah hati memohon bantuan doa dari pembaca sekelian untuk keselamatan para pelajar Malaysia termasuk anak sulong aku sendiri yang berada di Mafraq Jordan...

Menurut anak aku yang menghantar pesanan ......

Salam...semua sihat ke? doakan k.long kat sini. kelmarin hari jumaat, ada rusuhan besar dekat Mafraq (bukan dekat Amman tau)..rusuhan dekat bangunan Ikhwan Muslimin...bangunan IM dekat sangat dengan penempatan budak melayu yg perempuan....siap dibakar semua, nak roboh kan bangunan ni..

Sebab diserang, kerana puak-puak ni risau kalau IM gulingkan insitusi beraja dekat sini...Dorang kan sampai ada tahap sayang raja mcm dah sebahagian dalam aqidah...

Doakan kitorang kat sini selamat..

Moga-moga doa para pembaca ada sedikit sebanyak dapat menyelamat keselamatan anak-anak kita yang berada di bumi Jordan..Insyaallah....

Comments

  1. Assalamualaikum Yob,

    Akak doakan anak Yob dan semua pelajar Malaysia dan rakyat Jordan umumnya dibawah naunganNya. Minta dijauhkan segala musibah...amiin!

    ReplyDelete
  2. Amin!

    Tu yg gua bayangkan bila umNO-BN kalah anti... Gua gerenti huru-hara di jalan raya, bangunan dibakar a la kes gereja-vs-kalimah Allah tu hari...Tentu curfew! Ni semua akan jadi kalau Melayu jadi emosi akibat hasetan (baca: hasutan) puak umNO, persatuan silat, NGO Melayu, PEKIDA, DLL. Mungkin 13 Mei '69 patt II. Konon sistem Raja akan lupus bla bla bla! Nonsense.

    Kita nak kasi cantik saja... Raja tu ok ada .. Lepas ni bukan jadi payung atau patung macam sekarang...Tapi nak jadi dia bumbung kita pulak...Lebih manfaat untuk semua!
    Gua tak kisah ada Raja asal saja dia buat kerja sebagai pemimpin Khalifah seadanya. Bukan setakat tau rasmi mesjid atau reti ngangkang saja. Setakat itu kerja dia, gua pun boleh lu boleh lantik.

    Gua dah penah jadi Raja dulu... sehari aje...haha.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n