Skip to main content

Bonda Jeming Hassan menemui Allah.

 Gambar oleh Syaz GEGAR

Oleh : AdukaTaruna

Bonda kepada aktivis yang paling dikenali di Kelantan, Jeming Hassan, telah menemui Allah pagi tadi sekitar jam 2 pagi. Beliau dipercayai mengidap penyakit darah tinggi.

Meh la kita sedekahkan Al Fatihah kepada bonda Jeming Hassan yang tercinta. Sesiapa yang tak setuju sedekah Al Fatihah, jangan dok baloh2, kita pakat2 doakan yang terbaik untuk beliau. Doa kompom sampai. Makbul ke tak jer tajuknya.

Solat jenazah selesai jam 10 pagi tadi. Lokasinya di rumah Jeming. Kepada yang mahu ziarah, tetapi tak tahu rumah Jeming Hassan Full, harap janganlah tertepon2 Jeming. Sudah tentu dia sibuk ya amat. Apatah lagi dalam keadaan sedih.

Datang jer kat padang bola Penjara Pengkalan Chepa, anda pasti akan nampak kereta banyak2. Jangan masuk penjara tu plak. Tu tempat Jean Francoise selepas PRU13 nanti.


Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n