Skip to main content

Amaran ! : Dakwat kekal untuk pengundian berganda, atau dakwat kekal untuk halang pengundian berganda?

Oleh : AdukaTaruna
Sumber : Ameno World


Cuba lihat gambar itu.
Pindaan perauturan pilihanraya akan dibuat. Pengundi yang enggan dicalitkan dengan dakwat kekal tidak akan dibenarkan mengundi pada PRU13 nanti.

Sepatutnya pengundi yang sudah mempunyai tanda dakwat tidak dibenarkan mengundi. Bukan pengundi tiada tanda dakwat yang tidak dibenarkan mengundi.

Usah2lah bergaduh bab Hasan Ali dan Nash tu. Insyaallah, jika Allah izinkan mereka akan tercabut sendiri. PRU13 ni ghaiblah mereka dari PAS dan true color lah mereka. Hadi Awang sendiri akan tercabut. Cuma lambat sikit la. Pemilihan yang akan datang. Yang penting dan priority ialah dakwat kekal sedang dimanipulasikan.

Jika menurut Utuseks Malaysia ni, bermakna, penggunaan dakwat TETAP TIDAK MENGHALANG PENGUNDIAN BERGANDA.

Nanti gua akan kemukakan cadangan bagaimana nak minimakan pengundian berganda. Insyaallah.


Comments

  1. lu nak langgar HADI AWANG ni btoi ka?
    lu pasti HADI AWANG bakal2 macam HASAN ALI ?

    ReplyDelete
  2. lu nak langgar HADI AWANG ni btoi ka?
    lu pasti HADI AWANG bakal2 macam HASAN ALI ?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n