Skip to main content

Tarikh BERSIH 3.0 jatuh pada Perhimpunan Agung UMNO.

Oleh : AdukaTaruna

Ada 2 maklumat separa masak.

1. Tarikh BERSIH 3.0 jatuh pada hari yang sama Perhimpunan Agung UMNO. Antara lokasi himpunan yang dicadangkan ialah di PWTC sebelum bergerak ke parlimen. Logistik awam yang terdekat ialah Hentian Putra.

2. Hasan Ali akan bertanding di Johor. Tidak pasti atas tiket apa. Tetapi dipercayai atas tiket BN. Kerusi Pasti Menang BN. Selepas baiah PAS tamat tempoh.

Jika atas tiket BN, Hasan Ali dipercayai akan berkempen dengan mendedahkan butiran perjanjian / rundingan 'UG' 'Majoriti Melayu Muslim' yang diketuai oleh Hadi Awang (apa yang berlaku sebenarnya ketika rundingan PAS-UMNO di Selangor).

Comments

  1. Bhai AT...

    Gua memang stuju dengan tarikh bersih 3.0 nih... memang seswai.... Pening kapla FRU nak jaga mana satu... Persidangan UMNO atau Bersih 3.0 ....


    Oh yer... yang Hassan Ali nih... gua dengar citer dier akan bertanding kat area Skudai... tapi tak tau la.... maybe serkap jarang jer kot....

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. Peserta Bersih luar KL boleh naik bas ala rombongan cik Kiah, tapi mesti bersongkok, berbaju Melayu putih, pompuan bertudung merah, baju kurung putih. Sampai KL akan ada supplier baju kuning.

    Skudai impossible. Nak melingkup boleh lah. Kubu kuat DAP tu. Hassan Ali mungkin bertanding di :

    1. Seat Parlimen
    2. majoriti Melayu primitif
    3. seat yang bukan kubu pemimpin utama UMNO

    Mungkin Parlimen Mersing, Tenggara atau Kota Tinggi ( Hamid Albar akan pencen ).

    Wallahua'lam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n