Skip to main content

Panas! : Berapa Anwar bayar untuk Malaysiakini tukar pemberitaan Shamsul AMK?

Oleh : AdukaTaruna

Meletup panasnya dengan statement bodek si Shamsul. Di blog dan FB. Seorang pembaca menyatakan tiada yang salah. Shamsul tak sebut pun begitu.

Gua buka semua Malaysiakini. Ya! Terkejut gua. Pemberitaan itu telah ditukar. Shit! Apa ni? Gua semak Anak Sungai Derhaka. Dia sempat kopipes.

Tajuk Asal : AMK: BERSIH 3.0 jika Anwar dipenjara
Tajuk Ubah : AMK akan demo jika Anwar dipenjara

Sumber : Anak Sungai Derhaka

Ketua Pemuda PKR (AMK), Shamsul Iskandar Md Akin berkata pergerakan itu merancang untuk menyertai satu lagi perhimpunan dengan nama BERSIH 3.0.

Perhimpunan itu adalah untuk menghadapi kemungkinan ketua umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan, kata Shamsul.
Sumber : Malaysiakini

Ketua Pemuda PKR (AMK), Shamsul Iskandar Md Akin berkata pergerakan itu merancang untuk mengadakan satu demonstrasi dalam menghadapi kemungkinan ketua umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan.

Perhimpunan itu akan dijalankan sebelum satu lagi perhimpunan untuk menuntut pilihan raya adil, BERSIH 3.0, yang dijangka diadakan pada Februari.
Gua tak puas hati. Sms rakan wartawan Malaysiakini.

"Bro.. apsal Malaysiakini tukar berita Shamsul BERSIH 3.0?"

"Eh.. tak tahu gua."

Selang 5 minit gua dapat sms.

"Bukan gua bro.. kena tanya wartawan tu. Anwar kol dia."

Comments

  1. hahaha... ini sudah jadi berita gampang adik beradik utusex meloya... Mkini memang nak kena maki...

    gua dah rasa tertipu nih... gua masih mengikuti perkembangan.... hahaha...

    ReplyDelete
  2. why so serious??sebenarnya malaysiakini tersilap lapor,kan berita tu dah diperbetulkan..

    ReplyDelete
  3. Bro.. dalam kepala otak org Malaysia sekarang ni, termasuk la kepala otak wartawan tu.. kalau demonstrasi je terus ingat BERSIH.. sebab yg terakhir BERSIH 2.0 so kalau ada demonstrasi akan datang ni jadi la BERSIH 3.0

    ReplyDelete
  4. Takan wartawan Malaysiakini bodoh, bro. Dia tulis begini :

    Ketua Pemuda PKR (AMK), Shamsul Iskandar Md Akin berkata pergerakan itu merancang untuk menyertai satu lagi perhimpunan DENGAN NAMA BERSIH 3.0.

    DENGAN NAMA BERSIH 3.0.
    DENGAN NAMA BERSIH 3.0.
    DENGAN NAMA BERSIH 3.0.
    DENGAN NAMA BERSIH 3.0.

    ReplyDelete
  5. Cilaka.. Tanpa sebarang notis lu keluarkan link bloglist malaysia dari blog lu.. Sakit ati gua lebih dari lu sakit ati dengan si pendek tuh.. Hampeh...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n