Skip to main content

Marah sungguh gua dengan falsafah Shamsul PKR.

Oleh : AdukaTaruna

memang hak diala nak guna idealogi apa. Dan hak gua nak langgar dia pun lepas ni. Kalau berbulu dah sampai kepala. Langgar dengan hujah la. Berdepan dengan gua dulu, tengok.

[1]
Time Anwar kena tuduh liwat, dia junjung buku Qazaf. Tuntut Qazaf. Time Kelantan nak buat hudud, takda suara plak. Time Anwar pun tolak hudud, pun tak suara plak. Dasar manusia berjuang kerana manusia yang menentukan pangkat. Fakap la hai..

Gua pun tak setuju hudud peringkat negara ketika ini. Gua setuju hudud peringkat negeri. Gua pun tak setuju hudud peringkat negeri dituntut ketika ini. Tapi, sedetik pun gua tak berjuang kerana manusia. Gua tidak bermuka2 dengan prinsip. Gua dapat bayangkan apa yang berlaku kalau dia menjadi Menteri nanti.

[2]
Kemudian, dia nak mengeluarkan idea Mertabatkan Semula Raja Berpelembagaan. Kalau base on Malaysiakini, gua takda nak komen apa2. Tapi kalau dia cuba batalkan jasa Mahathir kepada gua dan rakyat, terhadap kuasa keganasan raja2 Melayu, gua bantah.

[3]
Terkini dan terlatest, Shamsul Ketua AMK PKR isytihar BERSIH 3.0 jika Anwar ke penjara. Eh2... mujur gua dah jadi bapak. Nak berubah. Kalau tak, dah mencarut dah gua.

BERSIH tu atas falsafah apa? Kalau lu nak turun ke jalanraya atas nama Anwar, gunalah platform lain. Gua sokong. Tapi, BERSIH adalah hak demokrasi rakyat Malaysia terhadap sekian tuntutan. Tidak dibenarkan membawa panji politik. Respek sikit kepada ahli2 UMNO, penyokong2 BERSIH yang anti Anwar yang turut menyokong BERSIH.

BERSIH adalah berkaitan dengan kedaulatan negara melalui sistem pilihraya. Ianya bukan untuk kes Anwar. Hormat-menghormatila sikit bai. Tunjukkan kepimpinan seorang Ketua AMK.

Comments

  1. AWAL AWAL DAH SALAH GULA PLARFORM NI...SOK DAH BEKUSA..ERMM NAMPAK CAM 2X5 JER..

    ReplyDelete
  2. APASAL EJAAN GUA SALAH...PERGH!! NI PASAL BINI NO 2 LA NI..

    ReplyDelete
  3. Bro;

    Baca dulu quote dari link Mkini yang lu buat tu.

    "Perhimpunan itu akan dijalankan sebelum satu lagi perhimpunan untuk menuntut pilihan raya adil, BERSIH 3.0, yang dijangka diadakan pada Februari."

    Ayatnya "sebelum satu lagi".

    Betulkan gua jika salah... boleh call/sms... tq.

    ReplyDelete
  4. Ralat: Sori bro... bukan dari link posting lu, tapi link Mkini dari Blog Anak Sungai Derhaka.

    Gua C&P komen gua dari ASD kat sini, sebagai pencerahan sebelum melanggar sesiapa.... hahahaha...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.