Skip to main content

Berblog dan berfesbuk gaya seorang abah yang baru.

Oleh : AdukaTaruna

Anak abah kena tengok cara abah lawan pemerintah yang tak betul. Demi masa depan anak abah sendiri. Yee yeehhh!!!


Comments

  1. bro... orang tak ajar la anak dok atas dokong jer..... skit lagi jadi manja la anak lu.... letak bawah skit nangis .... letak bawah skit nangis..... camne lu nak ajar anak berjuang kalau asyik dok bawah ketiak jer..... nantikan sekali orang sergah lari bawak ketika bapak ala² mukriz....

    anak² wa ...... wa tak beli ndo..... watak tak beli katil baby yang goyang tu... dari kecik sampai besar wa letak atas lembek jer..... biar dia rasa tido meniarap jer.... takde goyang² ala rosmah.... tak gaya henjut² ala noraniza idris...

    bila dah besar skit takde la manja² nok dok atas dokong jer..... kerap atas dokong ni anak nak belajat jalan pun lembap.... jatuh skit nangis... maklum la manja....

    ReplyDelete
  2. well, itu one of the approaches....tp bila difikir-fikirkan...masa kecik la nk dukung2, peluk2, cium2, timang2....dh besar nk angkat pun x larat, nk dukung pun diorng dh taknak....nk cium pun diorng dh malu (anak lelaki la katakan), nk timang? mau patah tgn mak ayah....so masa kecik la nk pulun pun....
    tp bab endoi tu mmg disokong...psl kalo diajar berendoi aje, alamat nk berjalan umah sedara-mara kene angkut endoi la jawabnye...kalo idak melalak x sudah....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n