Skip to main content

Gua skang dalam mode darurat.

Oleh : AdukaTaruna

Pasal gua ada banyak gak rakan2 pembaca yang blom kawin, maka gua pun share la. Kehidupan gua skang ni, dibantu pengalaman dan nasihat rakan2 yang dah kawen.

Skang ni bini gua dalam wad. HUSM Kubang Kerian. Jalan baru buka 2 cm. Yang tak tau istilah, lu tanya la rakan2 lu yang dah kawen. Tanya gua takut lambat jawab. Gua kan dalam mode darurat. Hua3..

Bermakna, gua dalam keadaan stanby. Gua kena ada ketika bini gua bersalin. Semoga Allah mudah dan izinkan ini. Dalam mode stanby ni :

1. Gua tak bleh berada jauh. Program2 semua gua batalkan. Siang hari, rumah gua ke HUSM 15 minit. Selepas 9 malam, 5 minit. Gua plan, kalau bersalin siang, gua merempit. Member gua akan adjust mak mertua dan adik2 ipar gua ke HUSM. Kalau bersalin malam, gua guna kereta.

2. Gua kena cilok waktu tidur gua. Sebab pengalaman rakan2 yang sudah, time camni, ayah musti tak cukup tidur. Ada rakan yang blurr bila disuruh azan dan qamat. Tak cukup tidur punya pasal. Gua kalau boleh nak elakkan masalah ni. So, gua akan cilok masa tidur gua. Pastikan minima masalah kurang tidur.

Kalau kurang tidur, emosi, daya fikir memang slow sket. Lelaki Ini cerita ada yang sampai bertumbuk dengan doktor. Uih... mohon la pada Allah emosi gua ok. Gua akhlak bab ni lemah sket. Mudah2an, makin banyak anak, makin ok la gua.

3. Barang2 semua dah ada. Sebelum ni Hj Osama suh letak dalam kereta. Skang dah ada dalam wad pun.

4. Kepada rakan2 yang gua lambat jawab sms, tak angkat telefon tu, paham2 la. Sama ada gua tidur, atau membuta. Ngee.. Tapi kalau Killafairi kol, on the spot gua angkat punya.

Comments

  1. Salam...

    Mum doakan semoga sagala urusan dipermudahanNYA. InsyaAllah.... semuanya akan selamat.

    Baby lahir nanti... jangan lupa uplaod gambar. Teringin nak nengok rupa Aduka Jr.

    ReplyDelete
  2. semoga semuanya selamat.. kalau dah masuk labour room tu baca selawat atas nabi usap2 perut isteri ke bawah sambil ampunkan dosa2 dia..niatkan semoga jalan senang bukak dan mudah nak besalin.. insya allah..

    ReplyDelete
  3. Relax bhai! dalam pantang nanti lagi seksa. Tungku beli dah? Len kali tanya la kat gua. Anak gua 7 woo!

    ReplyDelete
  4. All the best, bro...moga dipermudahkan segala urusan yer...raya haji bley sambut ngan baby ler...hehe...stay cool always ^_^

    ReplyDelete
  5. camne bro.... dapat hero ke heroin... apa pun semoga selamat semua....

    ReplyDelete
  6. Lu letak saja nama dia "Abdul Hadi" semperna Presiden kita yang hebat tu...hehe.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.