Skip to main content

Bila TKO berhempas pulas mempertahankan Hadi Awang ponteng parlimen.

Oleh : AdukaTaruna
Sumber : Tranungkite

Gua di sms suruh komen hempas pulas pemaksum Hadi mempertahankan takdir Allah akan pontengnya Hadi Awang dan lain2 akan parlimen, sehingga menjanahamkan hak rakyat di Kampung Baru.

Ada yang salahkan Hatta. Hadi Awang maksum. Paling kelakar ada yang salahkan program Mat Sabu dan Hari Hudud di Kelantan. Apa kena mengena Mat Sabu yang bukan MP dan Kelantan yang ADUN? Wakakaka. Hebat Hadi Awang atau pengikut dia terdiri dari Melayu bodoh, wallahualam.

Persoalannya, bukan kalah menang undi. Bukan sikit banyak kumpulan. Bukan kebiasaan pembentangan. Bukan hari pertama atau kedua. Tetapi ponteng. Tidak menunaikan amanah. Jika amanah itu mengkehendaki anda berada dari jam 8 pagi sehingga jam 5 petang, maka, tunaikanlah anamah itu. Jika tidak duit gaji anda adalah haram. Ostad Wan Ji pernah sound gua bab mudah ni.

Gua takda akaun dah dalam TKO. Kepada yang ada, cuba tanya soalan ni kepada pemaksum Hadi di sana.

Seorang pekerja dibayar gaji untuk bekerja jam 8 pagi sehingga jam 5 petang. Halal atau haramkah gaji orang yang bekerja dari jam 8 pagi dan pulang pada jam 2 petang kerana kebiasaannya memang sebegitu?

Cer tanya... cer tanya. Jangan guna nama Hadi. Nanti kena ban. Ngeee...



Comments

  1. Bhai AT...

    Wei... Hadi tak ponteng... dier ader urusan penting kat luar negara... jadi dier kena pergi ke luar negara....

    So... kalu dah rajin pi luar negara... baik jer menetap kat sana... jangan balik-balik....

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. guano demo maroh sgt ko tok guru haji hadi nyo?acu royak sikit.

    ReplyDelete
  3. Sebab dia lembab sangat... otak tumpul. Tak layak digelar pewaris Nabi. Dia tidak mewarisi cara Nabi berfikir dan bertindak. Nabi tidak flip flop macam hadi.

    ReplyDelete
  4. Gua pun sebagai penyokong tegar TGHH terasa hati dgn kenyataan AT.

    Lu tak tahu TGHH tu sorang alim ulamak yang tersohor di alam semesta ni.

    TGHH dia lebih layak pergi luar negeri peluk cium para ulamak besar di negara lain drp dia duduk tidur macam Pak Berahi-m Ali dalam Parlimen tu. Lagipun dia dah tahu PR akan kalah undi maklumlah dia punya ilmu firasat yang tertinggi.

    Jelas, MP-MP PR telah dipukau sampai ramai tak dapat datang Parlimen hari tu. Bukan sengaja. Maka itu, kita mesti salahkan jin penunggu Parlimen yang berjaya memesongkan perhatian MP-MP PR kita drp menjalankan tugas mereka.

    Ho ho ho

    ReplyDelete
  5. AT, kasi calit skit.... hahaha... puak2 PAS dah ada yang bengang dengan gua sebab gua gelarkan YB-YB Babi... hadi dan taib azamudin pun tergolong dalam gang kaki ponteng... muakakakaaaa...

    Ilmu agama tinggi... tapi tak tau menunaikan amanah yang dimandatkan oleh rakyat... hahaha...

    Gua nak gi mancing kat luar negara nih... lu nak ikut tak...??? hadi pun ada sama... ngeeeee...

    ReplyDelete
  6. mcm-mcm.. aku gelak je lah baca dr satu blog ke satu blog ke blog yg lain.. hahahahhaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.