Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 21, 2011

Aziz Bari adalah penentang Hadi Awang yang sedang dimuliakan Allah.

Oleh : AdukaTaruna

Janji Allah melalui Rasul kita :

Rasulullah s.a.w. bersabda, yang ertinya:

”Seorang mukmin tidak dibenarkan untuk menghina dirinya. Lalu para sahabat bertanya: Bagaimanakah dia menghina dirinya? Nabi s.a.w menjawab: ”Dengan mendedahkan dirinya kepada ujian yang dia tidak mampu menanggungnya.” (Hadith Riwayat Imam Tarmizi).

Satu persatu janji Allah diperlihatkan melalui hadis ini. Dalam pada masa Hadi Awang ponteng parlimen (tidak berada sepenuhnya dalam sidang parlimen, dan tidak mengemukakan sebab kepada rakyat) telah berlaku 2 keadaan mudarat.

1. Kg Baru
2. Pindaan Akta Pekerja 1955

Dalam masa yang sama juga pengemuka 'Paklah versi PAS' ini juga diangkat sebagai ikon solidariti menentang kasta dewa dalam negara. Tidak semua ini hanya untuk manuia yang berfikir?

Allah sedang menghina orang yang tidak layak, tetapi bermatian mempertahankan pangkat dan amanah. Orang itu adalah Hadi Awang. Mulianya Hadi Awang hanya di Terengganu.








Tgk pada gambar mahasiswa mempertahankan Aziz Bari, gua yakin, 2-3 penggal lagi, kita akan dapat terajang sistem seltan ni. Seltan kaki pompan, SPM pun tak lulus; penjaga agama Islam? Kepala ayah dia.


2 comments: