Skip to main content

AdukaTaruna Jr : Gambar dulu, story kemudian.

Oleh : AdukaTaruna

Alhamdulillah. Jam 10.50 am, 30hb Oktober 2011, baby lelaki, 3.22kg, AdukaTaruna Jr selamat dilahirkan ke dunia. Thanks Allah. Thanks sahabat dan pembaca atas doa. Doakan juga gua berjaya ubah akhlak kepada lebih baik. Yeyeehhh!!

Story pengalaman coming next.

 Lahir2 jer dah pakai inai. Kompius gua. Inilah amanah Allah kepada gua. Mujur tak ikut kaler gua. Hue3..

Adik ipar gua dan mak mertua gua. Chinese + Kelantan + Pepatih = ?



Comments

  1. Tahniah Bro....tak semua dapat anugerah ni...didik baik baik.

    ReplyDelete
  2. semoga anaknya lebih baik dari bapaknya..kah kah kah kah

    ReplyDelete
  3. Eeee....tomeinyer.

    Alhamdulillah...Selamat dah. Tahniah.

    Jaga amanah Allah tu baik semoga dia menjadi anak ynag soleh.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah, tahniah bro. Rambut lebat. Comel.

    Anak tu kain putih. Lu silap cetak t-shirt, lu boleh buang. Tapi silap cetak anak, berat beb. Hehe.

    ReplyDelete
  5. congratss..

    sama la pulak tarikh lahir anak ko ngan aku..hehehe..

    ReplyDelete
  6. ni lu nak bagi jadi ulama ke anak lu ni bro.... ngeeeeeee....

    ReplyDelete
  7. Oct? Oh, mesti bijaksana, cergas, rebel/fahaman kiri jugak nanti dia ni nanti. Amin!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Permohonan maaf kepada seluruh rakyat Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Assalamualaikum kepada muslimin Malaysia dan salam sejahtera kepada bukan muslim Malaysia. Setelah dinasihatkan rakan, dan kemudiannya di atas kesedaran diri sendiri, dengan rendah dirinya, saya (gua) memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia umumnya dan seluruh rakyat Johor khasnya di atas keterlanjuran saya berkenaan dengan artikel di luar norma kemanusiaan ini. Dah mampos buat cara mampos la. Walaupun saya tetap akan memegang idealogi saya, tetapi perbuatan benar tetap benar, dan perbuatan salah tetap salah. Saya mengakui akan kerosakan yang berlaku ke atas kumpulan PAS Reform, masyarakat dan diri sendiri akibat perbuatan tidak bertanggungjawab yang telah saya lakukan. Walaupun berbeza idealogi politik, saya ucapkan terima kasih kepada blogger UMNO kerana membantah dan menekan keterlanjuran saya. Kemudiannya saya ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang telah menegur dan menasihati saya. Apa yang sangat dikesalkan ialah kealpaan saya bahawa sa...

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam sk...

Domain free..

Oleh : AdukaTaruna Weih... lu orang. Yang ramai2 marah kat gua tu skali. Ni gua nak tanya nih. Ada tak domain yang free? Ngeh3.. stendet la gua Melayu ori ma. Parpu Kari lain la. Gua register co.cc tapi boleh pakai 2 hari jer la. Kena donate la plak. Bro IkutSukaAku, lu bayar ke tak co.cc tu? Kalau lu donate mesti ada stock lagi domain free kat akaun lu kan. Lu sedekah kat gua satu bleh tak? Bukan blog gua, tapi ada blog makcik ni ha..