Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 1, 2011

Tun Abdul Razak mati bunuh diri, bukan leukemia di London?

Oleh : AdukaTaruna

Petang semalam, gua menghadiri majlis terbuka rumah customer gua. Gua cop baju pekerja dia. Seorang ahli UMNO. Dan dia tahu gua. Tapi professional la. Niaga, niaga la kan. Sesekali bab politik, banyak gak dia perli gua, dan lebih banyak gua perli dia. Hua3..

Dalam majlis tu gua bersalam dengan hampir kesemua yang hadir. Majoritinya ahli UMNO la. Salah seorang daripada nya berkata kepada gua. Lebih kurang begini :

"Ni.. aduka. Mu tulis dalam blog, sejarah Najib. Ayah dia, Tun Abdul Razak mati bukan pasal leukemia. Tapi pasal bunuh diri kat London. Ore2 lamo UMNO tahu la benda ni."


6 comments:

AnnoyinglyAnonymous-LemanPulut said...

Saya rasa semua bende tu semua benar. Yang lain-lain yang benar jugak adalah:-

1. Komunis hero, Polis Bukit Kepong penjahat.
2. May 13 dimulakan oleh orang melayu.
3. Anwar Ibrahim tidak liwat.
4. Mat Sabu sewa bilik 121 hanya untuk ambil minyak urut saja.
5. Makin lama PAS dengan DAP, maka makin ramailah DAP masuk Islam. Diorang dah start pergi rumah ke rumah bertakbir dah. Itu ikhlas kerana Allah tu, bukan untuk undi.
6. Khalid Samad adalah benar bila mengatakan tidak ada aktiviti pengkristianan berlaku di Selangor.
7. Lynas sama dengan Loji Nuklear dan sama bahaya dengan Fukushima.
8. Bersih tidak ganas. Tidak bermotif politik.
9. Orang2 melayu tidak kene halau di Pulau Pinang dengan meningkatkan harga asas rumah di sana.
10. Chin Peng melawan British bertujuan hendak memerdekakan Malaya dari dijajah, dan kalau sudah merdeka hendak diberikan negeri ini kepada orang2 melayu, bukan untuk Tanah Besar Cina Mao Tse Tung.

Leman

Dunia Madani said...

Ant. lain yg benar....
1. Org Melayu miskin sbb umno
2. Cina kaya banyak dpt projek sbb umno beri
3. Kelantan x dpt peruntukan umno ingat duit mak bapak dia.
4. umno bagi rahsuah kt penyokong dia tapi guna istilah politik wang
5. Org kg x sokong umno tak dapat bantuan, sbb ingat duit tu pusakan mak bapak dia
6. satu ketika dulu, umno suruh syukur kt dia dulu baru pd Allah, sebab dia beri bantuan yg bukan guna duit makbapak dia.
7. bini pemimpin umno x tutup aurat tapi ngaku bertaqwa.
8. pemimpin umno rajin buat maksiat, tapi x ade agensi beri nak ambil tindakan.
9. kalau kene dakwapun, last2 bebas sebab x cukup bukti
10. selalu kutuk penceramah pas yg kutuk depa, tapi depa kutuk kt tv dgn pepar x pe, sebab umno kutuk tak berdosa agaknya.
11. umno tak pernak rasuah, tapi laporan audit negara kt ngri umno teruk berbanding ngri pr.
12. pemimpin umno pakai perdana masa bertugas, tapi guna kete mewah yg belambak kt rumah..hipokrit
13. tpm suruh mat sabu bertaqwa, agaknya najwa terlebih taqwa ku
ade banyak lagi

atiq said...

Cantek punya post..wa ada macam2 berita angin dari orang untuk di gosip macam mak cik2 kat tingkat bawah tuh..untuk di tulis oleh kaki corot ditingkat tiga 3 bangunan harakah tuh..
Setau aku kategori berita nih di war-warkan sama macam cuba mengubah kefahaman mat perasan memperjuangan isu2 dengan hujah yang sebenarya takader fakta atau kata lain terbalik songsang. Sama macam isu Mat Sabu memperkatakan MatIndera serasi dengan pas. Kenapa kategori berita macam nih menjadi pilihan mereka, pasti untuk keuntungan politik! Proses menghalalkan segala tanpa merujuk kepada sifat2 yang terkandung di dalam ajaran Islam.
Penyibaran berita2 begini bukan hujah untuk mengatakan Islam itu ugama hujah.

Man S.K said...

Ini fakta sebenar ni...

Man S.K said...

Ini fakta sebenar ni...

Man S.K said...

Ini fakta sebenar ni...