Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 28, 2011

Dewan Bahasa dan Pustaka perlu diberikan kepada sasterawan jika PR memerintah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna

Dewan Bahasa dan Pustaka perlu bebas dari politik. Serahkan sesuatu itu kepada ahlinya. Mantapkan kuasa DBP sehingga boleh menentukan nama-nama pembangunan kerajaan Malaysia.

Kata lainnya, jika A Samad Said yang memimpin DBP, biar DBP sendiri yang memberikan nama kepada :

  1. KL Sentral.
  2. Pudu Sentral
  3. Presint Putrajaya
UMNO adalah barua British. Nama pun dalam bahasa Inggeris. Johor adalah tapak kelahiran barua penjajah. Temasik, tanah nenek moyang  diserahkan kepada Lee Kuan Yew oleh UMNO. Tiada sekor pun pejuang UMNO dipenjara atau calar dalam menuntut perjuangan. Sejarah ditulis oleh pihak yang menang. Rakyat perlu menang bagi membetulkan semula sejarah. Dan bebas dari barua penjajah sama ada British atau Jepun dalam erti kata sebenarnya.

This is our land.



4 comments:

Abbs© said...

salam beb.. selamat hari raya beb.. gua turun KB hari raya ke 2 nanti.. bersih 3.0 nak mula bulan november.. kalau jadi ler.. kah kah

AdukaTaruna said...

Raya ke 2? Kalau program dialog tu raya ke-4 bro. Ke lu mmg org Kelate? Nanti sound gua la raya ke 2 kalau nak g minum mana2. Insyaallah.

Abbs© said...

mungkin gua raya ke 2 atau ke 3 sampai KB der.. gua org selangor der.. cuma takda kampung, gua plan nak g trenganu, kelantan, kedah turun perak then balik selangor.. gua rasa tak sempat kot nak g program tu.. sebab gua pun agak pack sikit ler sampai raya ke 10, pape nanti gua roger lu beb..

AdukaTaruna said...

Okeh bro.. apa2 hal info gua