Skip to main content

Terima kasih kepada kerajaan BN.

Oleh : AdukaTaruna

[1]

Ini catatan label peribadi. Gua nak ucapkan terima kasih kepada kerajaan BN atas apa yang lalui baru2 ini. Catitan gua. Dan gua harap seandainya kerajaan BR mengambil alih, mereka akan buat lebih baik dari ini, disamping mengurangkan perkara2 jahat kerajaan BN.

Isteri gua mendapat perkhdmatan yang baik sebagai wanita Malaysia yang mengandung. Di klinik kerajaan Pengkalan Chepa. Terima kasih kepada semua. Tapi mungkin juga sebab gua ikut nasihat Topeng Perak. Yakni menulis pekerjaan suami sebagai wartawan. Gua tulis Wartawan Bebas.

Kemudahan kesihatan yang gua dan warga Malaysia dapat di bawah kerajaan BN adalah sesuatu yang sangat bernilai. Walau itu sememangnya tanggungjawab golongan yang dipilih rakyat.

[2]

Gua memiliki sifat yang 'kurang ngam' kepada elit. Tapi ngam dengan orang biasa. Lebih ngam dengan 'kurang upaya' atau budak2. Antara rakan baik gua di sini ialah Mat Amin. Seorang OKU jenis 3 suku. Dia jarang sangat dibawa berjalan maybe faktor dirinya dan faktor keluarga.

Ngam2 gua nak beli tiket keretapi semalam, gua nampak Mat Amin. Gua ajak dia sekali. Dia minta masa nak tukar baju. Gua cakap takpayah la... beli tiket jer. Tapi bila fikir balik, apa salah gua meraikan dia, gua bagi dia 5 minit.

Bergaya dia bai.. dengan spek hitam, dengan jeans, kesian plak gua. Dari ceritanya dia pernah pergi Wakaf Baru. Tapi dah tak ingat. Walau gua maybe tertinggal maklumat, barulah gua tahu, pemegang kad OKU mempunyai diskaun tiket keretapi sebanyak 50%. Dan memiliki elaun dari kerajaan.

Gua ucapkan terima kasih. Dan berharap, seandainya kerajaan bertukar, kerajaan baru buat yang lebih baik lagi dari ini. Jika tidak, kita akan berjuang untuk jatuhkan mereka bersama2. Bersedia untuk menukar kerajaan walau hanya isu kecil mengenai kepentingan rakyat. Tukar dan bertukar sehingga satu2 kerajaan itu tidak berani nak buat jahat sebab bila2 masa boleh bertukar. Sampai satu2 kerajaan itu tidak sempat belajar menjadi jahat.

[3]

Seorang lagi rakan baik gua ialah Eyo. Dia jenis OKU tak rasmi pada label gua. Kulitnya memiliki butir2 yang menyebabkan dia tidak ramai kawan. Selain itu, sifat semujadi 'cakap besar' dia turut menyebabkan dia tidak mempunyai ramai kawan. Cuma pada gua ok la. Cakap besar dia bukannya jadi apa pun pada dasar negara. Just masuk telinga, keluar telinga, sudah.

Keluarganya susah. Ayahnya lumpuh. Maknya tidak bekerja. Alhamdulillah dan terima kasih kepada kerajaan. Maknya mendapat bantuan JKM. Dan Eyo pula selama ini sukar bekerja kerana faktor imej dan faktor sikap, gua dah adjust kerja tempat gua.

Tapi, ada satu perkara yang gua nak catitla. Najib penipu macam Hadi Awang juga pasal gaji Pengawal Keselamatan naik. Gua tak catit untuk gua. Kalau untuk gua, dah lama gua bising kat blog cabuk gua. Tapi gua catit untuk orang macam Eyo. Dia tak tau dan tiada kemampuan untuk tahu permainan politik. Kesian dia sebab teraniaya. Keluarga jenis IQ macam dia adalah pengundi setia BN. Gua harap, kerajaan BN boleh tunaikan janji Najib.

Eyo bekerja di Stor Farmasi Hospital Zainab. Kalau kerajaan BN baca ni, dan settlekan janji Najib, gua akan buat N3 khas ucapkan terima kasih. Bukan untuk gua bro... kalau lu dah tahu tempat kerja gua, dan nak tekan politik supaya gua dibuang kerja pun, insyallah gua takda hal. Cuma kalau boleh jangan la.. belum time lagi.

Wallahualam.


Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.