Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 15, 2011

Projek mencari lokan.

Oleh : AdukaTaruna

Minggu depan, insyallah design baru baju PAS Reform akan berada di pasaran. Yang membeli boleh pakai dengan falsafah sokong ikut tajuk. Agak2, di masa hadapan, anda dapati PAS Reform perlu dimusnahkan, maka musnahkanlah dalam rangka demokrasi BERSIH. Bersama Ambiga anda. Cewah..

N3 peribadi ni, mencatitkan pengalaman gua mencari lokan. Habes gua hasut bini gua sekali. Jika dizinkan (mudah2an amin) anak gua bleh tengok dia dari dalam perut lagi dah join BERSIH, dah terjun paya nipah. Kengkonon silibus pembelajaran awal para nabi la nih. Ngee... Nabi2 kan masa kecil dalam perut lagi dah macam2 ujian.

Mula2 gua masuk dulu. Servey keadaan paya nipah yang terletak di Tumpat nih. Agak2 ianya selamat pada tafsiran gua, gua patah semula. Jauh gak bai. Lebih kurang 1 km. Sensorang plak tu. Yakinkan bini gua dan harung menuju ke rakan2. Bawa 2 bekas. 1 utk handphone untuk perhubungan. 1 untuk bekas lokan.

Puak2 ni, memang terer habes. Nisbah jumpa gua ingat gua = 1, rakan = 5. Haha. Alhamdulillah. Banyak gak dapat. Tapi tak tau nak masak caner.

"Weih.. kat sini takda boye ke?" 
"Nate nih.."


"Weih.. kat sini takda pacat ke?"
"Mu nih.. air masin mana ada pacat."
"Bini gua tanya la.."


 Cubaan menipu anak gua nanti. Kengkonon gua yang dapat nih.


 Gua sebenarnya dah macam pengawai logistik jer. Haha. Tukang bawak barang.


 "Hidup.. hidup. Hidup BERSIH. Hidup.. hidup. Hidup demokrasi."
"Hancur.. hancur. Hancur BN."


 Tada... hasilnya. Tangkap dulu. nak masak caner, fikir kemudian.
Any suggestion? 


"Weih... kita benti kerja nak. Jadi nelayan."
"Tok ghokk!!"

5 comments:

Manjungmari said...

rondang pun sodap...

buat rendang pedas... perhhh power...

buat sup makan dengan bihun...perrghh
.

AdukaTaruna said...

Dia ada rasa hanyir sket la bro.. buat sup sedap ke? huhu

lelaki_ini said...

Gua pernah tangkap lokan kat 2 tempat yang berbeza. Tepi pantai dan selut paya bakau.

Tepi pantai gua akan harung sampai paras leher dan seluk kaki dalam pasir. Raba-raba gitu sampai terasa lokan.

Selut paya gua akan cari di akar-akar pokok bakau. Korek pakai parang. Tak pernah gua harung sungai macam lu. Haha.

Bro. Gua cadang lu tarik balik foto wife lu tu. 1 dunia bro tengok aurat dia. Dosa lu tanggung, ingat tu. Kena pulak kalau ada makhluk yang berniat tak baik akan menyalahgunakan foto tu. Zaman sekarang kena berjaga-jaga bro.

AdukaTaruna said...

Sudah broo.. tq.

abanghensem said...

sapa cakap takde boye.... lu tanya orang dok kat area taman sabariah.... sungai kat belakang taman tu ada boye tak..... bulan lepas baru wa nampak kelibat boya kat sungai tu..... tapi bukan kat tumpat la...