Skip to main content

Najib diminta blogger UMNO menjadi diktator seperti Mahathir.

Sumber : Perak Today.



NAJIB PERLU BERHENTI JADI MR.CLEAN! 

Walaupun secara rasminya, BERSIH 2.0 gagal menepati sebagaimana yang dijanjikan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat, namun dalam kegagalan itu, sebenarnya Pakatan Rakyat meraih keuntungan yang sangat besar. Keuntungan yang dimaksudkan ialah, indikasi menunjukkan sokongan terhadap Pakatan Rakyat, kalaupun tidak bertambah, tetapi masih lagi utuh. Dengan hanya SMS, blog, portal, Twitter, Facebook dan panggilan telefon, mereka masih mampu mengumpulkan ramai manusia di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur untuk menunjuk perasaan.

Kalau hendak menyedapkan cerita, boleh sahaja bercerita yang kerajaan sebenarnya telah berjaya mengekang pengaruh Pakatan Rakyat kerana gagalnya Pakatan Rakyat mengumpulkan 300,000 orang sebagaimana yang diuar-uarkan. Namun hakikatnya, demonstrasi yang ternyata tidak mampu dikekang, membuktikan bahawa segala usaha yang dijalankan selepas PRU12, sebenarnya kurang memberi impak di sebalik cerita-cerita indah tentang kerajaan dan Najib Abdul Razak.

Ramai yang melihat Najib Abdul Razak sedang mengulangi perangai Abdullah Badawi yang lambat bertindak dan lambat membuat keputusan. BERSIH 2.0 adalah bukti yang sangat nyata. Walaupun blog-blog pro-UMNO-BN telah mulai memerangi BERSIH 2.0 berminggu-minggu sebelum 9 Julai, namun kerajaan hanya kelam-kabut membuat keputusan pada dua minggu terakhir. Pun begitu, dalam keadaan kelam-kabut itu, kerajaan sekadar memberi amaran, peringatan dan nasihat tanpa tindakan yang lebih konklusif untuk mematahkan demonstrasi 9 Julai sekaligus mengurangkan kerugian yang dialami oleh sektor ekonomi di pusat Bandaraya Kuala Lumpur.

Luahan tidak puas hati tentang keputusan yang diambil oleh Najib yang dilihat terlalu mementingkan populariti, banyak tertumpu kepada salah seorang menterinya yang juga merupakan sepupunya iaitu Hishamuddin Hussein Onn yang ditugaskan menjaga Kementerian Dalam Negeri.

Pelbagai cadangan telah diberikan. Pelbagai desakan telah dibuat, malangnya Menteri KDN sekadar tersenyum, ketawa berdekah-dekah dan paling lebih pun, sekadar memberi amaran keras tanpa sebarang tindakan.

Najib dan pentadbirannya perlu berhenti daripada berpura-pura jadi MR.CLEAN. Najib perlu bertindak tegas bukan sahaja terhadap para perusuh tetapi lebih-lebih lagi terhadap pemimpin Pakatan Rakyat yang sangat aktif dengan hasutan BERSIH mereka. Malah Najib juga perlu bertegas apabila berhadapan dengan media-media antarabangsa.

Setidak-tidaknya Najib perlu mencontohi Tun Dr.Mahathir dalam menangani masalah provokasi yang dibuat oleh media asing. Tun Dr. Mahathir tidak pernah memperlihatkan ketakutannya terhadap media-media besar dunia, termasuklah TIMES, WSJ dan sebagainya. Bahkan pernah suatu ketika, Tun Mahathir tidak membenarkan sebarang media asing membuat liputan atau menemubualnya.

Dan kerana itulah, banyak media asing terpaksa membuka cawangan operasi mereka di Malaysia, termasuklah Bloomberg Asia yang beroperasi di Menara Berkembar Petronas dalam usaha untuk mengambil hati Tun Mahathir. Namun apabila Tun Dr. Mahathir turun jawatan selaku Perdana Menteri, media-media asing ini kembali semula ke tempat asal mereka. Dan sikap mereka juga kembali seperti asal.

Sekarang, kita dapat melihat bagaimana media-media asing sudah mula memainkan peranan mereka untuk melihat kekacauan dan kekecohan berlaku di Malaysia dengan membesar-besarkan sebarang cerita yang berpihak kepada Pakatan Rakyat. Pentadbiran Najib juga dilihat TIDAK BERANI berhadapan dengan media asing ini kerana bimbang reputasi serta nama Najib dikotorkan oleh media-media tersebut di peringkat antarabangsa.

Sampai bila sebenarnya Najib akan terus berlagak sebagai MR.CLEAN dan benar-benar menjalankan peranannya sebagai memenuhi aspirasi sebahagian besar rakyat Malaysia yang telah meletakkan UMNO sebagai parti tulang belakang pemerintah dan Najib sendiri sebagai Perdana Menteri?

Sampai bila sebenarnya Najib akan benar-benar melakukan tindakan tegas yang tidak popular demi rakyat dan keselamatan negara?


Comments

  1. jaman madey boley la jadi diktator.... intenet takde FB takde..... sekarang tak bleh la..... suar dalam warna kuning pun orang boley snap bawak masuk intenet..... diktator muamar gadafi, presiden mesir diktator sama jaman ngan madey la.... tapi jatuh sebab intenet..... wa boley jamin kalau madey masih lagi PM malaysia sekarang..... keadaan malaysia akan sama la ngan negara mesir n libya...... tapi seb baik la dia nangis n benti awal.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.