Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 20, 2011

Minta2 2 ekor adik gua di UiTM tak dapat Anugerah Ibrahim Ali.

Oleh : AdukaTaruna

Anugerah Ibrahim Ali untuk pelajar yang memberi sumbangan kepada Melayu? Ah.. hinanya....

Gua tak nak bercakap bab akidah kebangsaan atau Islam. Tapi nak cakap bab apa sumbangan Ibrahim Ali kepada Melayu? Gua boleh terima Anugerah Mahathir untuk Melayu walau dia India. Banyak jasa Mahathir pada Melayu walau banyak juga dosa dia pada Melayu. Gua boleh terima Anugerah Siti Hasmah. Itu kalau nak guna tokoh politiklah, walau cadangan Tuan Ibrahim lebih baik. Guna tokoh akedamik.

Apa pun, jikalah UiTM meluluskan Anugerah Ibrahim Ali ni, dan ditakdirkan Allah Pakatan Rakyat take over Malaysia, gua harap, Anugerah Ibrahim Ali dikekalkan. Tapi pelajar yang dicalonkan berhak menolak kalau dia nak tolak. Itu adalah sejarah. Sejarah hina dan memalukan yang perlu dihidupkan untuk sempadan dan tauladan.