Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 20, 2011

Kumpulan2 dalam Islam ni saling tampung-menampung.

Oleh : AdukaTaruna

Istilah ustaz sampul gua dapat dari tulisan MAZA berkenaan Dr Lo'lo. Topik Tabligh pula gua dapat dari Raff'z Ahmad.

Ustaz sampul ni adalah ustaz kategori duduk masjid jer. Pung pang pung pang guna air liur. Dapat bayaran. Tapi praktikal out. Contoh Azhar Idrus. Citer bab jihad, sirah hebat. Demo BERSIH pun tak turun. BERSIH bukan atas jenama PAS kalau dia tidak berparti pun. Tanya ustaz sampul, pernah dia hadiri program amal yang memerlukan peluh macam bersihkan pantai, atau kitar semula atau sebaran dakwah bentuk risalah. Ada?

Tabligh pula memisahkan komponen penting dalam perjuangan Islam. Iaitu mendapatkan kuasa politik Islam. PAS pula jemaah yang berbuat apa sahaja yang dibenarkan syura untuk mendapatkan kuasa politik Islam. Tapi gerakan dakwah tak sehebat Tabligh.

Gua pernah berada dalam masjid Sri Petaling. Azan sahaja, jemaah tahap antarabangsa berpusu2 solat. Orang niaga pun tinggal untuk rebut sunnah berjemaah. Kalau solat time ceramah / program PAS plak, time solat, hampir separuh masih tangguh. Dari Unit Amal sampai peniaga. Termasuklah peniaga macam gua. Nak gilir jaga gerai ma. Hua3...

Antara Tabligh dengan PAS, kedua2nya gagal menghidupkan ekonomi. Tak macam Al-Arqam. Ekonomi Al-Arqam sebelum diharamkan berjumlah 1 bilion semasa tahun ianya diharamkan. Tanpa meminjam bank konversional. Selain ekonomi tahap jemaah, ustaz sampul juga adalah yang berjaya dalam ekonomi. Tapi ekonomi untuk diri dan keluarga sendiri. Ustaz sampul kaya2 bai..

Namun, dari PAS, Tabligh, Rufaqa (Al-Arqam) dan ustaz Sampul, semuanya melengkapi keperluan umat Islam di satu2 tempat. Malaysia topik khasnya. Tapi ada satu lagi komponen keperluan yang perlu ditubuh dan disuburkan. Yakni kumpulan pendesak.

Sapa kata PAS Reform melengkapi keperluan umat Islam, angkat tangan. Wakakaka.


4 comments:

Naga Melayu said...

Reform pala konek lu..bangang...syura kunun...Wei..syura Islam tak bertakhta demokrasi yahudi dajjal wei.. Sekejap cerdik..sekejap tolol..sah bila dah melantak budu..mula lah mengong sama dgn tok guru lu..Lu pergi BERSIH kan dulu la pala pelir Anwar Brahi lu dulu...

Hanz Newman said...

Brilliant NAGA...Kudos! Macam ni la Melayu yg UMNO kita nak. Hehe .. such a fart!

Tanya sikit, lu orang apa? Melayu ka India? Mamak? Melayu mana ada Naga ... lu 77 kut? Haha.. Melayu masuk geng kongsi untuk sembelih Melayu? Haha .. Mental!

Kesian ... Lu memang layak nyalak pasal perkara lucah pasal lu memang a f*****g, irritating, arrogant & downright annoying xenophobic fart!

abanghensem said...

hahaha.... nama naga melayu ..... cakap cam brehim ali....
ni mesti takut bini ni....

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體