Skip to main content

Kekejaman PDRM : 1 peserta BERSIH meninggal dunia.

KUALA LUMPUR, 9 Julai: Seorang peserta perhimpunan Bersih 2.0 yang terkena semburan water canon dan gas pemedih mata di KLCC meninggal dunia sekejap tadi.

Baharudin Ahmad, 58 tahun, bersama rakan dan keluarganya berkumpul di KLCC terjatuh dan pengsan apabila disembur gas pemedih mata oleh pasukan keselamatan.

Beliau yang dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) disahkan meninggal dunia kemudiannya.

Jenazah beliau kini dibawa ke rumah beliau kemudiannya di Kelompok Camar, Jalan Ampang Ulu Kelang.

Menurut rakan beliau, Suhaimi Long, Baharudin pengsan selepas terkena gas pemedih mata di bawa ke HKL di mana anak perempuan mangsa bertugas di situ sebagai seorang doktor.

Isteri belaiu, Puan Rosni Melan ketika dihubungi Harakahdaily berkata, ketika kejadian beliau dan suaminya tidak duduk sekali kerana beliau ke Stadium Merdeka manakala suaminya ke KLCC.

"Saya diberitahu, apabila polis menembak gas pemedih mata, suami beliau tidak loarat untuk lari dan duduk di situ. Apabila orang ajak lari baru mereka sedar suami saya sudah tidak sedarkan diri," cerita Rosni yang juga Ketua Wanita Cabang Setiawangsa itu.

Suami beliau kemudiannya di bawa ke HKL dan disahkan meninggal dunia di sana.


Comments

  1. Kepada sesiapa yg ingin melawat boleh pergi ke alamat No 9 - 0 - 4, Kelompok Camar Blok A, Jalan AU 3/8 Kuala Lumpur.

    ReplyDelete
  2. takziah,mungkin telah tersurat beliau menemui ajalnya begitu.harap2 lepas ni tak de fatwa mengarut matinya allahyarham adalah syahid dan sebagainya...

    ReplyDelete
  3. Anuwar & AmBABIga "pembunuh sebenar" Baharrudin !!!
    Al Fatihah buat Arwah...

    1. Perhimpunan dijalanraya itu jelas tidak mendapat restu YDP Agong. (boleh dikira sbg derhaka...atau lebih berat cuba menentang/melancar perang ke atas YDP Agong).

    2. Perhimpunan celaka itu jelas tidak ada kebenaran polis (permit)

    3. Dianjurkan oleh badan yg tidak berdaftar dgn ROS.

    4. Penganjur tidak mengambil langkah-langkah keselamatan / kecemasan (*merentas desa pun ada cara yg lebih teratur.. inikan pula nak melibatkan 300 ribu orang -spt diwar2kan )

    5. Setiap peserta tidak mendapat perlindungan insurans daripada penganjur...(nak naik bas awam pun ada insurans)

    6. Tiada amaran awal atau nasihat kepada yang tidak sihat (sakit jantung spt arwah) supaya tidak menyertai perhimpunan.

    Jelas dengan 6 alasan ini membuktikan polis tidak bersalah langsung kepada apa-apa sahaja yg terjadi ke semua peserta demo haram (sekali lagi demo HARAM) kerana polis telah diamanahkan untuk menjaga keamanan 28 juta rakyat Malaysia berbanding 10 ribu orang yg kurang akal diperbodohkan si Anuwar dan Ambabiga !!!

    Jadi siapa yang patut bertanggungjawab pada kematian ini... tidak lain tidak bukan...kalau bukan si pengkianat negara, Si Anuwar Aljubri (gelaran mat sabun bagi..) dan si pejuang murtad & ifc, Si Ambabiga !!!
    Anda mungkin juga meminati:
    Isu wakil rakyat Besut: Ramai sedekah pisang di Masjid !
    Terkini: Komen Nurul Ijah ttg video panas papanya...
    Pemuda BN Jasin sokong mana-mana calon !!!
    PAS Terengganu diminta jangan buat bising !!!
    LinkWithin
    Email This BlogThis! Share to Twitter Share to Facebook Share to Google Buzz
    0 comments:

    Post a Comment
    Older Post Home
    Subscribe to: Post Comments (Atom)
    .
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    PAPA GOMO

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.