Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 21, 2011

TPJ3 PAS Melaka minta jangan pakai seluar dalam join BERSIH?

Oleh : AdukaTaruna
Sumber : Sofi Wahab

Asal usul cadangan ni dari pengkomen MalaysiaKini. Tak kisahlah. Tapi bila diup oleh Sofi, maka gua ambil kisah. Sebab Sofi bukan orang biasa. Sofi ni adalah YDP Bukit Katil, Melaka. Dan Timbalan PJ 3 Melaka.

JANGAN PAKAI SELUAR DALAM (Sebagai persediaan sekiranya anda ditahan di lokap polis nanti apabila mereka mengarahkan anda menanggalkan seluar sudah pasti mereka tidak mahu melihat anda berbogel).

Mungkin Sofi takda pengalaman. Tapi gua rasa maklumat ni, tak perlu pengalaman. Boleh fikir sendiri. Setidak2nya boleh tanya sesiapa. Hasbullahpit dari Melaka pun dekat dengan dia rasanya. Hasbullahpit pernah masuk lokap.

Seluar dalam dan lokap.

Masalahnya, dari alasan kepada jangan pakai seluar dalam ialah polis tidak mahu lihat bogel. Ini alasan yang tidak perlu pengalaman. Hanya perlu fikir.

Polis lokap adalah polis tahap bodoh sombong seperti yang disampaikan oleh polis Bukit Aman kepada gua. Dia tak peduli lu nak bogel atau lu nak mampos atau lu sudah dibuktikan bersalah atau tidak. Setiap tahanan akan dianggap manusia paling jijik.

"Eh.. tak payahlah tukar pakaian lokap. Lu tak berseluar dalam plak. Tak sanggup aku tengok lu bogel. Lain kali pakaila seluar dalam."

Ayat ni, atau pemahaman ni adalah satu perkara paling bongok di dunia. Polis suruh lu bogel, atau mencangkung bogel bagi memastikan tidak 'roket' barangan dalam dubur lu pun, dia peduli apa kat lu sama ada lu pakai seluar dalam jenama buaya atau renoma. Atau bulu ari2 lu dan macam hutan simpan kekal. Dia peduli apa.

Lu jer yang perasan polis tu malu kat lu. Tapi polis tu dah lali. Takda masa dia dah tersipu2 malu kat lu yang berbogel. Pergi mampos sama lu.

Maklumat ini adalah salah.

Jadi, kepada adik2 gua, muslimat2 dan pembaca yang terbaca ni, jangan ambil maklumat ini. Pakailah seluar dalam anda. Malah, kalau boleh, pakai seluar dalam besi pun lagi cantet. Pakailah ikut keselesaan anda. Pakailah pakaian yang sesuai bagi menjayakan program Walk for democracy ini.

Polis tidak boleh menahan anda melebihi 24 jam kerana anda tidak melakukan kesalahan dalam perlembagaan. Malah polis tidak akan berjaya mendapatkan perintah reman dari mahkamah. Penahanan anda juga akan dibela oleh peguam BERSIH.

Jika anda adalah rakyat Selangor, anda bertuah dari kami. Kerana MB Selangor pada gua adalah MB terbaik era baru. Anda pasti akan mendapat bantuan guaman dari kerajaan Selangor. 

Jika anda ditahan polis.

Maklumat boleh dirujuk di sini. Tapi gua kongsi penglaman gua untuk sedikit pengetahuan yang mungkin berguna.


Buat masa ini, lokap di Kuala Lumpur adalah di Bukit Jalil. Central. Seluruh balai polis akan menghantar Orang Kena Tahan (OKT) di sini. Kira macam hotel lah.

Balai Polis A / B C atau seterusnya akan menghantar dan mendaftarkan OKT di lokap Bukit Jalil. Lokap lelaki, lelakilah. Pompan, pompanlah. Ketika ini, lu akan dimasukkan dalam 2 lokap yang besar. Sesak di situ. Untuk proses saringan. Proses memastikan lokap lu pada malam itu.

Then, nama lu akan dipanggil. Lu kena alert dan pantas menjawab dengan baik. Ingat polis lokap adalah polis bodoh sombong dan memandang jijik kepada setiap OKT. Ini yg dipesan polis Bukit Aman kepada gua. Polis lain anggap OKT politik, OKT kes duit, adalah kes orang cerdik. Tetapi tidak pada polis lokap. Kalau lu tak alert, lu akan dimaki. Kalau lu jenis tahan maki, malah melawan takpa. Tapi kalau jenis ingat mak bapak setiap kali kena tengking, payah la.

Apabila nama dipanggil, polis akan suruh lu tukar baju lokap. Melainkan tiada stok, selalunya warna ungu adalah kes2 tidak merbahayakan OKT dan pengawas lain. Baju warna oren adalah kes merbahaya seperti bunuh, samun dan sebagainya.

Ketika inilah lu akan bogel. Di sinilah kelakarnya maklumat jangan pakai seluar dalam. Polis lokap peduli apa. Tak pakai seluar dalam lagi mudah. Lu akan masukkan baju lu sendiri dalam beg plastik. Pakai baju lokap. Serahkan barangan lu kepada polis utk direkodkan. Ketika ini polis akan tanya kes lu, kes apa. Jangan menipu untuk elak kena maki plus penampar. Sebab diorang ada rekod.

Then, lu akan diberikan bangunan lokap lu. Then, lu akan beratur. Then masuk ke bangunan lokap. Ada bangunan A. Ada bangunan B dan seterusnya. Dalam setiap bangunan ada puluh lokap yang boleh menempatkan belasan OKT setiap satu.

Ketika ini, lu akan disaring lagi. Bilik pulak. Bogel lagi. Lu akan mencangkung dan bangun. Cangkung dan bangun. Polis nak pastikan lu tak roket barangan terlarang dalam dubur lu. Gua kena bogel gak dulu. Setiap kali masuk selepas keluar diambil polis Bukit Aman bagi soal siasat. Tapi selalunya gua selamat sebab ada 1 polis lokap yang jaga situ adalah pembaca gua. Tq bro. Time bogel, jangan sesekali ingat Kilafairy. Tu pantang larang orang tua2. Gua pun tak tau kenapa.

Pastu masuk la lu dalam lokap. Selamat merasai suasana di situ..


1 comment:

abanghensem said...

satu lagi... pastikan hutan simpan lu tarah sampai licin.... baru nampak cam pornstar... hahahahaha