Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 25, 2011

BERSIH : Konsep gua ke 'Walk for democracy."

Oleh : AdukaTaruna

Lepas zuhur tadi, gua ke KB Mall. Memakai baju BERSIH 2.0. Banyak gambar yang diambil, tp ntah macamana bini gua buat kelakar, hanya 1 jer save dalam komputer. Yang lain 'ditangkap polis'. Ghaib.

Ketika gua bersiar2 di KB Mall, beberapa rakan call. Malah sepupu gua pun call. Untuk memastikan bukan gua yang ditahan.

"Gua kat KB laa... bukan kat Selangor or KL.."

"Tapi nama dia Khairul.. muka serupa lu gak.."

"Muka gua kan mcm Aaron Aziz."

"Cibai lu.."


 Aaron Aziz versi KIMMA dan isteri gua.

Insyaallah. Jika Allah izinkan gua dan isteri hadir nanti, ini konsep gua, isteri dan anak gua yang dalam perut tu hadir. Konsep sukan. Walk for democracy.

Dalam ratus ribu yang bakal hadir, dalam puluh ribu pada satu2 port (Sogo, Masjid Kg Baru dan DBKL Dataran Merdeka); hanya beberapa kerat yang memakai baju BERSIH jenis ini. Gua jamin, lu akan dapat layanan istimewa dari PDRM punya. Yang kena tangkap, pasti baju rasmi dulu. Hahaha.

Gua tak boleh umum port gua secara open kat sini... tapi kalau lu ternampak gua nanti, sapa-sapa lah gua. Dan kalau dah sapa gua, wajib belanja gua makan. Jangan tempeleng gua dari belakang sudah. Gua fobia lagu tu bai..


3 comments:

amatMok said...

Bro,

Apa kata kalau cik cik adik kita ke, isteri kita ke atau awek awek semua turun pakai baju kurung kuning?

To all Malaysian ladies: please wear yellow baju kurung or yellow cheongsam or yellow saree to work. Let see what PDRM will do.

Hanz Newman said...

Tu lu posing beberapa minit sebelum lu kena cekup polis Raja di M'sia ker? Alasan pakai baju yang menghasut rakyat, mengganggu keamanan & menimbulkan huru hara?

Pehhh! M'sia ....Oh Allah, the All Mighty, please please take me to heaven... this no haven to me, nomore~!

Gomo de Fuckers al Juburi said...

comey gak bini lu bhai..dia ada adik x?

^_^