Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 31, 2011

Rakaman sejarah : Wajah2 WOW Kepimpinan Ulama PAS.

Ulama 1.

Masa gua dilembuti oleh jemaah Rusila dulu, media perdana nak temuramah gua. Boleh jer gua gunakan media perdana untuk tunjuk bukti lebam, laporan perubatan, laporan polis dan 4 soalan yang gua nak tanya. Capaiannya lebih meluas.

Tapi gua tolak kerana media perdana adalah medium capaian Melayu Hutan. Gua berasal dari internet, biarlah pertembungan itu berlaku di internet. Kalaulah tak terikat dengan niat pada Allah, perjalanan yang dimudahkan, bantuan2 yang diizinkan Allah, nak juga gua glamer macam Tantawi. Khahkkk ptuih!

Hebatnya Tantawi, dia tak muncul di Utusan Malaysia ketika kedudukannya masih belum pasti. Suhaizan belum bacul ditekan syura ketika itu. Sebaik sahaja, kedudukannya rasmi selepas syura, jeng3... Tantawi terima temuramah Utusan Malaysia. Ini faktor wow!

Ulama 2.

Sebenarnya Allah tunjukkan kita ulama bergerak dan mentafsirkan nas berdasarjkan kepentingan kedudukan pangkat diri mereka. Teringat gua semasa Hadi melontarkan idea UG. Diminta pimpinan PR lain sebagai detail. Diminta detail juga oleh rakyat. Hadi ghaib.

Menjelang pemilihan, menyaksikan Roslan sms tumbang, menantu tumbang, Hadi muncul dengan penjelasan UG. Penjelasan UG hanya muncul ketika kedudukan ulama tersepit! Ini faktor wow! Ahli PAS malas membaca katanya. Jadi idea UG ditutup.

Kemudian, selepas menyaksikan Hadi menang tanpa bertanding, dan Nash mengalahkan Husam dan Mat Sabu melalui pecahan undi, di sidang media muktamar itu, Hadi kemukakan semula UG. Ketika tersepit, dia kata tutup buku. Selepas terlepas, dia up semula UG. Ini satu lagi faktor wow! Ini adalah sejarah yang Allah takdirkan hanya untuk orang2 yang berfikir. Allah tidak mentakdirkan sesuatu itu hanya sia2.

Lalu, 10 ahli parlimen tandatangan tolak UG. 10 ahli parlimen tersebut digelar 10 budak hitam oleh jemaah Rusila. Ketika sidang media muktamar itu, Najib telah memerintah beberapa bulan. Lalu diasak secara menggila dari dalam parti. Dan dari seluruh blogger.

"UG ditutup. UG hanya di zaman Paklah." Hadi Awang.

Ini satu lagi faktor wow! UG hanya di zaman Paklah katanya setelah disepit kembali. Sedangkan apa terjadi jika tiada inside and outside fighter? Sudah tentu UG berlaku ketika itu Najib adalah PMnya.

Soalan ni antara 4 soalan yang gua nak tanya Hadi di Rusila hari tu. Mula2 muka berubah. Lepas tu lari (berjalan laju mencapai payung) menuju ke rumah. lepas tu berlindung di belakang bodiguard dan kereta (di hadapan rumah).

Allah janji kehinaan kepada orang yang tidak layak, tetapi bermati2 memegang amanah. Kehinaan itu akan terakam selepas Hadi bersara. Fadhil Noor bersara dalam sejarah yang harum. Hadi Awang kita belum pasti lagi.

Ulama 3.

Seterusnya Azizan MB Kedah. Menawarkan diri bertanding Timbalan. Sebelum jumlah pencalonan diketahuilah.

“Pencalonan belum selesai lagi, tengok lah sama ada undian berpihak pada saya atau tidak. Jika mendapat pencalonan tinggi, dan saya yakin boleh menang serta mampu pikul amanah ketika itu, saya terima lah,”
Itu ijtihad seekor ulama sebelum jumlah pencalonan. Tapi setelah jumlah pencalonan, apa ijtihadnya?

Katanya, penarikan diri Azizan daripada bertanding jawatan nombor dua dan tiga dalam parti itu bagi membolehkan beliau memberi tumpuan terhadap tugas Menteri Besar di negeri ini.
Wow! Mulianya!


No comments: