Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 16, 2011

Cina babi bela Melayu, Melayu lembu khianat Melayu.

KUALA LUMPUR, 15 Mei: Suaram mengutuk keras dan kecewa terhadap tindakan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang menembak mati individu-individu tidak kira warga Malaysia ataupun warga asing yang kerap berlaku.
Penyelaras Suaram, Yap Heng Lung berkata, pihaknya memandang serius terhadap semua kes tembak mati yang dilakukan oleh polis selama ini.
Antara remaja yang telah ditembak mati oleh polis sejak tahun lepas termasuk Aminulrasyid Amzah (14 tahun), Mohd Shamil Hafiz Shapiei(15), Hairul Nizam Tuah (20), Mohd Hanafi Omar (22).
Gua : Semasa Buletin Utama siar berita mengenai TBH, maka, berkatalah bos gua yang UMNO..
"Tengoklah.. kalau Cina mati, layanan istimewa. Semua ambil peduli. Kalau Melayu gak.."
"Pasal Melayu bodoh dalam politik. Kerajaan Melayu bunuh Melayu pun Melayu tetap sokong kerajaan itu. Akhbar dan media Melayu pula tidak membela Melayu, tapi bela si pembunuh Melayu. Kerajaan tak takut sama Melayu, tapi kerajaan takut sama Cina."
Senyap.
"Bagaimana keadaan kalau Melayu bijak dengan anytime boleh berubah undi dengan isu sebegini? Sudah pasti kerajaan takut sama Melayu. Bukan Melayu takut sama kerajaan."


3 comments:

atiq said...

biasa beb!!
bukan kerajaan takut .. tapi orang melayu kalau jadi pemimpin baik pas ker..umno ker..pkr ker...satu tebiat nyer "hero kampung"

tengok contoh jiwa melayu [ kalau dikedai forman melayu siap pinjam sempana bawak balik nak repair motor..utang spare part plak..tak bagi kena kutuk itu ini..ast2 tokeh tutup kedai lagi aman jiwanya keh keh, tapi kat kedai forman cina..alamak sekampung riuh kata bini sue pasal nak duit bayar repair motor kapcai tu..] aku pun hairan politik cina mengatasi politik melayu islama dalam segala hal..eh eh..penyakit yang sama pada semua bumi di negara2 lain pun gitu..hangin tak tentu hala! Meh hijrah ke negara lain..mana tau baru kita ni dapat menilai diri kita untuk menjatikan diri ke ke ke.
duka..nko tak boring ker cakap bender sikap hero kampung nih!!

724422 @ matyo said...

"Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim (kalau kamu berlaku demikian yakni cenderung) api neraka akan membakar kamu sedangkan kamu tidak ada sebarang pertolongan pun selain dari Allah. Kemudian dengan sebab cenderung itu kamu tidak akan mendapat pertolongan"
(Surah Hud 11:113)

Kempen Jom Tukar Link

atiq said...

ayat Hud 11:113 merupakan panduan untuk umat islam (berpolitik) melalui keupayaan kita dalam menangani masalah letak diri dalam hal kezaliman yang ada...selain melalui hati..hujah dan undi.
Bagi aku
1. Memperpayahkan dan tidak menjana mufakat satu yang keji pada asas persaudaraan sesama islam
2. Tidak bersyukur malah merubah makna/menghayati apa yang kita ada dalam struktur Malaysia bukan tindakan yang baik dalam memperjuangkan Islam
3. Bersama dalam satu barisan yang berlainan ideologi/arah bukan rancangan yang sejernih tiori untuk menegakkan Islam
4. dll 'terajang politik kepartiaan' jadi ketentuan menghukum diatas nama Islam akan menimbulkan hanya penularan data-data mentah penambah kepada perpecahan.

Kecenderungan kita kepada mereka2 yang menzalimi perkara2 pokok di atas juga diambil kira. Untuk pertolongan Allah kita juga perlu merendah diri selayaknya sebagai hambaNya.