Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 29, 2011

Cerita sebenar KUIN.

Oleh : AdukaTaruna
Sumber : Ameno World

1. Pas nak bagi satu bangunan kuin kepada pelajar2 sekolah insan bestari. <-- pas nak membantu, sikap yang bagus.

2. Pelajar2 kuin geram sebab pemberian tue melibatkan bangunan tahfiz yang juga untuk kegunaan mereka. Tempat mereka sempit, intake ramai tetapi bilik/kuliah/asrama kurang mencukupi. Lebih kurang macam overloaded lah. <-- jadi pelajar juga ada sebab nak marah, bagi mereka sikap baik pas nak membantu orang lain bagus tetapi kenapa sehingga merosakkan hak mereka?

3. Pas memahami luahan pelajar kuin, fine, pas pun membina blok bangunan bangunan. Masih dalam proses. Di Kuala Ketil. <-- kenapa pas bina disini ? kenapa tidak upgrade sahaja fasilitas di kuin sedia ada? Kenapa tidak sahaja cari tapak baru untuk insan bestari? ini semua lah persoalan2 yang pelajar2 kuin tak faham dan pas perlu fahamkan mereka.

4. Akhirnya pelajar2 kuin berdemo. <-- demo kerana merasakan pas makan hak dorang.. 

5. pelajar2 kuin di ambil tindakan denda dan gantung sem. <-- sudah tentulah pelajar2 neh jadi lagi marah + memberontak.

6. pimpinan kuin buka 6 hari utk mahasiswa memberikan penjelasan atas tindakan demo mereka.. <-- pelajar2 neh buat donno..sebaliknya mereka besarkan isu neh ke pengetahuan media dan tv.. siapakah yg menghasut utk mereka buat donno? buat taktahu dan sebagainya? itu pasal pas kena siasat dan amek tahu.


Pada gua, Azizan ni nak semua dengar cakap dia. Pantang kena tegur. Kedah ada cara sendiri kononnya. Cara sendiri kepala paip dia. Bertekak dengan wartawan RTM boleh la... sebab dah tentu wartwan RTM tak reti berdebat. Mahfuz pun letak jawatan berikutan aliran tender yang tidak telus.

Dasar Old School Kepala Batu. Berjuang demi tokoh dan jenama? Sori bai.



4 comments:

Hanz Newman said...

Buat elok elok la Ajijan woii .. Jangan la peklak. Jangan ada 'scandal' pulak. Orang duk tengok hang kepala PAS buat keja lagu mana perintah negeri .. Kut byk gelong orang tak suka depa konar lipat la pas ni. Baru naya!

abanghensem said...

wa kalau PAS negeri lain buat hal wa malas komen.... sejak memula PAS menang kat kedah lagi ..... wa nampak cam ada tak kena jer ngan MB kedah ni.... tapi bila wa komen ada la cakap .... ALAH LU INGAT PAS KELATE JER KE HEBAT..... sama la ngan teganu... wa tak usik pun ada yang kata wa anti pas teganu ( ni hasil dari wa jenguk blog lu lani aduka.... sampai orang lain pun label wa anti pas teganu.... hampeh tol... )....

wa tak heran la kalau PRU13 nanti kedah dapat kat BN balik....

AdukaTaruna said...

Tu la bro.. kalau nak jengok blog gua pun, gunala nickname lain.

Mcm nick name lu kat TKO tu. Kapt shiqaqi kan? wakakaka

abanghensem said...

hahaha.... kalau camtu wa guna nama kapten amorika la..... syyyyyy.... lu jangan kasi tau kat sesapa la wa guna nick tu....