Skip to main content

AUKU : Pelajar wanita berdemo dihukum berzina dengan Presiden KUIS.

Oleh : AdukaTaruna

[1]

Sebelum perintah, PAS memperjuangkan pemansuhan saman ekor. Menurut PAS, saman harus ditandatangi oleh pesalah bagi mengelakkan situasi aniaya kepada pesalah. Saman jenis seperti ekor itu menganiaya rakyat kerana tidak semua rakyat mampu melawannya di mahkamah.

Kemudian, katakanlah sekor pemimpin PAS ditakdirkan menjadi Ketua Polis Negara. Dan undang2 saman ekor masih belum mansuh lagi ketika itu. Dan masih belum mampu dimansuhkan kerana tiada kelayakan parlimen.

Ketua Polis Negara dari PAS itu tiba2 menghukum sebahagian pengguna jalan raya dengan peruntukan undang2 saman ekor, disebalik pelbagai kaedah lain yang boleh digunakan. Pengguna jalan raya itu mengadu kepada Presiden PAS akan pendirian sepatutnya PAS kepada saman ekor.

Lalu, Ketua Polis Negara dari pimpinan kepala batu itu mengeluarkan kenyataan, PDRM adalah PDRM. Presiden parti adalah presiden parti.

1. Presiden PAS adalah bermuka bekeng, jiwa jambu. Muka ganas, tapi penakut. Kalau dengan gua pun kelam-kabut lari naik ke rumah, gua tak fikir Hadi Awang berani menegakkan pendirian rasmi parti terhadap Azizan.

2. Azizan kepala batu boleh menghukum pelajar dengan pelbagai kaedah yang mencilok AUKU. Itu pun seandainya benar2 bersalah. Menggantung 2 semester kepada pelajar yang berdemonstrasi melawan wala' adalah kejam. 2 semester bermaksud setahun. Setahun usia pelajar rugi di situ kerana berada dalam situasi undang2 yang selama ini dibantah PAS.


[2]

Sebelum perintah, PAS memperjuangkan pemansuhan ISA. Menurut PAS, sebarang kesalahan yang dilakukan oleh rakyat Malaysia, harus dibicara di mahkamah. Pesalah berhak mendapatkan peguam.

Katakanlah kemudian pemimpin PAS ditakdirkan menjadi Menteri Dalam Negeri. Dan undang2 ISA masih belum mansuh lagi ketika itu. Dan masih belum mampu dimansuhkan kerana tiada kelayakan parlimen.

Menteri Dalam Negeri dari PAS itu tiba2 menghukum sebahagian rakyat Malaysia dengan peruntukan undang2 ISA, disebalik pelbagai kaedah lain yang boleh digunakan. Rakyat Malaysia itu mengadu kepada Presiden PAS akan pendirian sepatutnya PAS terhadap ISA.

Lalu, Menteri Dalam Negeri dari pimpinan PAS kepala batu itu mengeluarkan kenyataan, KDN adalah KDN. Presiden parti adalah presiden parti.

1. Presiden PAS adalah bermuka bekeng, hati cute. Muka ganas, tapi jiwang. Kalau dengan gua bertiga dengan C++ pun kelam-kabut berlindung di sebalik anak2 buah, gua tak fikir Hadi Awang berani menegakkan pendirian rasmi parti terhadap Azizan.

2. Azizan kepala batu boleh menghukum rakyat Malaysia itu dengan pelbagai kaedah yang mencilok ISA. Itu pun seandainya benar2 bersalah. Mengurung tanpa hak mendapat peguam, tanpa hak mendapat perbicaraan adalah kejam.

Ini bukan soal pengasingan kuasa. Ini bukan soal peruntukan undang2. Kalau selama BN terdapat undang2 pelajar wanita yang berdemonstrasi perlu dihukum berzina dengan Presiden KUIS, di bawah AUKU, adakah Azizan tetap menegakkan undang2 tersebut?

Presiden KUIS adalah Presiden KUIS. Presiden parti adalah Presiden Parti kata Azizan ketika disoal kewajaran dipaksa zina kepada pelajar wanita.

"Undang2, tetap undang2.." Tegas Azizan sambil warm up.

Dasar Old School bangsat kepala batu.

[3]

Bagaimana dengan OSA? Bagaimana dengan media? Fatwa Old School berubah2 mengikut kepentingan kuasa mereka.

Gua tidak semestinya bersetuju dengan motif kepada kejadian demonstrasi pelajar2 KUIN tersebut. Tapi pejuangan pelajar2 tersebut menentang AUKU gua sokong. Gua sokong dalam pecahan tajuk. Gua tidak sokong motif Ibrahim Ali menyeru perang dan pergaduhan. Tetapi jika Ibrahim Ali memerlukan sokongan kerana ditahan ISA tanpa hak dia membela diri, gua akan sokong. Ini sokongan dalam pecahan tajuk.

Kalau pelajar2 tersebut mengajak gua melanggar Ustaz Azizan, di Kedah, atas nama AUKU, insyaallah, gua akan sahut. PAS Reform maybe ke Kedah pula. Kita perlu menyediakan suasana pemimpin takut kepada rakyat untuk kesejahteraan anak cucu kita.

Wallahualam.


Comments

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.