Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 8, 2011

Perbincangan Tukar Presiden PAS.

Oleh : AdukaTaruna

Gua tertarik dengan pendapat Ostad Wan Xi.

Tetapi mengenangkan maklumat dari hasil kajian Dr Abu Hasan yang memaklumkan bahawa PAS kemungkinan akan kalah teruk dalam PRU bakal berlaku ini, menyebabkan aku terpaksa menyokong Dato Seri Abdul Hadi untuk Presiden parti.

Ini kerana, dengan kekalahan teruk dalam PRU akan datang, memungkinkan berlaku sejarah pertukaran kepimpinan parti dalam muktamar selanjutnya. Keadaan ini pernah berlaku; iaitu dalam sejarah kejatuhan Dato Asri dahulu; kejatuhan beliau dari jawatan Yang DiPertua PAS [kini Presiden PAS].
 Terus gua teringatkan rakan gua dari PAS Johor. Dia ada memberikan pendapat yang sama seperti pendapat di atas. Member gua mencadangkan gua menangguhkan Projek Langgar Hadi kerana hujah inilah.

Cuma, gua bertembung antara taktikal dengan falsafah. Taktikalnya, ya. Seperti hujah Wan Xi. Tapi falsafahnya tidak. Gua Langgar Hadi kerana ingin memberitahu alam ini, keyakinan dan kefahaman gua terhadap Allah dalam isu Hadi. Motivasi terhadap usaha2 itu pula ialah maruah intelek gua.

Setakat ini, gua hanya kembalikan semula kepada Allah. Jika Allah mengkehendaki gua teruskan projek, pasti Allah akan gerakkan, dan mudahkan dan takdirkan perkara itu berlaku. Jika Allah tidak mengkehendaki projek itu sementara ini; pasti Allah sibukkan gua, halang gua dengan pelbagai asbab dan pembolehubah.

Walaupun tidak konsisten dan sempurna, tetapi : Innasolati, wanusuki, wamayahya, wamamati, lillahi robbil alamin. Sesungguhnya, solat gua, ibadah gua, hidup gua, mati gua, kerana Lu, Ya Allah, Tuhan sekalian alam.

Wallahualam.

4 comments:

Taufik said...

kenapa bersih?...1 malaysia kan 'bagus'....

Hanz Newman said...

Aku doakan PAS & co. kalah teruk PRU13 nanti ... Baru padan@kena dengan slogan 'Biar PAS kalah, asal Islam menang". Marang tu elok kalah jugak biar depa belajar 'merangkak' semula.

lenaulitmimpi said...

salam...tolong..tolong la kalau nak rock..rock lah...tapi perkatqan 'LU' tu untuk ganti nama ALLAH, tolonglah jangan diamalkan......

langbuana said...

bc doa iftitah pun tak btoi lg, bukan main komen tok guru... "...wamayahya.." kah!kah!kah!