Skip to main content

Anwar di KB 2 petang ni. Siapa mahu gua langgar Anwar?

Oleh : AdukaTaruna

Anwar akan berada di KB 2 petang ini. Program bersama dengan TGNA. Siapa yang mahu gua tanya sebab utama Anwar tidak mahu bersumpah angkat tangan. Hari yang sama juga gua ada halangan tertentu. Tengoklah.. kalau gua berjaya selesaikan / atasi halangan gua, insyaallah gua tanyakan.

Harap2... ni N3 last gua cakap pasal benda bangsat yang meminggirkan isu rakyat. Gua mahu lu jawab dengan hati yang tulus dan ikhlas.

1. Siapakah yang membawa masuk Saiful Jambu ke dalam PKR dan memberinya jawatan kopi boy?
a. Anwar Ibrahim
b. Ibrahim Ali

2. Siapakah yang membawa masuk Rahimi Jambu, yang berkenalan dengan Anwar dalam penjara ke dalam PKR dan memberinya jawatan istimewa khas special?
a. Anwar Ibrahim
b. Ibrahim Ali

3. Siapakah yang melantik sampah2 PKR sehingga menjadi MP / ADUN dan kini berpaling tadah?
a. Anwar Ibrahim
b. Ibrahim Ali

4. Siapakah rakan kamcing kepada Nalla, tokey judi?
a. Anwar Ibrahim
b. Ibrahim Ali

5. Siapakah rakan karip Eskay terutama sekali untuk ke Thailand?
a. Anwar Ibrahim
b. Ibrahim Ali

6. Siapakah yang membunuh demokrasi telus dalam pemilihan PKR. Campur tangan, membuat panggilan, etc?

a. Anwar Ibrahim
b. Ibrahim Ali

Comments

  1. Jangan cakap aje bro,gua tabik lu,kalau lu berani tanya.Jangan lu kena tengking dengan nuar macam wartawan tv3 itu hari lu terus cabut lari.

    Lu tanya dia kenapa tak mau ikut cakap ulama yg setuju bersumpah macam dr asri,bukan haram pun.Rakyat mahu kepastian,kenapa dia mengelak bagi macam2 alasan?

    ReplyDelete
  2. Soalan lu sebijik macam soalan blogger UMNO bro.... hahaha...

    ReplyDelete
  3. Bagus2 lu tanya...wa tgk lu ngan pencipta lu pun lu tak yakin. Anwar tu pandai la dia nak kounter2 balik serangan musuh2 dia. Yang otak lu kaco bilo tu apsal...lu tumpu jela kat isu rakyat...tak pun lu bagi bisnes lu jadi kencang pun ade pekdah. tak pun lu jadi mcm blogger lain explain hebatnya ayat ttg zina yg pencipta lu turunkan tu..permasalahan ni takda manusia bijak mana pun blh settlekan...melainkan lu ikut apa pencipta lu suruh.

    ReplyDelete
  4. BRO,

    BARU LU TAU SEKARANG. KAWAN KAWAN LU SEMUA JUMUD SETENGAH MATI..

    KALAU LU BERBEZA DENGAN DEPA, LU MAMPUSLAH...

    ADA BERANI?

    ReplyDelete
  5. keh keh..
    lu langgar nuar depan aziz?
    aku sokong tu.....aku pun nak cari jawaban apapasal nuar carik aziz!

    cuma aku takut nko tak sempat sebab..bila tengok nko...dia bergegas bersumpah depan nik aziz... Tentu lagi power nih..nko ader sedia soaan lain tak?

    lawak pagi.

    ReplyDelete
  6. Tuan Gru Nik Aziz yg mejjmput DSAI untuk seminar maqasid syari'ah di kelatan....bukan DSAI cari TG Nik Aziz...

    nampak sgt admin blog ni termakan dgn tipu dari media kerajaan...tak ikut perkembangan kes liwat saifool...byk percngahan dari dakwaan...dokumen mahkamah dah didedahkan oleh Saifusin Nasution...lu dgq la sendiri...dokumen tu diambil dari karpal,peguam DSAI..

    lu pon mcm UMNO,bila org ajak bersumpah,lu ikot....la;o mcm tu,lpas ni suruh semua banduan bersumpah bhwa mereka x melakukan jenayah...boleh???bila sesautu kes dibwh mahkamah sivil,procedure hndaklh berlandaskan mahkamah sivil...bila nk masuk bersumpah,kena letak bawah mahkamah syariah...kenapa mereka menolak permohonan DSAI untuk letakkan kes tuduhan liwat ini bawah mahkaham syariah kalo meereka betul2 berana???

    ReplyDelete
  7. oh gitu ker?
    meh kita dengar isi seminar tuh!
    siapa cari siapa ake ake

    ReplyDelete
  8. Puak 90% PAS & PKR akan menjawab 'b'...Kemudian akan ada yg akan menyembor lu pasal tak letak alternatif 'c','d' & 'e'....

    Kalau lu sendiri yg jawab semua 'a'..maka soalan no. 3 a bit misleading...

    Kebenaran itu pahit...Lu kena consistent dalam menyatakan yg hak...

    ReplyDelete
  9. Bro, walau kita tak sebulu tapi dalam hal Anwar kita boleh join la...wa nak cilok artikel lu ni masuk kat blog wa yang tak glamer tu boleh baii?

    ReplyDelete
  10. hahaha.giler jd pebret parpukari.geli siott

    ReplyDelete
  11. Bro..otak hang boleh pakai..Nasihat aku, demi utk menjaga genetik hang agar tak bangang macam puak PAS & PKR yg lain, hang elakkanlah memakan benda-benda yg tak elok..spt budu...Puak makan budu, memang lembab otak...makan benda berulat..

    ReplyDelete
  12. sembang pong pang pong pang bab genetik melayu la lan-chow la last2 UM-NGOK jugak kah kah kah kah.

    porahh!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.