Skip to main content

Pemilihan PAS : Siapakah musuh Utusan dan siapakah pejuang Utusan.

Oleh : AdukaTaruna

Gua tertarik dengan pandangan zargus. Ianya tepat pada formula yang diperkenalkan Ostad Fadhil Nor. Nak tengok siapa kita, tengok kedudukan kita pada musuh. Melainkan media UMNO tiba-tiba terbalik pula berbanding pemilihan lepas, bila baca N3 nih.

Menjelang pemilihan PAS Jun ini, gua ramal :

1. Mat Sabu akan menjadi musuh harbi Utusan Malaysia, akhbar perdana, TV dan radio, termasuk seluruh blogger UMNO.

2. Hadi dan Nash akan menjadi pejuang suci Utusan Malaysia, akhbar perdana, TV dan radio, termasuk seluruh blogger UMNO.

Ijtihad / strategi bodoh Hadi diambil kesempatan APCO untuk merelevan doktrin Ketuanan Melayu. PAS berpusing dan hampir berpecah. Hadi ulangi idea UG selepas menang besar pemilihan lalu. Ketika itu Najib sudah menjadi PM. 10 MP PAS sign tolak UG. Hadi lari ke London dan menipu UG hanya di zaman Paklah.

Songkok Putih, Batu Api dan penegak Hadi ingat gua berperang dengan mereka. Sedangkan mereka bukan pembolehubah, tetapi alat. Orang bodoh hanya akan mengikut ketetapan yang sudah berlaku. Sama ada Hadi tegak atau tumbang, mereka akan membiasakan diri dengan sistem yang terjadi. Sama ada US atau Russia yang mengorder dunia, orang bodoh akan menyesuaikan diri. Sama ada Besut itu milik Kelantan atau Terengganu, orang bodoh tetap hidup dengan apa yang ada.


4 penipuan Hadi. Gua ke Rusila bagi menegakkan maruah intelek anak muda. Gua mahu Hadi ulang-tipu semula depan gua. Tunjukkan kejantanan lu as Presiden PAS. Sila ulang-tipu depan AdukaTaruna. Kronolgi bertarikh dalam kepala otak gua. Hadi berjalan laju mencapai payung menuju ke rumah ketika gua terkial2 set kamera HP. Allah janjikan kehinaan kepada orang yang tidak layak, tetapi mendedahkan diri kepada amanah. 3 kekalahan dengan kemerosotan. 3 PRK kawasan Melayu Allah takdirkan untuk PAS, berturutan dengan peristiwa aib Masjid Rusila.

Pemilihan PAS : Siapakah musuh oleh Utusan dan siapakah pejuang oleh Utusan?

Comments

  1. gua setuju kalau lu boleh masuk bertanding,atas tajuk revolusi dalaman PAS.kalah pon tkpe.janji ada mazda 323 lantai simen.

    ReplyDelete
  2. Tu biasa bro.

    Yg penting kalau Md Sabu cukup pencalonan dan setuju bertanding, perlu standby seorang calon Y ( dgn syarat cukup pencalonan ).

    Peranan calon Y :

    1. Jika Md Sabu tiada pencabar sehingga hari terakhir pencalonan, calon Y masuk bertanding Timb. Pres. alternatif kpd perwakilan. Kalau salah seorang tewas, mungkin boleh serap ke dlm Jawatankuasa Pusat.

    2. Kalau Nasha buat U-turn, calon Y tarik diri dan bertanding seat Jawatankuasa Pusat ( kalau ada & cukup pencalonan ). Kekalkan 1 lawan 1 utk seat Timb. Pres.

    Anyway benda ni kena plan di peringkat Kaw. utk sediakan calon Y.

    Kalau ia menjadi, insya Allah faktor media UMNO takkan menjejaskan Md Sabu. 2009 pun Nasha menang sbb pecah undi. Undi Husam + undi Md Sabu dah mampu menewaskan Nasha. Tu pun dlm keadaan sistem pengiraan undi yg meragukan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.