Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Mar 5, 2011

Jangan kerap sangat makan Maggi..



Oleh : AdukaTaruna

Pertamanya, tahniah kepada Pakaq kerana berani dalam menyatakan kebenaran. Keduanya terima kasih kepada semua rakan, terutama bro MSK dan ISA. Ketiganya, jangan makan Maggi secara kerap, Pakaq.

Entahlah... nak berikan bukti saintifik, gua takda. CAP pun, yang pernah gua baca ialah dakwaan kajian mereka terhadap racun kulat yang tinggi digunakan oleh syarikat pembuat roti Gardenia.  Tapi gua story bose on cerita2 rakyat jer la.

Yang pasti, kerajaan tahap Melayu Malaysia, nak haramkan produk syarikat2 kapitalis pro US dan Israel, memang bacul lah. Mujur Maggi bawah Nestle. Kalau Al-Arqam yang keluarkan Maggi, gua ingat laju jer kena haram. Media no 1 yang buat liputan ialah Utusan Malaysia.

Kes 1.

Adik kepada rakan gua yang sama2 berniaga baju dengan gua. Kedua-dua buah pinggangnya rosak sejak darjah 6. Bergantung hidup kepada mesin 2 kali seminggu. Kini berumur 20 tahun. Bila gua tanya, sebab2, dengan yakin member gua cakap amalan makan Maggi, oleh adiknya itu.

Kes 2.

Bekas bos kepada bini gua. Sama cam di atas. Buah pinggang rosak dan terpaksa bergantung kepada mesin. Bezanya, mujur dia ni kaya. Bila ditanya bini gua, dengan yakin dia mengatakan amalan memakan Maggi. Malah menasihatkan mana-mana orang yang bertanya tentang keadaan didrinya, supaya, jangan amalkan memakan Maggi.

Kes 3.

Seorang pakcik penjual pisang goreng, yang juga rakan kepada abah gua, bersunguh2 meminta gua mencuba satu eksperimen. Yakni, meletakkan Ajinomoto ke rumput. Dan rumput akan mati. Gua tak sempat cuba, sebab berlaku peristiwa dituduh oleh Melayu Jakun, berbaka IQ rendah, menghina Sultan Johor dengan word mampos.

Kalau gua ingat, lepas taip ni, gua nak test la. Heee...

Nota Kaki.

Pasal banyak pembaca tahap Rusila dan UMNO, terpaksala gua buat nota kaki. Istilah Maggi n Ajinomoto tu gua ambil atas premis jenama lah. Bukannya pembolehubah. Maybe pembolehubahnya ialah MSG. Kang dia soal pulak gua untuk makan Cintan ganti Maggi pulak. Kalau gua malas nak jawab, terus dia ijtihad yang bukan2..

7 comments:

Yugimudo said...

ak dngr makan ajinamoto boleh butak?

Mat Yie-Pok Su said...

testimoni dari kawan nenek hang tak der ker....ahahaha

Zainulfaqar Yaacob said...

Tq Bro. Gua nak berhenti makan maggi. Gua nak makan 'Najib' kalau boleh. Sial punya Umno!

xpara87 said...

to test the effectiveness of AJINOMO KILLING LALLANG...add some aji.. to roundup and the lallang mampuss dgn cepat. Tested by pekebun cina di Raub....true story

ada otak said...

aku pong selalu racun lalang(roundup) campur ajinomoto,sngat brkesan..
aduka x puah ati lg ke kena pukul kat geng rusila??asik nak kutuk hj hd je..c malikul sembab pun dah brfatwa,boleh tang kalu x suka..haa..haa..

abanghensem said...

wa dah lama dah kureng makan megi ni....

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體