Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Mar 1, 2011

Hujah paling bodoh gua pernah baca dalam 29 tahun umur gua.

Oleh : Reformis Jalanan



Ali Rustam kata: “Dia (PAS) nak undi Cina tapi barang China tak nak pakai, PAS ini kan hipokrit... saya beli monorel dari China pasal sokong Cina. Jadi saya sokong China... saya sokong orang Cina jadi saya beli monorel China. DAP kata nak undi Cina tapi monorel China tak nak beli. Dia cakap lain tapi buat lain, saya berani beli monorel,”

Hebatnya Ali Rustam dia akui beli monorel dari China, sedangkan barang RM2 pun orang Cina Malaysia tak beli, tapi Ali Rustam beli barang tak berkualiti dan akhirnya dihari pelancarannya dah memalukan rakyat didalam negeri Melaka itu sendiri apabila penumpang monorel terpaksa dikeluarkan dengan menggunakan kren akibat kerosakan yang dialami oleh barang murah yang dibeli oleh Ali Rustam.

Gua : Memang sesuaila gua buat baju nih. Dan hari ni gua jumpa member lain yang turut pakai dalam blog Ajijoi. Cayala bro..

13 comments:

atiq said...

Eh aku tak nampak hujah tu bodoh pun!Bab hipokrit 'cakap tak serupa bikin' kene tanya orang macam bob hehe..dan tentang baju tu sekali pandang macam 2 binatang berekor..lembu ke? pandang sekali lagi ada garfu berciri ada keselaatan sirim..dan IQ tu ada makna tersendiri kalau aku la...sorry ler brother macam ada yang tak kena

Mohd Zullraidy said...

mmg ko tak nampak le hujah tu bodoh atiq.Logo tuh pon dicipta utk org cam lu.Cuba lagi bro

pen buruk ™ said...

salam perjuangan

mohon link blog hamba kat sini.

www.myazhar4u.blogspot.com


terima kasih

atiq said...

Agaknya ejaan 'China' denga 'Cina' tu sama kot maka nko tak paham..macam aku faham.kalo tukar maksud 'Cina tu ajaran Iskam dan China tu Islam' bole faham tak? Kamu berilah jawaban ikut nada kamu atau nada DAP.
Tentang baju tu OK dan terima kasih. Tak ada komen tentang nilai seni tu masing-masing ada persepsi.

Yugimudo said...

atiq: double check ko punya spelling sblum post. Pastikan org sebelah paham atau guna singkatan yg org slalu guna. Kalo tk tahu nk buat singkatn, eja penuh jer. Kalo boleh lagi, pkai tatabahasa melayu moden. Ak bkn apa. Ak nk beri penjelasn pun tk mampu, tk paham apa ko nk sampaikan. Buat apa berbicara kalo org lain tk paham? Mesej tu tak sampai. Jadi jgn marah kalo org balas komen ko merapu sbb strukur ayat dan ejaan ko pun merapu. Lain lar kalo ko org borneo atau indon, mgkn kitaorg kena adapt dgn ayat ko.

wintergurl said...

Ic , pandai juga dia buat lawak .....kasihannya orang yang naik monorel tu ..sampai kena diturun dgn kren .

atiq said...

mesej aku tentang ejaan yang diguna oleh tuan punya blog di posting atas tu ..cina-orang malaysia cina. China-Negara china. Ada orang tak boleh memahamkan apa itu hipokrasi... kalau main ngap jer..so aku berilah kata ganti kat mereka.Lepas tu tengok kiri kanan samada nak beritahu secara orang Islam kepada orang Islam ke atau Mewakili keterangan dari DAP kepada orang Islam..itu jer idea nye. Bab ejaan memang aku tak check..sorry lah! Bahasa pun tak ok dibanding dengan orang borneo guna..nuan? Ho ho patutnya kita kesian dan berterima kasih pada orang yang menolong penumpang yang terperangkap tu..itupun kalau sudi he he sorry sorry

Yugimudo said...

atiq: baru ak faham apa yg cuba disampaikan. terima kasih sbb ada penjelasan yg mudah difahami.

sejahtera39 said...

sebagai seorang ketua menteri kenyataan beliau tu memang memalukan, xstandard/xde klass gitu...

atiq said...

Malaysia ni kongsi kuasa dan kongsi segalanya.Nostalgia pun penting pada emosi. Maka itu terima pendekatan kek ekonomi dikongsi bersama pun hendaklah di terapkan. Seorang pemimpin tak sama macam aku..main hentam dan tidak melihat secara yang betul.Bila seorang pemimpin mencetuskan kenapa orang Malaysia cina tak sokong belilah barangan China, sebab kerana seruan itu dari BN, itulah nilai qualitinya bagi menunjukkan betapa sempitnya dan kelirunya pembangkang. Alasan barang China tidak berkualiti dan murah sehingga orang Malaysia cina pon tak mau tapi BN sebaliknya. Benarkah barangan berteknologi tinggi China begitu? Kesilapan dan kealpaan manusia bukan benda yang baru untuk di pertikaikan di banding dengan semangat sesaorang pemimpin itu.Aku lebih malu kalau pandangan sambil lewa di bungai dengan sesuatu yang tidak diberi sempadan untuk di jelmakan. Semua manusia yang bukan etheis tak mau neraka dan menghampirkan diri ke syurga melalui etika-etika masing masing dan juga Islam melalui ajarannya yang mempunyai daya ketahanan itu? Adakah PAS melihat kelahiran monorel di Melaka hanya sekadar saham maksiat dan dosa? Sempadan mana yang di pertimbangkan mereka. Hanyalah kepentingan semasa. k macam ustaz lak.

mdikhqoi said...

iSUNYA bukan China atau Cina.

Isunya dari segi transport, napa monorail tu boleh mati (tidak berfungsi) di atas track.

Kita bukan kata produk China tak bagus. Cuma, rakyat perlu diberi maklum kenapa selepas habih berjuta ringgit, monorail itu tidak berfungsi.

Ada paham?? Or buat2 BIJAK

atiq said...

Usahkan monorel..kapal angkasa pun dua tiga kali tangguh2. Meletup pun ada. Tapi kalau nak tanya aku juga..oh jawabnya macam nko cakap ler bukan pasal dia tak bagus..tapi aku rasa ir2.orang Malaysia cina tak pandai laaa, dia tak mau barangan China hehehe..boleh jadi injinnya kena air sungai Melaka tak pun terbalik pasang elektrod dia.. Boleh jadi berkat doa kamu yang power tu. Sorry lah itu pandangan aku k

Buat2 bijak? Nko tanya penulis tu.. Aku pinjam kelaku kau "pelik dak monorel yang dah diuji leh mati cantik masa tu?"K lah aku berhujah ikut tajuk jer..benda yang pasti jer..kerja tuhan aku terima jer.

Xenan said...

Atiq,

jawapan sama cam samy vellu "tuhan allah punya kuasa"

manada markup price sampai pakai meterial cikai..

manda wat keje sub sub sub sub con.

kerajaan BN bagus, yg buruk allah punya kuasa,

pi la cium sammy vellu tuh