Skip to main content

PAS guna penari lucah setiap kempen.

Pertubuhan NGO misteri - 1Malaysia yang menymbang barangan keperluan serta menaja jamuan makan malam kepada pengundi setiap kali pilihan raya kecil diadakan dikatakan bukan sahaja menjengkelkan parti pembangkang tetapi juga parti komponen BN. Ini kerana kempen mereka dikatakan lebih mencuri tumpuan.

Menurut sumber, aktiviti yang dianjurkan oleh NGO itu berjaya mendapat respon yang lebih baik dengan apa yang dilakukan oleh BN dan ini menimbulkan rasa tidak puas hati, khususnya di kalangan pemimpin MCA, MIC dan Gerakan.

Menurut sumber yang rapat dengan NGO itu, pihak media juga sepatutnya dipersalahkan kerana memaparkan mereka sebagai pertubuhan pro-BN.

"Kita telah mencuri tumpuan. Tetapi kenapa aktiviti yang dianjurkan oleh MCA tidak mendapat sambutan yang baik?” soalnya.

Menurutnya, 1Malaysia adalah NGO yang bebas daripada pengaruh BN dan bukannya dibiayai oleh gabungan parti pemerintah itu.

"Katakan jika NGO 1Malaysia dihantar oleh BN, mengapa MCA ataupun MIC membenarkannya menjadi tumpuan?” soalnya lagi.

Ditanya sama ada pemimpin akar umbi MCA membantu NGO itu bagi menjemput pengundi menghadiri jamuan makan malam anjurannya, sumber itu menolak dakwaan itu dan berkata mereka juga adalah pengundi.

"Mengapa awak melihat mereka sebagai ahli MCA? Mereka juga adalah pengundi. Cuma kebetulan mereka yang saya kenali itu adalah ahli MCA,” katanya.

Dakwanya, tetamu pada jamuan itu termasuk ahli MCA, Gerakan, MIC dan DAP juga.

"Tahukah anda terdapat juga SB (polis Cawangan Khas) di jamuan itu? Jika kami dihantar oleh BN, mengapa mereka menghantar SB (untuk memantau jamuan makan malam itu)?” katanya kepada Malaysiakini, baru-baru ini.

"Tahukah anda mengapa jamuan makan 1Malaysia selalunya penuh? Ini kerana pengundi mendapat ketenangan di sini. Sebab itu mereka terus hadir setiap jamuan makan,” tambahnya.

Pada pilihan raya kecil terbaru di Merlimau yang sedang berlangsung ini, NGO 1Malaysia mengulangi modus operandi dengan mengadakan makan tenghari dan makan malam secara percuma hampir setiap hari. Ia lazimnya dihadiri oleh pengundi bukan Melayu yang jumlahnya daripada ratusan dan ada kalanya mencecah ribuan.

Sambil menjamu selera dengan di kelilingi poster gergasi Perdana Menteri, Datuk SeriNajib Abdul Razak dan logo rasmi 1Malaysia, mereka juga dihiburkan dengan persembahan daripada gadis-gadis muda dengan berpakaian seksi.

Orang ramai yang menghadiri majlis itu juga berpeluang memenangi beberapa hadiah menarik dalam cabutan bertuah. -mk

Gua : Ini berita melayu Hutan tak tahu punya. Makcik Merlimau pun tak tau.

Comments

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.