Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 27, 2011

Melayu Hutan tak tau Nik Aziz sembah Kamal Artartuk.


Najib kalung bunga di makam Bapa Sekular Dunia, betui ka Zul Kulim pun ada ?

Fatwa Kebangsaan tidak terpakai kepada Najib?

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-39 yang bersidang pada 21 Sep 1995 telah membincangkan Istiadat Meletakkan Kalungan Bunga Di Tugu Negara Sempena Hari Pahlawan. Muzakarah telah memutuskan bahawa:

Meletakkan kalungan bunga di Tugu Peringatan Negara sempena sambutan Hari Pahlawan adalah sama dengan keputusan yang telah diambil dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan yang bersidang pada 7 Oktober 1987 iaitu bercanggah dengan Islam dan boleh membawa kepada syirik. [E-Fatwa]


Nampaknya Fatwa pengharaman upacara seperti ini tidak diguna pakai untuk Perdana Menteri Najib Tun Razak kerana beliau lebih arif tentang Agama Islam berbanding Majlis Fatwa kebangsaan. Ini terbukti apabila beliau melakukan upacara meletakkan kalungan bunga di makam Mustafa Kemal Ataturk sebagai tanda penghormatan terhadap musuh Islam itu [Kalungan bunga].

Najib dan Isteri bertafakur di Taman Makam Pahlawan Anitkabir, Turki

Upacara penghormatan dengan meletakkan kalungan bunga di makam Mustafa Kemal Ataturk [Bernama]

Anda tak perlu pelik dan tak perlu hairan kerana sebelum ini seperti yang dilaporkan oleh National Review, Najib secara terang-terangan sudah menggelarkan ulama besar dunia Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi sebagai membawa kesesatan di Timur Tengah [National Review].

Mungkin Najib ada fatwanya sendiri untuk menghalalkan apa yang sudah jelas diharamkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan. Ulama Dunia yang menjadi rujukan dunia Islam sanggup digelar sebagai menyesatkan, apa lagi Majlis Fatwa Kebangsaan?

Sumber : PASPB

9 comments:

aljo said...

Bro, najib buat mcm tu aku tak heran sebab kita tak tau apa status agama dia. Tapi si zul pokemak si pejuang islam munafiq tu memang betul haram jadah. Aku pernah dgr ceramah dia kutuk pasal kamal atarturk. Memang sial si munafiq sorg ni.

atiq said...

eh tak payah pakai ker ajaran beradap Islam bila jadi tetamu 3 hari tu....yang pentingnyer lagi bagi ler rujukkan mana kenyataan sahih najib tu? Tapi aku memang kata" kenyataan ulamak (ikut tafsir dan keyakinan hati masing masing) itu ada kesannya..itu sebab kita ke neraka berkepalakan siapa yang kita ikut di dunia..he heh aku tak ikut nik aziz!" Nasib baiklah pintu taubat sentiasa terbuka, tapi tak baik keluar-masuk pintu yang yang sama jer.Tu bukan nasuha tu! - pemerhati lok lak

Yugimudo said...

kite bakor je menatang beruk tuh. ak sgt emosional. die bkn cabar politik islam, die hina Islam. Ak sbg muslim yg tk condong kpd mana2 parti, rase sgt terhina dan kecewa 72 petala langit. pergi jahanam pengkhianat Islam. Moga Allah laknat dan jatuhkan bala besar kat beliau.

Sapa2 yg suruh sabar sbb Islam nasihatkn sabar, jgn buat lawak. Die bukan hina ulamak, die hina Islam. Kalo nk sgt sokong org hina nih, terpulang lar. Ak malas nk sabar kalo org hina Islam sampai tahap mcm ni.

Restless said...

ngko ikut kepala sape atiq?

atiq said...

eh nko tanya aku ikut kepala sapa? ni susah ni...tu gi neraka daaa..siapa nak ikut !!!

moralnya: orang yang menzalimi dirinya bukan kerana dia takada otak tetapi macam tak de sebab ikut je macam gerabak kereta api..aku ? Bukan najib..bukan mahathir..bukan PM yang lain2 tu..depa pun ikut macam aku gak ikut Nabi Mohammad. ..Dari cabang leluhur melayu malaysia!

Macam lawak pulak tetapi aku serius ni.

Hanz Newman said...

Kot ada yg baru kenal Najib@Rosmah@UMNO itu la antara jalan yg salah drp landasan Islam.

Ok PAS pun ada salahnya.

Tapi come on! Lu pikir sendiri lah, kalau u've got a chance@sponsored to do so, nak ke lu olang pi kalung@hormat Kamal Artartuk, mcm Najib buat tu? Kamal Artartuk tu lagi loyar buruk drp Zulkifli Nordin tu. Dia kan ke terkenal 'menyeleweng'@pengkhianat Islam tu...er, Bapa Turki moden?? my @$$ lah.

Restless said...

ngko ada otak ke atiq?

atiq said...

nko ni tak der kerje lain..bila nak abih soalan pendek tu? Macam nko tanya aku ler..tu tunjukkan nko ada otak! Kalau tak der otak nko tak tanya hehehe.
Senang cerita..selagi idup kita ni semua ada otak..termasuk yang sewel tu.Udang pon ade!lembu ada, katak ada,tikus, kuda, nak contoh lagi? Kalau faham dan contoh tu cukup,tu tanda lagi kau ada otak.Kau boleh membaca dan mengira? Wa kambing tak leh!!Pandai lah nko ni! Apasal kambing tak leh? Aku pun hairan apa bedanya nko ngan kambing heee. Tapi ada orang tak pandai baca dan mengira sebab tak pernah belajar tapi leh hidup.Huruf jim pun dia kata jembalang mata satu..1+1=2 dia kata 10-8=2. Eh betul pulak dan boleh diandai-andai betapa betul nya dia..he he cuma tak faham soalan jer..ni masalahnyer bila aku tak faham soalan. demikian lah adanya jawaban ku pada nko. Jgn tanya lagi aa nanti pendek umur!!

Restless said...

ngko ada kambeng ke atiq?