Skip to main content

Kerusi PKR : Kalau Hadi gagal, kenapa mahu kacau orang lain?

Oleh : AdukaTaruna

Secara puratanya, lebih banyak tajuk gua tak suka Azmin dari tak suka Hadi. Dalam isu terbaru, yakni kenyataan dari Azmin :

Azmin: PAS turut intai kawasan PKR



Memang sekali baca, menyebabkan gua meluat terhadap Azmin bawah tajuk menggunakan media untuk bantahan sebegini. Masih segar dalam kepala otak gua apabila Azmin menghentam Zaid KITA ketika pemilihan PKR dulu apabila Zaid menggunakan media.

Tetapi, jika kita berfikir dan sentiasa mengharapkan Allah masukkan kita dalam golongan org2 yang befikir, semua ini ada kaitan dengan takdir yang disusun Allah dengan 3 PRK di kerusi majoriti Melayu untuk PAS; ketika musim pemilihan.

Melalui hadis Muhammad saw, Allah berjanji, akan menghina, akan mentakdirkan kehinaan kepada orang yang mendedahkan diri terhadap amanah yang dia tidak layak. 20 tahun Hadi pimpin PAS, barisan kepimpinannya, PJ yang dilantiknya untuk setiap negeri, gagal sama sekali kawasan Melayu. Melayu negeri sendiri (Terengganu) pun gagal.

Rasulullah s.a.w. bersabda, yang ertinya:
”Seorang mukmin tidak dibenarkan untuk menghina dirinya. Lalu para sahabat bertanya: Bagaimanakah dia menghina dirinya? Nabi s.a.w menjawab: ”Dengan mendedahkan dirinya kepada ujian yang dia tidak mampu menanggungnya.” (Hadith Riwayat Imam Tarmizi).

Kepimpinan Islam atau Keimpinan Ulama? Perkembangan terbaru ini, menyebabkan ulama lari apabila berhadapan dengan janji Allah. Kerana mereka mahu mengelak kehinaan, mereka sanggup :

1. Memberi cadangan boikot.
2. Memberi cadangan menyerahkan kerusi tradisi kepada rakan lain.
3. Merampas kerusi tradisi rakan.

Sejak bila PAS tertarik kepada kerusi bercampur? Di mana kerusi itu Melayu tidak berkuasa as majority?  Sejak bila? Inilah orang yang memusnahkan sistem kerana mahu mengelak kelemahan diri.

Satu ketika dulu, FAM berhadapan dengan kecaman menggila apabila prestasi bola yang teruk. Berhampiran pula dengan Kojohanan Piala Merdeka yang tertua di Asia. Kerana mahu mengelak kecaman, FAM memansuhkan Piala Merdeka selama beberapa tahun sehingga kini, Piala Merdeka hilang prestij.Ini manusia bangsat yang memusnahkan sistem kerana enggan mengakui kelemahan diri.

Mari kita lihat antara manusia2 bangsat.


Weih barua.... bila lu gagal terhadap kawasan lu sendiri, jangan nak jadi bangsat dengan merampas hasil usaha orang lain terhadap kawasan mereka selama ini. Haram jadah punya politikus.

Apabila perkembangan muktahir memperlihatkan PAS merudum di kawasan Melayu, menjelang pemilihan PAS, menjelang PRU13 yang bakal mencatitkan sejarah terhadap barisan pimpinan PAS yang bertanggungjawab, tiba2, mahu kacau hasil kerja keras orang lain?

Presiden sendiri hidup segan mati tak mau, PJ negeri gagal menjelaskan Islam kepada negeri yang dipikul, tup2 mahu tinjau2 kawasan golongan yang bekerja keras. Niamakahai lu..


Allah gua dan Allah Hadi adalah sama.

Jika ALlah izinkan, gua akan Langgar Hadi selepas Mac. Allah gua dan Allah Hadi adalah sama.Kita serahkan kepada Allah yang sama itu, siapakah yang benar.

Jika gua tidak layak dengan ujian berhadapan dengan Hadi, maka Allah akan menghina gua. Jika Hadi tidak layak dengan ujian2 yang gua dakwa selama ini, maka Allah akan menghina dia.

Keputusan pertama Allah sudah takdirkan. Allah mentakdirkan kehinaan apabila Hadi menengking gua dengan perkataan "Tak boleh, tak bolehlah!" sekaligus menyebabkan pengikutnya bangkit mengakasari gua, merampas barangan, memukul dan mengurung gua. Semuanya berlaku di depan mata Hadi.

Jika Allah izinkan Langgar ke 2, kita boleh lihat keputusannya. Jika Allah hina gua, gua tidak akan merungut, dan gua akan tetap mengakui bahawasanya :

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH.

Comments

  1. Hassan Ali ke, Khairuddin ke, eloklah jangan datang nak bertanding kat Paya Jaras ini kalau nak PAS menang sebab kami meluat tengok hangpa yang sokong UG dulu tu....Kalau nak harap cara lu orang ceramah dan jumpa orang paya jaras kirim salam saja... Bersepah lagi calon tempatan yang lebih baik dari lu dua orang. elok pencen untukHassan Ali dan Khairuddin balik tempat you kat sebelah jalan ke arah Morib tu..... kalau datang juga calon Paya Jaras kami yang undi PAS sejak dulu tak akan berbuat demikian lagi. Tak percaya pergi jumpa orang orang lama PAS Paya Jaras dan bekas bekas AJK yang lama itu.

    ReplyDelete
  2. hassan ali pencen? setuju! ug, ug, ug!
    khairudin balik kampung? setuju! ug, ug, ug!
    ahli parlimen bachok balik negeri, orang bachok tak ngaku ada ahli parlimen!

    ganu? pas ganti umno maa. buat apa ganti? bagi 10 sebab kenapa pas perlu ganti umno, boleh? pas tu pi jaja merata cerok kampung, mudah2an orang kampung boleh terima sebab2 tu dan sokong pas. kawasan melayu maa. jangan lagi bagi alasan2 yang dah basi.

    ReplyDelete
  3. ahli parlimen bachok balik negeri, orang bachok tak ngaku ada ahli parlimen! UG, UG, UG!

    ganu, pas ganti umno? ug, ug, ug laaa

    ReplyDelete
  4. "Tiada PAS melainkan TGHH" ..atau,

    "TGHH for all", atau

    "1 for all, all for PAS"

    ..cam best aje slogan baru wa cipta ni...setuju semua?

    ReplyDelete
  5. pas adlah jemaah..jgn trlalu kuat siasah smpai lupa jemaah.,.... skdr prkongsian

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.