Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 19, 2011

Allah takdirkan Ustaz Idris sanggah Presiden PAS.




PAS bukan parti politik. PAS adalah badan Islam. PAS tidak boleh gadai prinsip untuk menang pilihanraya - Penegak Hadi 1.


PAS tidak akan menang kalau ramai yang masih tidak bersugi dan bersolat malam. - Penegak Hadi 2

"Mana ada parti politik yang bertanding tidak mahu menang. Parti tupperware saja yang tidak mahu menang," sindir ketua penerangannya Idris Ahmad (kanan).


Sumber : Malaysiakini

6 comments:

aljo said...

Mcm mana Islam nak memerintah kalau pilihanraya asyik kalah? Apa punya presiden tak tau nak susun strategi ni?

Hanz Newman said...

Apa kata PAS pi hantaq TGHH atau Us. Nasha atau sapa-sapa la melawat Mesir nuh.. Belajaq laa sama camna rakyat depa tu boleh gulingkan Hosni Mubarak tu. Kan berfaedah tu? Tak payah pilihan raya dah..semak ajekalau asyik kalah asal (ketuanan ulamak)Islam tak kalah??

Hehehe.. baik la dia pi mesyuarat atau seminar persatuan ulamak tersohor sedunia kan?

SearchForHeaven said...

hahaha...
faham bahasa melayu tak ni syeikh???

rela kalah kerana laksanakan Syariat ISLAM..

adakah sama makna dengan..

rela kalah kerana ISLAM??

hihihi...

post ni.. dah buktikan kefahaman yang di laung-laungkan..

hahaha.. tak payah orang lain londeh lagi...


contoh..

saya rela lapar kerana Nak kurus.......

sama maksud ke dengan ayat..

saya rela lapar tak makan... wakakaka..

-----

betul laa... bijak macam mana pun...
akhirnya.. diri sendiri memalukan diri..

AdukaTaruna said...

Kemampuan menetapkan falsafah ada kaitannya dengan pemilihan perumpamaan.

Jika rela kalah kerana laksanakan syariat :

1.0 Kenapa tukar Dokumen negara Islam kepada negara berkebajikan?

1.1 Kenapa buat kenyataan Hudud perkara no 100 atau hudud bukan perkara utama atau seumpamanya?

Lu jawab 1 dulu sebelum gua bagi lain.

Contact Information said...

ye ker tu?
wa rasa tu kureng bijak
tu sal melaksanakan islam ditolak.

golongan islam perlu lebih bijak mencilok islam dlm majoriti yg islam ala mee celup.

klu kureng bijak,
tempat tu akan diambil oleh golongan yg meminggirkan islam.
so sapa yg rugi...??
puak totok2 tarak kesah
"kami rela kalah kerana melaksanakan islam."

bg wa kureng bijak...lagi tarak cerdik... dlm main game ni.

tidak belajo dari kekalahan & kemenangan.


wa rasa 800thn baru keluar pemimpin islam yg sesuai dgn realiti dan suasana semasa yg ada..tanpa meminggirlan iman & taqwa.

SearchForHeaven said...

falsafah ISLAM yang terbaik..
Falsafah perjuangan ialah yang di bawa oleh rasulullah SAW..

:: Menyembah ALLAH dan menjauhi Taghut::

dalam menetapkan falsafah.. bukan berpandukan Maduii( yang diajak)..
tetapi berpandukan Yang Menyuruh (ALLAH dan rasulnya)



1. Dokumen negara ISLAM.. kepada Negara berkebajikan ialah manifesto semasa.. bukan dasar Perjuangan..
Lu tanya soalan strategi..??
hehe.. patutlaa nak ajar pimpinan..
strategi daftar pemilih dah khatam ke??

-- sedangkan rela kalah kerana melaksanakan Syariat ISLAM ialah DASAR AQIDAH..
-- lu duduk kelantan.. cuba tanya apa pos mortem Galas?? salah satu faktor kekalahan di kawasan melayu ialah.. suara PAS sekarang mengikut persepsi seperti Melayu sudah mengikut UMNO/BN,, UMNO offer material.. PAS pun offer material..
sedangkan NABI SAW.. berjuang tak pernah mempelawa apa selain menyeru Tauhid kepada ALLAH.. sebab itu apa NABI SAW bina kekal.. NABI SAW bina manusia dari jiwa.. bukan dengan jaja kebajikan atau keadilan..

hudud perkara ke 100... bukan difaham makna secara zahiriah dalam ucapan tersebut.. bila Ulama berucap.. mereka berpandukan waqii dan kebiasaan mengikut lajah bahasa arab.. banyak perumpamaan..

wa terang banyak pun tak guna..

cuma.. kalu betul lu nak kaji pemikiran politik ISLAM..

banyak baca..

1. karangan fadli ghani.. sorotan ulama dalam perjuangan kemerdekaan

2. fauzi Zakaria: Pengaruh pemikiran syed Qutb dalam Gerakan ISLAM Malaysia..

ustaz fadli ghani adalah berasal dari kelantan.. wan jo pun kenal..
lu bleh aturkan perjumpaan dengan dia.. kalau betul jujur nak memahami perjuangan AQIDAH PAS..


pemikan yang lu bawa ini.. dah lama dihujah dan dibentang dengan fakta sejarah dan perjuangan.. wa ulang kat sini pada lu pun.. wa rasa takde makna..
sebab melihat pada soalan 1.1 pun.. seolah-olah cuba menutup kefahaman pandang sisi yang lain..

sebab bila perumpamaan hudud perkara ke 100.. mana logik.. tetapi dibuat juga kenyataan itu untuk memberi taujihat keperluan semasa.. dan itu dihadapan audience campuran muslim/non muslim..

sedangkan rela kalah kerana syariat ISLAM ialah intipati perjuangan Rasulullas SAW..

bila mana gerombolan kafir Quraisy cuba memujuk Abu talib dan Nabi SAW untuk perlahankan perjuangan dengan menawarkan kuasa politik, campuran agama, perempuan dan harta yang banyak..

apa NABI SAW jawab??
demi ALLAH.. jika aku ditawarkan bulan dan matahari kiri dan kananku untuk ditukarkan dengan ISLAM..
AKu Lebih Rela Mati ketika Melaksanakan seruan ALLAH..


---- NABI SAW rela mati kerana laksanakan syariat..
habis tu.. salahke rela kalah kerana laksanakan syariat???


bila meletak persepsi pada madui.. mee celup or whatever.. hermm..

maknanyer.. baik kalian sokong KITA ke.. keadilan ke..
sana boleh berjuang mengikut persepsi..