Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 5, 2011

Terima Kasih Tuan Guru Nik Aziz kerana jujur dengan kami.

Oleh : AdukaTaruna

Gua tertarik dengan pendapat yang diluahkan Bongkar Sauh. Dia menyuarakan semangat inkuri dia yang masih belum puas. Satu sifat positif .

Dari situ, gua berpendapat, apa pun cabarannya, TGNA tetap menghormati dan bersikap jujur dengan kami. Semoga Allah tidak membolak-balikkan hati Tuan Guru sehingga ke akhir hayat. Amin.

Ramai penyokong Hadi menuduh Fatah sebagai punca bongkar. Tetapi sebenarnya MSO lah permulaannya. Gua percaya, agenda tertentu yang disusun bagi mendamagekan 'penghalang UG'. MSO menjolok maklumat itu. Penarik Beca meletup bagi menyampaikan mesej BAHAYA. Disahkan Fatah.

Kemudian, MSO mengajak semua membeli dan membaca SIASAHnya. Apakah tajuk akhbar itu? Perjumpaan Nik Aziz dan Najib bersama YDP Agong. Mengapa nama Presiden PAS tiada? Kerana Presiden PAS direncanakan bersembunyi. Hadi berada di luar negara ketika itu. Ada programnya. Mana mungkin dia hadir. Perancangan licik pihak tertentu kononnya ini, dipatahkan dengan pengesahan Presiden PAS ke luar negara selepas pertemuan.

Adakah Nik Aziz perlu bersembunyi dari media selepas tajuk TGNA dan Najib berjumpa meletus di media? Ingatkah tajuk Husam ajak Adun BN Kelantan bekerjasama politik oleh MSO? Dan kini tajuk 'TGNA bermuzakarah gelap dengan UMNO' pula. Adakah TGNA perlu bersembunyi dari menghadiri mana-mana program dalam negeri dan diaturkan program2 luar negara bagi menutup peluang media bertanya soalan semasa, sehingga reda?

Terima kasih. Walau apa pun cabarannya, TGNA tetap hadir meraikan sambutan Fahmi. Dan bila diasak media, TGNA dengan jujur mengesahkan pertemuan itu. Terima kasih kerana TIDAK MENIPU KAMI. Terima kasih kerana BERANI TAMPIL SEBAGAI LEADER.

“Tentu ada perkara yang dibincangkan, mana boleh bertemu dengan Perdana Menteri untuk bersembang biasa."
Nik Aziz mengatakan bukan pertemuan biasa. Dilaporkan akan memberi kenyataan dalam masa 24 jam. Ketika inilah Presiden muncul dari entiti ghaib. Bersama SU Agong berjumpa TGNA pukul 1.00.

Soalan gua.

1. Adakah untuk memastikan kenyataan media TGNA tidak melonggarkan kedudukan pangkat individu tertentu?

2. Malu dengan keberanian Mursyidul Am berhadapan dengan cabaran isu. Mahu juga bersama-sama duduk di sebelah Mursyidul Am dalam berdepan dengan tekanan. Time situasi cemas macam kalah, lari. Time situasi reda macam menang, muncul semula.

Akhirnya.

1. TGNA menunjukkan sifat leader. Tidak lari dalam cabaran isu yang getir.
2. Tidak menipu pengundi dan rakan. Menghormati intelek kami.
3. Mengakui bukan pertemuan biasa.
4. Menjelaskan sebab-sebab mengapa isi kandungan pertemuan tidak boleh didedahkan.

Takper, gua boleh terima. So, gua batal keputusan gua untuk tanya dalam dialog Kerajaan negeri Kelantan bersama warga internet Malaysia, 15 Jan, 8.30 malam, Grand Seasson Kuala Lumpur.

Gua nak terjah Tukar Tiub pasal gua dengar dia tumpang semangkuk time rakan kampung dia rogol amah.

Kah kah kah
Kah kah kah
Kah kah kah
Kah kah kah
Kah kah kah
Kah kah kah

6 comments:

Marhaen Kacak said...

gua pening la isu UG ni..tak abis2..

pe2 pun syabas TGNA dalam menghandle isu ni..


Isu Semasa : Siapa Tak Pernah Fuck Dia Loser!!!

AdukaTaruna said...

Bro. lu turun KL tak? Kalau tak turun lu termasuk dalam golongan Batu Api. lalalala

MOH KEMBARA said...

Salam Yob,

pe2 pun Yong ucapkan selamat berdebat! Jangan baling kerusi udah ler. Masih tak buleh bukak Blog ISA dari Turki, ada penunggu ke apa Yob?

Al-Bakistani said...

batu api kat KL la bro

Contact Information said...

cara nik aziz leh masyuk dgn pale otak wa dari cara Hadi dlm melayari isu pertemuan ni.

mungkin penasihat Nik aziz pale otak bergeliga lebih kot.hmm
tu sal 20thn berjaya pertahankan kelantan
walaupon si anwar masih dok dlm kerajaan...last2 anwar yg kene terajang.^_^

HAdi hebat,tidak wa nafikan.
tp utk layan politik realiti msia ni..
wa terpaksa korbankan Hadi.
demi utk menangkan Islam dalam system bernegara.
tu hanya ijtihad wa je.
klu betul 2 pahala,
klu salah 1 pahala.^_^

abanghensem said...

ni yang penyokong nak..... bila timbul isu besar..... potong trus jer.... POTONG!!!! POTONG!!!!
bukan diam membisu..... trus jer bagi jawapan yang jelas terang.... takde bunga-bunga taik ayam...