Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 31, 2011

Melayu kan suka cuti.. ngeee...

Oleh : AdukaTaruna

Peniaga Cina hanya cuti pada hari yang berkenaan dengan mereka. Peniaga Melayu cuti apa sahaja perayaan yang ada. Majoriti lah. Hua3... termasuk gua.

So, target gua untuk siapkan beberapa tempahan sebelum gua cuti, nampaknya macam berjaya. Kalau Allah izinkanlah. So, yang lain-lain tu, gua sambung lepas raya Cina lah yer..

Tempahan yang telah disiapkan.

Baju Gempur Emas. Dinar Dan Dirham. Depan baju.


Belakang Baju plak. Pos sebundle by bas kurang RM20. Tapi lu kena pikap sendiri kat stesen bas la.


Orang tua ni tahu sengeh jer bai. Bukan nak tolong. Masa gua mula2 nak bisnes, nak siapkan bengkel koboi ni, gua jadi penguatkuasa MPKB tengah pagi buta. Turunkan banner tamat lesen. Nak buat dinding ma.. Muahahaha. Ijtihad gua kalau salah takper. Dapat 1 pahala. Kalau betul, 2 pahala. Tak gitu SFH?


Cetak beg cenderahati Annual Dinner kilang Rohm-Wako. 


1500pcs. 2 Warna kena cetak. Harga boleh dirunding.


Hah! Hambek lu! Cara orang miskin dan biadap niaga. Tak mampu buat dinding, rembat banner tarikh luput. Tak mampu beli mesin pengering, guna kereta tengah panas sebagai oven. Ngeee....

5 comments:

abanghensem said...

ligat lu bisnes....
otak lu dah jadi saiz otak ore klate ke aduka.... hahahahaha

Contact Information said...

ganas bro.
tahniah... wa tarak "segajah" lu.^_^

awat lu x mintak dgn abghensem.
mamat tu,
project juta2..diam2 je.^_^

abghensem,
lu myorok yea. ^_^
takut kene pow ke? ^,^

AdukaTaruna said...

abanghensem bisnes juta2, bro.. gile lu nak masuk line dia. Kena daftar UMNO dulu ma.. wakaka

abanghensem said...

haaaaa.... mana ada bro...
wa bekawan ngan budak² tampal poster jer..... setakat pojek
buat pos panas dekat ngundi....
boley la... kalau bekawan ngan ariffahmi lain citer la.....
wa tunjuk muka depan korang pun wa segan.... tapi rasanya wa pernah jumpa aduka..... hahahaha

MOH KEMBARA said...

Salam Yob, kreatif miker ni!