Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 31, 2011

Lee Kuan Yew berjaya memadamkan kebangkitan di Johor.

Oleh : AdukaTaruna

Sejak UMNO (parti ciptaan British) menyerahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew, negara yang dahulunya kepunyaan nenek moyang kita itu, begitu selesa dengan kejakunan Melayu UMNO mentadbir Malaysia amnya, Johor khususnya.

Dengan urus tadbir negara pesaing terdekat (Malaysia) yang rasuah, Singapura membolot segala peluang kekayaan negara. Sebuah pulau yang tiada sumber alam, boleh membolot pelaburan asing, kepercayaan urusan perlabuhanan dunia, pintu masuk udara ke Asia Tenggara. Semuanya dibolot Singapura tanpa pesaing negara jakun Melayu seperti Malaysia dan Indonesia.

Pertukaran kerajaan di Johor adalah petanda bahaya kepada Singapura.

Ketika tsunami 2008 melanda BN, Lee Kuan Yew bergegas ke Malaysia, berjumpa dengan kesemua kepala parti politik, termasuk BN sendiri. Transformasi kerajaan BN kepada sebuah kerajaan baru yang segar amat membahayakan Singapura yang selama ini membolot peluang ekonomi serantau.

BN adalah kunci kepada semua ini. UMNO adalah watak kepada semua ini. melalui UMNO, Tambak Johor gagal diganti bagi menamatkan menghalang kapal2 antarabangsa berlabuh ke Perlabuhan Tanjung pelepas.

Melalui UMNO, Pulau Batu Putih yang sejengkal dari Johor berbanding Singapura itu terlepas kepada Singapura. Melalui UMNO, air Johor dijual dengan harga murah tanpa berani membatalkan perjanjian bodoh pemimpin lampau itu.

Melalui UMNO, Simpanan Wang Pekerja rakyat Malaysia di Singapura gagal dituntut. melaui UMNO, ruang udara Malaysia dicerobohi tanpa berani dihalang. Melalui UMNO, kawasan tadahan air di Kota Tinggi dikatakan telah dijual kepada Singapura sehingga menyebabkan tuduh-menuduh antara Mahathir dan Muhyiddin.

Melalui UMNO, Tanjung Pagar, tanah KTM berjaya ditukar dengan nilai sekeping kertas dolar US yang dipaksakan nilai terhadapnya. Melalui UMNO, kebanyakkan saham GLC strategik negara berjaya dimiliki kumpulan Temasik. Isu yang membuatkan rakyat Thailand bangkit mengusir Taksin.

UMNO adalah kekuatan Lee Kuan Yew.

Jika PRK Tenang di Johor berjaya menyebabkan kebangkitan arus perubahan politik Johor, maka, kedudukan Lee Kuan Yew, sahabat baik pemimpin UMNO yang menyerahkan tanah itu, T A Rahman; akan terancam.

Jika Johor ditadbir dengan telus seperti Penang yang mencatatkan perlaburan tertinggi di bawah kepimpinan Lim Guan Eng, maka, Singapura memiliki pesaing kepercayaan ekonomi dunia. Urus niaga air Johor-Singapura pasti terbongkar. Pemilikan tanah2 Israel dan Singpura pasti terbongkar. Ini adalah kemuncak kepada Sakaratulmaut.

Lee Kuan Yew membakar diri menjelang hari terakhir pengundian.

Lee Kuan Yew sanggup menyebabkan dirinya dibenci Melayu Johor. Kerana Melayu Johor hanya berjaya mendapat kepuasan emosi. manakala Singapura mengekalkan segala kelebihan ekonomi dan kestabilan.

Celahan Lee Kuan Yew di PRK berjaya menyebabkan Melayu yang rata2 meiliki saiz otak kecil itu menterjemahkan kemarahanan dengan menyokong BN. Ianya sama seperti marahkan Israel dengan menyokong Hosni Mubarak. Marahkan Israel dengan menyokong keluarga Saud.

Melayu marah dengan bangkit mengharung cuaca untuk mengundi. Peratusan mengundi Melayu tinggi.

Cina terperangkap dengan sentimen kejayaan kerajaan Cina Singapura, dengan keperluan perubahan untuk keadilan hidup. Ianya mungkin menyebabkan Cina Tenang berasakan tidak berbaloi mengharung cuaca untuk memilih persimpangan. Peratusan mengundi Cina rendah.

Lee Kuan Yew berjaya.

Akhirnya Lee Kuan Yew berjaya. Demi kelangsungan Singapura yang diserahkan T A Rahman melalui UMNO. Malapetaka jika Tenang memcatatkan majoriti BN semakin mengecil dalam kepungan agensi milik negara. Gelombang itu lebih bahaya dari gelombang Sibu kepada BN Sarawak.

Melayu Hutan apa yang mereka tahu?

10 comments:

Marhaen Kacak said...

berkokok depa pagi ni....layan je la..

Artikel Panas 'Melayu Pendatang?': Orang Melayu Mesti Baca!!!!

tungkaran hati.blogspot said...

Saya masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini setelah Nik Aziz menjadi penentu, dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....! juga jauh dihati saya.
Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...! kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah negara Islam yang berdaulat!

aljo said...

Tungkaran hati ni mesti sama spesis dgn hadi awang atau batu api. Agama ada tapi otak tak de. Wei..kreatif sikitlah bila berfikir. Jgn tau halal haram je tapi tak tau knp halal dan knp haram.

Man said...

Tukaran hati mempunyai otak melayu typikal.

Man said...

Tukaran hati mempunyai otak melayu typikal.

Restless said...

melayu hutan hanya tahu satu perkara yg mampu menghidupkan dia org.."Keris Bersilang"

ayob said...

lepas kalah di tenang, wa ada terfikir minta hadi wang lepaskan jawatan, mungkin wa sugul pas kalah, tapi tak semestinya apa yg wa fikir betul, mungkin salah.

takpalah..praya kecil standard kalah, bn bukan sahaja berkampung di kampung, malah menumpang tido kat umah umah pengundi untuk rayu undi..macam manapun, wa rasa orang felda mengecawakan wa..wa dikir lepa sni wa taknak pakai kasut getah original getah from felda, wa fikir nak pakai kasut kulit pulak lah.

Taliban said...

satu malaysia hujan beb hari ahad.tapi tenang je yg banjir.mungkin Allah nak menguji hambanya setakat mana kudratnya nak keluar mengundi.takpun Allah nak balas ketidakadilan spr buat mengundi hari cuti di kubu bn dgn majoriti takdelah byk sgt pun.tapi Allah lebih mengetahui.gua agak2 jer

Restless said...

pengundi felda@melayu Tenang patut merasa malu pada pengundi cina di Tenang

Hanz Newman said...

Relek tu dah "fitrah" Melayu di Felda,di kpg kpg, hutan rimba, hutan sawit, hutan getah sll, bg yg makan gaji dengan gomen, yg makan bersuap untuk dapat projek kerajaan selama hari ni. Semua 'terikat' .. Depa ni tak tau beza pun kerajaan dengan UMNO...sama aja pada jenis manusia chop UMNO begitu...Lumrah, kalau kepentingan asasi mereka tak 'diurussetiakan' oleh UMNO, sampai mampus@pencen la baru depa boleh dapat ruang 'minda kemerdekaan'.