Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 19, 2011

Kawad cam samseng kopiah-jubah-bacul Rusila.

Oleh : AdukaTaruna

Insp Zuraida meminta gua ke Balai Polis Marang terdekat ini. Kawad cam suspek penakut yang membelai gua dari belakang.

59 comments:

Gomo de Fuckers al Juburi said...

pukul curi dr belakang, lu boleh cam muka ke bhai?
how Polis Marang caught the suspects? ada CCTV ke?
wa suggest lu suruh semua suspek tu pukul belakang lu sekali lagi.. mana2 yg sakit lebih kurang tu la orangnye.. hehehe...
lu nak pegi kawad cam jgn lupa pakai jubah, nanti tak pasal kena lempang lagi...
bhai.. Insp. Zuraida tu single lagi ke? tolong adjustkan wa. nanti wa belanja lu i-Phone.

sam raspiut said...

bagus bro..
tapi gi sana lu kena naiik keta perisai bro..
kalu ikut rekod lu musti kena baling batu bro.
ijtihad depa melontar dekat jamrah!!

AdukaTaruna said...

wahaha. gua ingat kesemua suspek akan pakai jeans dan jaket bagi mengelirukan gua.

Takper la... kalau gua cam, gua akan kata gua cam la. Kalau gua ragu2, gua akan kata ragu2. Nanti menganiaya org yang tak bersalah plak. Tak pasal2 kena tido lokap. Gua dah rasa tu bai.

Pemukul pertama, memang gua tak cam. Sebab dia lari lepas pukul. Yang gua cam ialah orang tua berumur atas 50. Tapi kawan gua cam. Insy.

Pemukul kedua, insyaallah gua cam. Sebab lepas pukul, dia buat2 bodoh bila gua toleh. Then, dia beredar seolah2 tak buat apa2. Haha. kelakar gak bai.

Dalam emosi geramnya, lu suruh 2 ekor pemukul Rusila tu berhadapan dengan gua. 2 lawan 1. Agak2 dia berani naik tangan tak? Hua3...

Singa datang berseorangan, babi tunggu berkumpulan - Sivaji The Boss cakap.

Contact Information said...

as lu bakal MA
lu ampun kan diaorg bro.^_^

Topeng Perak® Unmasked said...

Gua booking 1 seat... klu x de aral, seat gua x kan kosong...

AdukaTaruna said...

Prosedur siasatan bro.. gua kena finishkan. Kang gua kena tuduh wat report palsu plak.

Hanz Newman said...

Jangan bhai AT ... Lu jangan 1x pun lu naya orang. Ni wa sokong. Tak payah kawad cam olang Rusila mana yang 'liwat' lu atau pukul ala pondan sama lu tu hari malang sama lu. Lu lagi bagus buat press conference, most prob Kosm0, kata ja lu tak ada niat pun nak saman olang pukul curi lu. Lu istihar la lu olang TGNA & bukan agen "PERPADUANG". Kata jugak lu tak mau M'sia kaitkan kes 'keganasan' Rusila sama tu TGHH. Dia wali suci. mey. Lu kata ja camtu. Surely, lu will be welcome by TGHH & co. next time u gonna pay a visit there.

Biar lu kalah@mengalah asal Islam menang ..hehe..kan tu TGHH ajar kita? kan kan? Taktik bhai, taktik!

Contact Information said...

lama x nampak bro.SFH


harap2 bro.SFH jgn majuk
jgn putus asa dlm mtarbiyah puak2
dlm blog AT ni.


Blog AT ni
perlu pbangkang yg kuat.^_^

Restless said...

gua rasa hal ni akan punya side effect yg tidak bagus utk PR nanti.ni gua rasa la.salah,salah la.ada apa hal.haha.gua bukan Nabi.Bukan Ulamak.Bukan org Rusila.

Gomo de Fuckers al Juburi said...

bhai Contact,

ape yg lu harapkan dr budak tu?
dia tak ikhlas bhai..
tujuan dia masuk sini sebab nak jilat Hadi / UG je, selebihnya pegi mampos la sama AT dll.
lu nak dia muncul?
lu kritik la Hadi / UG..sat lg muncul la tu.
budak tu cuma sanggup mati utk defend Hadi / UG dr pengkritik, tp bacul utk defend ISLAM dr makian Umno. ribuan mata pernah jadi saksi dlm TKO dulu bhai..mamat takde telor ni mencicit bila forumer Umno menyergah! hahahahaha.....

Contact Information said...

masa lu wat kawad cam tu,
lu wat2 tarak nampak bro..
lepas abis lu jumpe mamat tu,
bgtahu wa maapkan lu
atas sobab lu pukul curi atas wa tempohari.

klu lu buat mcm tu,
saham lu lagi tinggi bro. ^_^
tp mcm biasa
niat kasi cantek..
klu tak sia-sia je..

baik lu,
tunjukan pd polis terus mamat yg pukul lu tu...abis citer
puas ati gak.
tp niat pon kene cantek gak tu.^_^

lu pilih je
mana2 cadangan wa tu
root causenya
niat kene cantek..
tu ijtihad semasa wa dlm kes kawad cam lu ni.


blog AT ni perlu mamat SFH tu,
baru meriah..^_^
ada input lain skit.

Gomo de Fuckers al Juburi said...

Yups, wa stuju bhai Contact.
blog ni kena ada badut sekor dua, baru meriah.. ^_^
tp bukan utk input la, juz for fun.
sbb takde input pun, ayat2 menjilat ada la.
kritikan budak SFH tu langsung tak membina.
sekadar utk defend Hadi/UG...
jilat sedap bhai. untung2 dpt syafaat Hadi nanti.
AT ape ada? bukan ada syafaat pun..

SearchForHeaven said...

wakakaka...
mencicit lari bila UMNO sergah.. wakaka..
gila hebat teori lu..

wa kritik ke??
wa nasihat dulu sebelum kritik..

sebelum AT pegi langgar lagi.. wa dah cakap , tulis dengan elok.. tulis maki memuki menambah syak bahawa AT cuba memprovoke dari awal lagi..
wa suruh jaga adab bukan masa nak masuk Rusila je..
jaga adab sepanjang masa..

kalau bagi asalan hujah lawan hujah..
blog lawan blog..
kenapa masa TGNA buat perjumpaan blogger urusetia tak lepaskan Ruang bicara faisal join sekali??

ini membuktikan orang takde adab macam RBF tak patut dilayan pun..
kalau dilayan.. hehe.. macam kaduk naik junjung laa...

AT bukan takde akal... bukan binantang..

orang suruh Jumpe TGHA dengan cara berhemah sekali.. bukan suruh langgar tepi jalan semasa orang berkerumun nak salam dengan TGHA..

Masa TGNA bersalaman pun.. xde dibenarkan wartawan tanya soalan provokasi..
soalan provokasi semasa sidang akhbar atau semasa santai minum teh..

SearchForHeaven said...

kalau lu rajin.. refer sirah Nabi SAW..
tentang penyair yahudi yang hina Nabi bernama kaab bin Asyraf..

dia dibunuh selepas diperdaya oleh muhammad bin musalmah dan 2 rakannya.. selepas ditanya siapa sanggup bunuh asyraf kerana menghina nabi SAW..

dalam kes AT di rusila.. tak luka sedikit pun..
kalau ikut cerita AT.. siap boleh minum dengan cybershot lagi.. wakaka..

kemudian kata telephone hilang..
dalam blog c++.. kata hanset Adukataruna, dia simpan kat satu tempat rahsia..
dah boleh plak cerita.. aduka telefom hanset sendiri dan bercakap dengan C++ semasa di balai polis marang..

SearchForHeaven said...

kes AT hanya salah faham yang dieksploitasi oleh AT sendiri..

teori ini disebut oleh blogger cenangau dalam blog dia.. wakaka

wa taksub dengan TGHA.. wakaka...

cara teguran dan kritikan terhadap pimpinan kena tengok pada akhlak pimpinan..

hehe.. cuba lu dengar intipati debat wan ji vs fathul bahri..

kalau pemimpin yang jelas bergelumang dengan fasiq.. memang teguran kena jelas dan terbuka..

yang AT nak pi provoke TGHA pasal UG yang TGNA dan ahli majlis syura setuju untuk tutup buku..

bodohlaa nak jawab soalan ketika baru habis khutbah dan orang kerumun nak bersalam dengan Dia..

Lu orang ada akal ke tak ni???
wakaka..

atau ambil satu keadaan. untuk manipulate keadaan yang lain..
kemudian tinggal fakta yang lain.. untuk sembunyi kesalahan AT dalam isu rusila ini?? wakakaka..

tapi takpe..
blog vs blog..
hujah vs hujah..

bro..
kalu orang rusila nak ketuk Lu..
takde boleh senyum je..

kalu lu bleh cari orang rusila nama mat yasin dan JO pili..

lu takde bleh senyum je..

yang kepung lu tu.. semua orang yang nak bersalam dengan tok guru..
budak2.. orang2 tua.. dan orang muda yang solat di rusila..

SearchForHeaven said...

wakakakaka....

kelakar laa lu orang ni...
wakaka...

nak wa join bagi other opinion..
bila bagi hujah berdasarkan quran.. tak nak ikut plak.. hehe..
demokrasi lain laa..
pedang lain la.. pen lain laa..
wakaka..
yang keluar.. pukimak..

yang keluar menghina kaedah ijtihad 2 pahala dan 1 pahala..

padahal ulama berijtihad dengan syarat2 yang ketat..
lu orang buka berijtihad pasal hukum.. lu orang memilih pendapat..

hehehe...
tapi takpe.. yang bagi hidayah hanya ALLAH..
tapi dalam Al-Quran ada juga sebut..
orang yang ALLAH bagi hidayah ialah orang yang terbuka..
orang yang mempunyai hati yang bersih..
adab dan akhlak yang baik...

sama macam saidina Umar menerima hidayah...
bagaimana umar masuk ISLAM..

umar bukan punyai akhlak yang buruk pasa asalnya..
umar juga seorang yang faham keindahan bahasa Arab..
sebab itu ketika membaca surah taha.. iaitu selepas beliau disuruh adiknya untuk mandi wajib dulu.. menggambarkan hidayah ALLAH, ayat2 ALLAH akan memberi hidayah kepada mereka yang mensucikan diri dengan aqal, fizikal dan akhlak..

SearchForHeaven said...

lu orang guna alasan hujah konon.. TGHA sepatutnya melayan AT walau akhlak tak baik.. haha..
tak kena pada dalil..

walaupun ada badwi yang datang masjid nabi kencing dalam masjid.. tetapi masa itu.. badwi itu tak tahu adab.. sebab itu nabi larang sahabat memukulnya..

walaupun ketika umar bertanya tentang sesiapa akan menegurnya ketika menjadi Khalifah, kemudian bangun seoarang mengangkat pedangnya bahawa dia akan menegurnya dengan pedang..
tetapi hakikat Penegur itu.. tiada ia memaki Umar sebelum mengangkat pedangnya untuk menunjukkan semangatnya..

lagipun.. AT punya diploma..
sudah 30 tahun hidup dalam dunia melayu., tahu adab dan cara berhadapan dengan orang..

Lu orang boleh bagi alasan aduka yang genius tak boleh membezakan beradab dan kritik pimpinan??

wakakaka...

sebab itu.. secara Hujah dan dalil.. dan kronologi peristiwa..
lu orang sendiri takde hujah..
hanya menggunakan kesalahan orang rusila kampung yang teremosi sebagai senjata untuk menyerang balik peribadi TGHA dan jemaah yang membela TGHA..

wakakaka...

cakap banyak pun.. kadang2 tak guna jugak..

wa pun dah selalu bagi pendapat berbeza dalam blog ni.. wakaka..

malah dihina ada laa.. wakaka..

SearchForHeaven said...

almarhum syeikh mutawalli al-sya'rawi pernah menghuraikan tetap kebersihan hati yang membolehkan hidayah ALLAH diberi kepada orang-orang tertentu..
syeikh sya'rawi membawa contoh saidina Umar punya kes yang menyebabkan beliau masuk ISLAM..

bagaimana sebelum dia membaca surah taha..
beliau mandi wajib dulu..
kemudian baca.. kemudian terdetik hati memeluk ISLAM..

dan bezakan dan timbangkan cara AT cuba kononnya untuk mendapatkan kebenaran pasa isu UG ini..
yang melaratkan dan minumbalkan isu kena pukul di rusila.. wakaka..

lu nak samakan dengan badwi yang kecing kat masjid?? badwi tu tak belajar..

lu nak samakan yang tegur saidina Umar ketika menjadi khlaifah? penegur itu tidak mengutuk Umar..

lu nak samakan keberanian/kebrutalan umar sebelum masuk ISLAM?? sebelum terima hidayah dan quran, umar bersihkan diri dan hati dulu...


jadi dimana rasional AT berdasarkan dalil2 sejarah ini???
di mana rasional dalil lu orang berdasarkan dalil2 sirah ini??

sam raspiut said...

SFH,
OK, Kata la AT salah dan lu betoi.. orait bebe..
jadi ulamakHadi buleh la pukui AT gitu?
At salah Jadi Hadi bulih rampas harta orang gitu..?
kalu ikut tamsil dan hujah lu la...
kata la kalu UMmi Hafilda la buat biadap ngan hadi..
Hadi BOLEH la pukui dan FUCK ummi gitu..?? ummi salah maa.. wakawaka
Apa la BANGANG lu produk rusila nih..
Hancusss..
hujah dan sirah lu betoi.. cuma ijtihad tak sama.
ijtihad lu ikut agama hadi..
ada nabi pegi tempeleng mana2 quraish datang bertanya..?
dulu sema quraish pakat maki nabi.. ekkk
syidina omar pun maki nabi gak.. alih2 jadi sahabat!
dakwah lu SFH..
rusila tarbiah pakai pala lutut!!
dah la wak.. wakawaka
betoi kata bro CI, lu cuma badut kasi meriah ini blog.. kehkehkeh

sam raspiut said...

produk rusila dakwah kalu...
kalu pegi dakwah orang..
orang tak wala.. dakwah tempeleng
orang tak wala.. dakwah pakai kurung
orang tak santun... dakwah cara rampas harta
awek biadap lak... buleh FUCK
halal, halal... demi ulama halal
pehh syok jadi hadi..
ugama jaga dia la.. wakawaka
sebijik cam kerajaan langit.. perghh!!

sam raspiut said...

kalau lu rajin.. refer sirah Nabi SAW..
tentang penyair yahudi yang hina Nabi bernama kaab bin Asyraf..


SFH,
hina nabi.. bermakna HINA islam
hina Hadi.. bermakna BELA islam
hadi berbohong..
hadi tak amanah kepada amanat rakyat pada parti..
hadi joli duit pas.. pegi melancung kat oberr sea sial..
atee taraf hadi sama nabi.. tak SAH taraf tu...
apa lu tak amek sirah YAHUDI berak
dalam rumah Nabi..
atee mati yahudi tu.. atee nabi panggil sahabat kroyok?? ek elehh..
pasai tak amek sirah
perempuan yahudi racun nabi..
tak tau ke nabi?? Allah tak hantar ke bala bantuan??

sirah lu cuba nak konpius kan orang..
sahabat dan nabi betindak atas perasaan dan peribadi..
sedangkan nabi hanya bertindak atas
dasar islam dan ummat dia .. bukan personal..
jangan fitnah nabi la SFH

SearchForHeaven said...

hahahaha...

jadi dari dalil Lu..
Adukataruna tak payah ikut akhlak nabi laaa...

ikut akhlak yahudi?? wakakaka....

siapa buat lawak kat sini.. wakakaka..
siapa hujah lawak..

wakaka..

sekarang nampak laa wa lawak.. sebab wa sorang2 bagi hujah..
lu orang2 defend AT.. wakaka..

TGHA berbohong..

syeikh...
wa suruh kasi bukti paper, video.. dari dulu lagi tentang TGHA berbohong.. mana dia???

alih2.. konon2 TGHA berkhianat sebab mendiamkan diri isu perjumpaan gelap.. wakaka..

wa jadi bahan lawak pada lu orang.. apa wa kisah.. wakaka..

sebab lu orang pun ramai-ramai.. jadi bahan gelak wa jugak.. wakakaka

orang bagi dalil.. supaya tunjuk bahawa bukan TGHA sahaja tertakluk pada adab dan layan tetamu..

tetapi adab juga tertakluk pada yang nak pi tanya..

Aduka orang arab badwi ke??
tak pernah sekolah ke?
tak pernah masuk poli ke?? wakaka

SearchForHeaven said...

syeikh..
sape fitnah nabi ni???

wakaka... tengok sape fitnah siapa..

lu cakap wa fitnah Nabi?? hohoho

siap cakap TGHA pegi bercuti kat obersiall.. wakaka..

elok laa tu.. akhlak lu memang 100% sekufu dengan aduka..
tak heran lu defend dia maaaa... wakaka..

satu geng satu perangai satu Malaysia.. wakakaka..

SearchForHeaven said...

syeikh sam raspiut..

berikan riwayat perempuan yahudi berak dalam rumah nabi SAW...

wa tak pernah jumpe riwayat ni..
jangan menipu atas sirah dan dalil syeikh.. kalau lu ada riwayat yang wa tak tau.. boleh wa refer kitab dan tambah ilmu..

syeikh..

perempuan yang hina nabi itu.. hanya seorang tua..
kemudian dia sakit.. nabi Melawat dia kemudian peluk ISLAM..

adapun Asyraf bin kaab. salah seorang panglima besar bani nadhir.. menghina Nabi saw dengan syair..
sepatutnya kalau ikut hujah lawan hujah.. syair lawan syair laa..

pembunuhan kaab bin Asyraf dilakukan oleh konspirasi yang diketuai oleh muhammad bin musalmah..
cerita ini ada dalam sirah ibnu hisyam dan hadis bukhari kalau noyt mistaken, kisah ini juga dijadikan modal oleh orientalis konon nabi berkonspirasi membunuh musuhnya..

kesian jugak bila tengok orang berhujah dengan bahasa canteek...

Contact Information said...

ada pun bro.SFH..
baru meriah...^_^

wa ingat lu majuk bro.

tp lu
wat research yea..
bukak kitab2 sirah
g tgk blog yg ada info sirah adab yea.
bagus-bagus..



cume bg wa
minta bro.SFH
keluarkan ijtihad beliau
tentang maki di blog wajib dipukul diluar.
maki diblog wajib kene tetak diluar.
maki diblog wajib kene bunuh diluar.
maki diblog wajib kene maki diluar.

tu je..^_^

silakan bro.SHF
kluarkan ijtihad semasa lu.^_^


cume bab pglima beso guna syair utk hina nabi tu... kene bunuh..leh discuss lg tu.^_^
sobab masa yg tertentu nabi lepak je.. ada masa ambil tindakan.. suasana,keperluan dan realiti semasa perlu dinilai.

Gomo de Fuckers al Juburi said...

hahahahaha...

betul tak wa ckp.
lu org provoke je sikit, dah terjojol dah lidah budak SFH tu utk jilat Hadi.
wa kenal lu dr TKO lagi bhai.
dgn budak2 baru dlm blog AT ni lu boleh la berlagak ulamak.
dgn otai TKO tak yah kencing bhai..semua dah kenal lu. TKO rakam sejarah Searchforheaven bhai...hahahahaha....

sembang benda lagha, membebel bukan2, mengurat awek forumer..mamat ni memang tak pernah miss, ada sokmo.
tp bila forumer Umno tunjuk muka, sembunyi bhai..paling kuat keluar la ayat2 syair bodoh dia tu, konon atas pagar tak nak terlibat.
bila Pak Lang cuit sikit, mula menggelabah.
bila Syahbandar sergah, kau..terus cabut tak muncul2 dlm room Politik..hahahahahaha....

sanggup buang masa chat benda lagha, tp bila Allah minta masa utk defend agamaNya berdepan forumer cikai Umno, lari bhaiii..
hahahahaha....

tp utk Hadi takpe, ada syafaat bhaii...

kat blog AT bukan main,
'AQIDAH PERJUANGAN'
'SIRAH NABAWI'
'AKHLAK ISLAMIYAH'
mcm2 lagi bhai....
hahahahaha.. berguling2 wa tengok lu ni bhai, talam dua muka, wakakaka.

demi HADI, declare lu dihina dimaki sbb bawak sirah Nabi n ayat Al Quran.
mana hujah sirah Nabi n ayat Al Quran lu di hadapan forumer Umno? ^_^

sbb tu wa ckp,
"lu SFH, cuma sanggup mati utk defend Hadi/UG dr pengkritik, tp bacul utk defend ISLAM dr makian Umno"

sejarah bhai..sejarah ;-)

sam raspiut said...

betul bro gomo..
ijtihad SFH ni semata-mata utk hadi..
orang lain buat haram.. hadi takpe
klu hadi buat.. mudarat kecik elak mudarat besar.. halal demi hadi
ijtihad depa hadi lebih besar dari islam..
hadi buat salah demi hikmah...
hadi hadi hadi... wirid tu bro
kata SFH hadi je kena ikut akhlak? AT takyah..
looo... kalu AT jumpa hadi tanya soalan
tu langgar AKHLAK ISLAM, haram..
maka lu HADI kasi tau la AT.. tarbiah, ceramah skeet, tazkirah ker..
lu kan ULAMA antarabangsa, itu la tugas lu tunjuk jalan!!
kecuali lu memang KEPALA SAMSENG aliran agama
elok la.. AT samseng rockers.. wakawaka

SFH,
yahudi yg berak rumah nabi tu jantan,
siap ttertinggal pedang lagi..
baik lu habiskan baca kitab sirah lu..

SearchForHeaven said...

hehehe...

sejarah wa kat TKO.. takde komen isu politik?? wakakaka...

adui.. bro.. nak dakwa.. bawa sekali bukti... kalau tak bawa bukti itu merosakkan imej lu sendiri..

forumer UMNO mana yang wa tak bagi hujah?? hehe..


imam al-ghazalai menngariskan beberapa perkara dalam berdebat dan berhujah..

1. jauhi hasad dengki dan provokasi
kerana satu hadis riwayat abu daud..

""" hasad akan memakan kebaikan seperti api memakan kayu Api""

--bila tengok isi hadis ini.. kenapa kebaikan yang kononnya ingin dibawa oleh AT tidak menjadi??.. fikir2kanlah..

2. Jauhi menghina dan mengeji

3.Membenarkan dalil berdasarkan Quran dan tiada pusing seolah-olah tidak mahu menerima kebenaran..

dan banyak lagi..tak silap 10 ciri.. dan ia pernah diterjemahkan dalam tulisan jawi dalam majalah pengasuh keluaran 498 mei-jun 1989.

SearchForHeaven said...

brader sam raspiut..
lu suruh wa baca sirah... tunjuklah dalam kitab apa.. yahudi berak tu ..

rumah Nabi SAW tepi masjid nabawi..

sirah yang plaing shahih diakui oleh ijma ialah sirah ibnu hisyam yang diolah dengan isi dari sirah ibnu ishaq..

kitab2 terkini ialah karang syeikh mubarakfuri -ruhul makhtum. syeikd ramadhan al-bhuti..
kitab akhlak seperti syamail Muhammad oleh imam tarmizi..

jadi syeikh.. di mana wa boleh dapat riwayat yang bro dakwa???

wa membawa dalil dengan majalahnya sekali..
wa membawa pendapat syeikh mutawalii sya'rawi..

tapi mana lu orang punya rujukan..

yang lu dakwa.. hanya cerita2 di TKO.. yang tak dibawa secara bukti..

SearchForHeaven said...

ijtihad wa untuk hadi?

bro contact..

bukan taraf wa berijtihad..
wa tak punya syarat2 untuk berijtihad..

tetapi wa bawakan dalil dan cerita sirah untuk dihayati dan diteladani..

wa ambil pendapat syeikh sya'rawi..
wa ambil pendapat imam al-ghaszali..

kalau lu kata hujah lawab hujah..
blog lawan blog..

jadi apa alasan kerajaan kelantan tak benarkan blogger UMNO sertai sekali..

ini membukitikan.. sesuatu itu ada limit...

kalau salman rushdi buat novel satanic verses..
kenapa perlu fatwa bunuh dia.. buat novel jugaklaa syeikh...

wa tak kata pun team rusila 100% betul..
wa tak kata pun 100% aduka salah..

tetapi aduka telah memanipulasi keadaan rusila untuk menghasilkan polimek dan tanggapan baru..

jadi.. mana adab seperti yang digariskan oleh imam al-ghazali dalam mencari kebenaran??

ada aduka mintak pendapat TGNA untuk melanggar TGHA??
baru boleh dijadikan isu bahawa TGHA memang salah...
sedangkan TGHA da TGNA sudah berjanji emmatuhu untuk tidak menggali isu UG..

aduka pergi rusila hendak tanya isu UG di khlayak ramai.. ada rakaman lagi..

jadi apa adab TGHA kepada jemaah lebih kecil dareipada menjawab soalan aduka???

sedangka TGHA sudah memberi hujahnya tentang UG sebelum isu itu ditutup.. tetapi kalian masih berdegil untuk menggali..

jadi siapa yang tak nak menghormati adab2 berhujah dan jemaah??

aku tahu.. komen kali ini akan direply juga dengan makian dan cerita yang bukan2..

gomo.. sam raspiut akan tetap memainkan sentimen speti biasa..
tetapi takper kalau lu orang nak amalkan sikap macam tu..
persilakan..
hehe..

ini membuktikan siapa di belakang aduka..
membuktikan bahawa aduka jadi begini kerana merelakan diri disokong oleh orang2 sepertinya akhlaknya dalam menulis..

Contact Information said...

lu ni bro.SFH
selalu silap paham..

wa minta lu
kasi
ijtihad semasa,

tentang maki di blog wajib dipukul diluar.
maki diblog wajib kene tetak diluar.
maki diblog wajib kene bunuh diluar.
maki diblog wajib kene maki diluar.

tu je,
just kasi ijtihad bro.
pada persoalan diatas.

contoh lu kene maki diblog
maka ikut ijtihad lu,
lu sunnat pukul mamat tu diluar.
or lu wajib pukul mamat tu diluar.^_^


so lu kasi lah ijtihad lu,
baru wa leh paham AT kene pukul di Rusila.^_^


bab yahudi berak tu,
wa x pasti,
ilmu wa setakat nabi ke baling je.

nak jumpe Hadi bertanye kene minta pendapat nik aziz..
jenuh la bro.
bg wa
x relevan langsung.bro

Gomo de Fuckers al Juburi said...

wakakaka...

patut la AT malas nak layan budak SFH ni.
hujah tak dibalas, soalan tak dijawab.
balik2 cite yg sama.
pusing2 macam keling.
lidah terbelit, muka bak 2 talam.

'apa hukum sentuh kulit anjing?'

'bla..bla.. bla...'

'aku tanya apa hukum sentuh kulit anjing?'

'blaa.. bla..bla.. tak paham ke? jgn tolak hadis, Quran'

'laa.. aku tanya apa hukum sentuh kulit anjing? ko berbelit tang lain tu apehal?'

hahahahahaha...
gitu lah lu SFH. gitulah style bebelan lu..tak menjawab soalan dan suka melencong ke topik lain. pastu claim berhujah. wakakakaka.. ^_^

wa ckp lu bacul dlm room Politik.
bila disergah mula keluar syair bacul, konon atas pagar.
bukan wa ckp lu tak bg komen..
ayat simple pun lu tak paham, masalah gak lu ni..tu belum soalan Contact lu tak jwb @ mengelak. ^_^

wa dah kata, sejarah tetap sejarah.
TKO dah merakamkan.
ribuan mata forumer jadi saksi bhai. tak payah berbelit2 demi syafaat Hadi.

seteruk2 kapt_shiqaqi, dia berani lawan forumer Umno dlm TKO.
sejarah bhai..sejarah.
tp lu?
ada telor demi HADI.
takde telor demi ISLAM.
hahahaha... ^_^

Evelyn said...

ah. Way to go brader gomo fawkers juburi. Two thumbs up 4u. Wa pon dah lama meluat ngan sfh ni, bc komen dia kat tko, loya tekak wa. Stended borak ayat awek n minah gersang TKO buleh la. Bwahahaha!

Ah ni sfh. Two middle fingers for u. Blah.

sam raspiut said...

BRO gOMO,
SFH memang taklih jawab.. pusing2
takkan jawab.. melalut, kemudian create isu baru..
kalu Hadi pun tak mau atau taklih jawab.. lagi la SFH
Hadi tak jawab.. dia pakai kaki pukul
SFH tak jawab... pusing2 la

bro CI..
lu tanya Ijtihad SFH... dia tak paham!!
dia ingat ulamak macam hadi jer boleh..
dia tak layak!! kehkehkeh
lu kena tanya PENDIRIAN/STAND dia..
tapi SFH ni IR bro..
wa rasa dia paham sangat.. tapi
saja ja.. kalu jawab sah kena tibai..
depa bukan jenis tak tau hukum.. tahu
tapi jenis species yg ekploitasi hukum..
Nas pasai ni banyak.. tp puak ni??
haram le nak kupas.. tak gitu SFH??

sam raspiut said...

Evelyn..
jangan ler.. SFH cari surge tu
bagi ruang ler..
aikk bohjan jugek rupanya SFH ni eekk??

freemalaysiakini said...

bro linkkan www.freemalaysiakini.com

langgar hadi bro....jangan tak langgar

SearchForHeaven said...

hahaha..

apa susah sangat nak faham dengan dalilnya..

setiap makian ada limit..
itu wa bawa dalil sirah kaab bin Asyraf..

wakaka..
evelyn muntah?? wakaka...

lu orang masih mempertahankan adab dalam blog lain.. adab kat luar lain?? tak perlu diajar??

hadis nabi..

"" siapa melihat kemungkaran, maka tahanlah dengan tangan, kalau tak mampu, tahan dengan mulut, kalau tak mampuy tahan denga hati.. itu selemah-lemah Iman...

maknanya.. Aduka telah melakukan penghinaan dalam satira hari akhirat bila menghina ulama rusila.. sehingga kata pundek lu di hari pengadilan... itu Dosa..

kemudia.. pada article 30 disember 2010.. telah menggelar TGHA sebagai ulama Pukimak..

mengeji orang dan memaki adalah berdosa..

dalilnya.. surah Al-humazah..

1. celakalah pengumpat dan pengeji..
2. yang mengumpulkan harta dan menghitung..
3. Yang menyangka baginya kekal selamnya..

ya.. ijtihad wa... adukataruna perlu diajar kerana kurang ajar..
tapi kejadian di rusila adalah hasil tindakan aduka sendiri kerana provokasi terhadap penduduk rusila yang sayangkan TGHA..

orang bawa dalil.. digest laa...
yang lu claim wa tak berhujah.. sebenarnya lu orang takde hujah..

kutuk dan dakwa peribadi wa..
dakwa wa bohjan.. tapi mana bukti dan dalil..??

dekat TKO wa tak berhujah dengan UMNO??
wa tak berhujah dengan akubaik?
wa tak berhujah dengan versatile??

wakaka... mana bukti bro??
apakah.. kat TKO wa tak bleh join borak awam??
tak bleh join lain2..

wakaka..

kalau ikut dakwaan lu..
yang masuk TKO .. jumpe jodoh kat TKO siapa??
penyokong aduka.. uma n polar bear.. wakaka..

wa masuk TKO september 2007..
mula2 wa berhujah dengan UMNO dgn hujah2 naqli dan aqli.. cybertrooper UMNO tak mampu betah balik..

kemudian.. ada sesi jolok.. menjolok.. maki memaki.. yang mana wa tak suka..
maka tak guna berdebat dalam suasana begitu...

kemudian pak lang dengan gaya hebat sound wa suruh sambung berdebat dengan cybertrooper UMNO..
wa bagi alasan bahwa cybertrooper UMNO hanya provoke.. dan maki2.. tak perlu debat pun.. buang karen jee..

maka.. wa mulakan thread penyucian jiwa dengan puisi dan sajak.. ahaha..

itu dituduh bohjan?? wakaka..

kalau maki UMNO.. bagi lu terbaik laa... wakaka..

NABI MUSA semasa dia hadapan Firaun Pun.. ALLAH suruh guna bahasa yang Baik..

inikan aduka dengan TGHA yang seorang MUSLIM.. takkan tak boleh tulis dengan berhemah..
aduka bukan asal dari gua atau buluh betong..
aduka asal dari negeri sembilan..
negeri orang minangkabau yang terkenal dengan adat istiadatnya..

SearchForHeaven said...

ISLAM datang dengan 3 unsur utama..
1.ISLAM
2.IMAN
3.IHSAN yang disadurkan dari hadis jibril seperti yang terdapat dalam hadis 40, riwamat bukhari dan muslim..


ulama pun tertakluk pada akhlak..
apetah lagi orang biasa..

kalau Lu cakap aduka dengan berhemah datang nak jumpe TGHA pada hari Jumaat..

ikut cerita aduka..
1. dia pi tanya TGHA..
2.TGHA enggan jawab..
3.kemudian mendesak TGHA suruh jawab di khalayak ramai..
4. disedari oleh orang yang nak bersalaman dengan TGHA.. lalu tarik aduka dan kepung..
5.kemudian berlaku selisih faham, dan ketukan..


berpandukan cerita ini dah tahu...
aduka tak hormatkan privasi TGHA bila tanya soalan berkenaan UG..

UMUM mengetahui.. soal UG secara syura telah setuju untu didiamkan dan tutup buku..

tapi aduka memaksa TGHA membuka mulut pada isu Ini..
maka di sinilah Kurang ajarnya memahami kehendak orang lain..
memaksa orang jawab ketika suasana tak mengizinkan...

yang berlaku pukul memukul itu... cuma salah faham... kalau betul-betul dipukul 20-30 orang.. dah lama tak leh senyum..

kemudian aduka cakap plak,, hanya kena ketuk 2 kali dari belakang??

jadi di mana betulnya fakta kena pukul 100 orang oleh edyes dan wan ji?? wakaka...


maka adabnya di sini..

1. memahami waqqi soalan..
2. memahami TGHA takboleh jawab soalan UG di khalayak ramai.. nanti timbul fitnah kerana bangkitakan isu UG sedangkan yang mahu bangkitkan ialah aduka..
3. sebaik-baiknya.. kalau mahu bertanya soalan.. ikutlah perjanjian asal pukul 3..
4.kalau batuapi mungkir janji... itu salah batuapi.. tapi bukan hak lu nak terus langgar TGHA ketika orng ramai nak bersalaman...


sebab tu.. wa suruh tanya pendapat TGNA..
sebab aduka nak tanya isu UG..
kalau isu naik harga,,. tak payahlaa tanya TGNA..

itupun bro contact tak faham ke?? wakaka..

time perjumpaan dengan TGNA.. tak tanya plak isu perjumpaan 24 dec2010??
nak tahu sangat.. pergilah tanya TGNA.. baru ada back up nak langgar TGHA sekali lagi...


dan seperti biasa.. wa akan dikatakan tidak berhujah.. sedangkan fakta dan dalil sudah dibentangkan... wakaka

SearchForHeaven said...

kenapa pak lang sound wa suruh berdebat balik dengan cybertrooper UMNO?

sebab masa wa berdebat.. sebelum wa ignore perdebatan..

hujah2 wa.. pak lang salute... hehehe..

pak lang siap private message kat wa puji..
sebab cybertrooper UMNO tak mampu keji wa balik..
kerana bahasa wa guna bersih dari makian dan kutukan..

maka cybertrooper UMNO tak mampu betah..

bila wa stop dengan cybertrooper..
pak lang mungkin terasa hilang hujah wa.. sebab tu sound suruh join balik..

jadi..

kesimpulan dakwaan Lu,.
bahawa Pak lang sound wa..

membuktikan Pak lang pernah mengakui wa berhujah dengan cybertrooper UMNO sebelum wa dengan penyu buat kacau dalam borak umum..

dan dengan sendirinya.. dakwaan lu orang hanya fitnah belaka.. wakaka..

itu jer laa senjata lu orang..

maki.. fitnah... cerita bohong..

sebab tu lu boleh sanggup tengok adab aduka.. tetapi tak sanggup tengok adab jemaah rusila.. wakaka

Contact Information said...

<<< ---- ya.. ijtihad wa... adukataruna perlu diajar kerana kurang ajar..
tapi kejadian di rusila adalah hasil tindakan aduka sendiri kerana provokasi terhadap penduduk rusila yang sayangkan TGHA.---- >>>

dgn ijtihad lu ni,
leh wa katakan or ambil hukum
maki diblog wajib kene pukul diluar.
leh jadi wajib dibunuh ke tidak?

bukan apa bro,
senang skit kerja polis. ^_^
sonang nak tahu punca nya dtg dari mana.. mungkin org yg memukul leh terlepas, tp org yg kluar ijtihad masuk lokap.^_^
tapi apa sgt lah masuk lokap bro.
imam-imam beso biasa je bab masuk lokap ni.

begitu gak dlm kes mencuri potong tgn,
lu berkata kat penduduk rusila mencuri wajib potong tgn.
bila mana berlakunye org mencuri.
maka penduduk rusila potong tgn pencuri.
sebab ni hukum islam ni.
kene buat ni..
kene patut
kene wala dgn Hadi..
Hadi dah kluar beribu2 dalil
mencuri kene potong tgn.
lu agak2...
mcm ne? ^_^

bro,
negara ada undang2,
so lu wujudkan undang2 maki diblog
wajib kene pukul or kene bunuh diluar dulu...
baru lu leh pakai ijtihad lu utk kaum kerabat lu tu..^_^

ni mencuri pon tarak potong tgn,
ada puak rusila potong tgn org mencuri.?
tu yg dah jelas dlm quran bro.
tp penduduk rusila belum laksanakan lg,
mereka cume laksana,
ijtihad lu kata maki diblog wajib kene pukul diluar je. ^_^
di antara maki vs mencuri
mengikut ijtihad lu, yg mana perlu diberi keutamaannya.? ^_^

macam mana bro?^_^



so kita masuk dlm bab maki lak.
lu bukak sirah maki2 dlm keadaan maki direct..
dgn kata lain,
maki diluar....
sebagai contoh,
aduka bersyair di luar masjid rusila dgn bersuara lantang memaki hadi...
contoh..
aduka maki Hadi disaat Hadi mebaca khutbah jumaat.
so bg wa..
tu maki diluar.
so lu paham ke tak ni?
maka wa leh terima hujah or dalil lu turunkan tu...
kerana sesuai dgn suasana dan realiti yg ada... dlm kes Aduka ni.


Tapi
lu belum bukak lagi sirah maki dlm bentuk maya.. or penulisan dan sebagai nya dlm kontek indrect.
minta lu kluarkan dalil maki dlm bentuk maya or penulisan lak..yg secara indrect
klu TIADA Dalil
maka
wa rasa Hujah dgn ijtihad lu leh dipertikaikan dan
TERBATAL dlm kontek kes AT ni.

tu IJTIHAD semasa wa dlm KES AT ni.^_^

Sila kan bro.


1 lg bro,
utk buat undang2
maki diblog wajib kene pukul or bunuh diluar.
Parti lu kene menang,
utk menang...?
mcm biasa lah kan ^_^
presd Parti lu biar sesuai dgn realiti
dan suasana semasa.
klu tidak, ia cume sekadar ijtihad je lah..tiada perlaksanaan. ^_^

Contact Information said...

<<<---- ikut cerita aduka..
1. dia pi tanya TGHA..
2.TGHA enggan jawab..
3.kemudian mendesak TGHA suruh jawab di khalayak ramai..
4. disedari oleh orang yang nak bersalaman dengan TGHA.. lalu tarik aduka dan kepung..
5.kemudian berlaku selisih faham, dan ketukan. --->>>

1. AT pi tanya Hadi.
** tanya pe bro? minta lu tolong keluarkan ayat2 pertanyaan AT pd Hadi tu.
coz wa pun tak tahu.
yg wa tahu..
AT minta masa utk bertanya.

2. Hadi enggan Jawab.
** soalan apa yg AT tanya tu, Hadi enggan jawap.

3.mdesak hadi utk mjwp dikhalayak umum.
** lu citer skit, apa soalan yg AT tanye sambil memegang tgn Hadi sambil AT menangis2 minta Hadi jwp.


klu wa bro,
Wa pegang lembut bahu AT,
moh kita masuk kedlm rumah leh?
ambil bjln wa borak santai
ana tarak leh lama..
byk urusan.
enta pon tahu ana byk tanggungjwb kan.. ana byk pegang jawatan.
so masa ana terbatas. ^_^
abis citer..
AT pon diselamatkan kene pukul oleh ijtihad lu. ^_^




bro.
bg wa kan,
kureng cerdiknya puak-puak yg dekat dgn HAdi utk berhadapan dgn AT.

klu wa org kuat HAdi,
wa jumpe AT,
nego dgn AT..
wujudkan win-win situation..
ala2 UG... ^_^
tp yg wa perasaan,
lu org sangkakan AT ni tarak berani
utk bhadapan dgn HAdi.
ternyatalah lu org silap termasuk wa. ^_^

AT masih istiqamah dlm Project Langgar HAdi.

wa masih menunggu kebijaksanaan puak2 yg dekat dgn Hadi dlm berhadapan dgn AT.
bah kata pepatah
rambut tarak putus,
tepung tarak berselerak.
barulah mantap gitu.

klu ikut ijtihad wa.
dah 2 - 0
AT=2 Hadi=0

utk AT,
mcm biasa niat mau cantek.
klu nak glamer
or apa2 niat yg tiada mengena
demi utk agamaNYA..
elok BEKU kan aje Project Lu tu.^_^

SearchForHeaven said...

herm...

pemahaman macam mana lagi lu perlukan ni??

maki ada berbeza antara blog dan luar..

maki dalam blog kekal..
maka dengan suara hanya didengari one time je..

orang bagi dalil.. lu pusing2..

lu nak tuduh orang rusila curi?? kena potong tangan?
haha... tengok suasana laa...

lu sekarang nak HALALkan maki dalam blog laa ye...

surah al-humazah yang melarang maki itu secara kesemuanya.. syair, tulisan atau mulut..

ayat pertama surah al-humazah..

1. celakalah pengeji dan pengumpat..

mengikut tafsiran ulama,, wailun(ويل)ialah kata isim(nama) mengandungi maksud mecelekakan dan juga satu nama bagi Neraka iatu neraka wail bagi pengumpat dan pengeji..

ya.. memang aduka patut diajar supaya tidak terjebak dengan Dosa pengeji dan dicampakkan ke dalam neraka..
keran kasih terhadap aqidah muslim, wa terus memberi nasihat..
kalau secara hujah, tulisan, aduka masih berdegil memaki dan mnegumpat ulama tanpa dalil jelas dari Quran.. maka ia wajib ditegah..

maka ayat Quran ialah khabar gembira bagi yang taat.. dan khabar celaka(peringatan) bagi yang lalai..

ayat surah Al-humazah ini tidak membezakan alam maya, internet dengan realiti.. kerana dunia blog juga dunia realiti.. jika server kekal.. maka anak cucu aduka juga akan sempat melihat aduka pernah menghina, memaki orang2 yangtidak disetujuinya tanpa dalil dan sokongan ulama muktabar di belakangnya..

SO.. berpandukan ayat ini..
manjadi Dalil Haqiqi bahawa makian dan kejian adalah dosa tak kira bagaimana ia dilakukan..

kalau bro contact nak pusing2 lagi wa tak tahu..

nak buat undang2 polis laa..
undang2 maki blog negara laa..

tak cukup lagi dalil Quran ke bro??

ijtihad semasa lu pakai dalil ke??

orang berijtihad setelah berqias dengan dalil dari Quran dan hadis..
lu ijtihad denga apa??
dalil aduka??
dalil aduka mursyidul am PAS REFORM??

nak suruh bukak sirah maki secara maya??

hahaha bila pula dalil Quran untuk maya, dalil Quran utk realiti ni??

lu tak nak ngaku Quran itu lengkap ke??
lu tak nak ngaku Sunnah itu sempurna ke??

APA YANG WA NAMPAK SEKARANG..
LU ORANG NAK HALALKAN MAKIAN ADUKA...
nak kata dalil tak leh guna pada alam maya??

sedangkan wa tidak membenarkan pun apa yang jemaah rusila betul..
tapi itu adalah kesan provokasi aduka sendiri..

undang2 maki nak kena menang??
haha... wa pegang pada ISLAM..
kalau tak termaktub pada undang2 negara pun..
ISLAM kata salah.. salah laa..

apa plak nak tunggu undang2 diperlembagaan..

ini macam fahaman sesat sekular..

Hanz Newman said...

oh uh .. ada Elyn...Hi Elyn... howdy? Long time no see, meh .. what's up?

Hehehe .. SFH lu ni tak habis habis nak dakwah AT suruh berhikmah la, beradab la, bersopan santun la. AT cara dia la. Just take it on yer chin. Make it plain simple..tak payah konar konar & berjela jela macam sesetengah ulamak, mainly, di Rusila ..S***... in other word macam sial, la. Kantoi menipu, khianat pun lagi dia ingat orang nak respek ke? Tu ulamak ikut cara/akhlak nabi ke ikut binatang b***? Ulamak uat cara ulamak la - Buat & cakap elok elok! Not? Then, sama level ja dgn AT.

sam raspiut said...

aikk soalam mudah bro CI
pun SFH tak mau-mau jugak jawab..
pusing lagi...
SFH panjang pun klu tak relevan..
letih orang baca...
lu tulis.. orang faham tapi lu tak faham
masalah adab dan akhlak jerr..
lu lalut sampai tauhid dan iman..
blabalabla
aaii bab adab ni bro.. asas akhlak dakwah ni..
akhlak AT ya perlu... tapi
akhlak hadi.. wajib bro sbb lu junjung
title ulama pewaris nabi..
pewaris nabi pun boleh silap..
AT?? lagi la bulih silap!!
tapi same ke silap AT ngan HAdi??

sam raspiut said...

klu ikut ijtihad wa.
dah 2 - 0
AT=2 Hadi=0

utk AT,
mcm biasa niat mau cantek.
klu nak glamer
or apa2 niat yg tiada mengena
demi utk agamaNYA..
elok BEKU kan aje Project Lu tu.^_^


BRO CI,
ijtihad lu klass..
Two thumbs up bro..
tambah-tambah bab potong tangan..
kita tengok..
berani tak ulama antarabangsa ni
potong tangan pengikut dia??
wa jamin tak berani..
tara tu je la ulama dia...

Contact Information said...

bro.SFH
lu cume bawak sirah maki direct je.

maka asas lu
utk mewajibkan pemaki diblog
leh dipukul or dibunuh diluar
leh dipertikaikan atau TERBATAL dlm kes AT ni.^_^

wa bukan tuduh org rusila mencuri.
wa rasa lu masih kureng memahami kot.
wa bawa contoh,
puak rusila diberi pemahamanan
pencuri kene potong tgn.
maka puak rusila pon potong tgn pencuri tu bila mana masuk masjid rusila.
sebab hadi beritahu beribu2 dalil mencuri potong tgn.
maka puak rusila pon
tahu je pencuri terus potong tgn.
lu rasa mcm ne bro?^_^



so bg wa,
lu punye ijtihad sekadar perbahasan je, bukan boleh diguna pakai dlm perlaksanaan/amalan.
tambahan lg,
sirah yg lu bwk maki secara direct.
lagi lah ijtihad lu leh dipertikaikan or TERBATAL seperti mana dlm kes AT ni. ^_^




<<<---nak buat undang2 polis laa..
undang2 maki blog negara laa..

tak cukup lagi dalil Quran ke bro??--->>>

bro.SFH
klu sekadar cukup dalil quran.
PAS tgganu mau pon PAS kelantan
dah lama laksanakan hukuman zina mencuri dan lain2 bro.

lu hanye boleh memberi nasihat/pandangan,
tp bukan perlaksanaan hukuman.
seperti mana lu bersetuju
pemaki diblog wajib dipukul or dibunuh diluar.

wa amat tarak setuju dgn sirah lu pakai utk menghalalkan pemaki diblog wajib kene pukul or bunuh diluar.


bab lu nak nasihat tu,
teruskan..
wa tarak masalah.^_^




<<<--- APA YANG WA NAMPAK SEKARANG..
LU ORANG NAK HALALKAN MAKIAN ADUKA...
nak kata dalil tak leh guna pada alam maya?? --->>>

apa yg wa cuba nak tahu,
adakah maki diblog wajib kene pukul or bunuh diluar.
seperti mana ijtihad lu tu.^_^

sirah/dalil yg lu bwk belum cukup kuat menghalalkan pemaki diblog wajib kene pukul or dibunuh diluar seperti mana dlm kes AT ni.

<<<--- undang2 maki nak kena menang??
haha... wa pegang pada ISLAM..
kalau tak termaktub pada undang2 negara pun..
ISLAM kata salah.. salah laa..

apa plak nak tunggu undang2 diperlembagaan..

ini macam fahaman sesat sekular..--->>>

bro.SFH
abis tu,
apa pasai PAS wat draf hudud?
dibwk ke DUN
dan diperkenankan oleh sultan.

masa PAS wat bawa draf hudud tu,
masa PAS menang ke kalah?

awat PAS tarak pakai ijtihad lu.
"klu Islam kata salah...salah laa"

apa perlu PAS wat draf hudud dibentang dlm DUN?
klu pakai ijtihad lu kan sonang. ^_^


wa rasa PAS pon sekular laa.^_^

Gomo de Fuckers al Juburi said...

wahai Syeikhul SFH al Rusilawi, jgn la jadi pondan.
tak payah la kaitkan uma ke, polar bear ke..
wa cite pasal lu sorang.
takkan dah berpeluh kot wa telanjangkan perangai double standard lu
antara survival ISLAM dan survival HADI.
relax bhai..relax..heehehehe. ^_^

wa takde pun kata jgn masuk room lain.
lantak lu lah, peduli ape wa.
yg wa cuit pasal sikap double standard lu.
tu je..tak payah melencong pegi topik lain, hahaha..
betol tak wa ckp, lu suka mengelak dan melencong..pastu claim hujah, wakakaka.. ^_^

budak SFH..lu tak suka suasana maki memaki?
antara forum TKO dgn blog AT mana yg byk memaki?
forum TKO ada pukimak ke?
alamak wa lupa la...
TKO byk panglima Hadi bhai..tak payah lawan hujah pun takpe, lock atau banned je, abis citer..
tp blog AT kena ada panglima Hadi sekor dua.
tak sampai taraf panglima, taraf pencacai pun jadi la ^_^

'forum TKO byk maki2, wa tak suka maa..wa nak buat sajak la'

'blog AT byk maki gak, lagi teruk..tp takde org nak defend Tok Guru, fadhu kifayah ni! so ijtihad wa berpindah ke blog AT yg byk budak2 baru'

wakakakakakakaka........

kan wa dah remind, budak2 baru dlm blog ni lu boleh kencing, tp otai TKO kenal lu.
lu reka cite melibatkan org bukan fitnah pulak ye.
Pak Lang jadi saksi bhai.
dlm satu sesi debat, hanya tinggal wa dgn Pak Lang.
Syahbandar dgn Mindamerdeka attack, belasah agenda perjuangan Pas.
yg lu meleleh2 baca sajak.
Pak Lang gertak 'SFH, nyatakan pendirian anda!'
tang tu wa tak tahan tu, berguling2 wa gelak.
wa tengok lu dah tak keruan..terus ghuyub bhaiii... hahahahahaha... :-D

ribuan mata jadi saksi. cukup la 1 kes je wa citer..nanti wa telanjangkan abis, lu tukar nick pulak, ngeee..

dah la menipu konon lu berdebat, pastu claim debat dgn CYBERTROOPER.
pencacai Umno dlm forum TKO lu panggil CYBERTROOPER?
hahahahahahaha...
hahahahahaha....
bhai..agak2 la nak angkat diri sendiri.

'semalam aku debat dgn Ketua Umno Bahagian. bla..bla.. mencicit dia lari..bla..bla...'

'o ye ke..siapa nama dia? Umno Bahagian mana?'

'err.. aku lupa nak tanya, tp lagaknya mcm tu la..ngeee...'

hahahahahaha...

akubaik tu cybertrooper?
dgn akubaik lu dakwa berhujah?
perang mulut dgn akubaik lu claim hujah?
hahahahaha....
hahahahahahahaha.......

Syahbandar bukan Cybertrooper Umno, tp pd wa dia layak utk berdebat.
lu kat mana masa dia attack? sorok dlm kain Hadi? ^_^

sam raspiut said...

hehehe... heeeeee

Hanz Newman said...

wohaa ada sejarah yek si SFH ni??? Alahai SFH jgn la cuak bro lu leh lepak sini .. lu layan sajak wa ok gak... lu senang senang wa pun tumpang senang bro. Stay cool, eh!

Ho ho ho

zargus2702 said...

-ptut la name die ala2 penyair..'pencari sorga'..

-ptut la hujah die brbelit2 mcm keling, penyair rupenye..owh, mayb die ikut imam syafei, dlm waktu2 santai imam syafei pun brsyair..

hajat di hati nk tlanjang AT disini,
tp x sngka ade pemecah lubang mngikut smpai kesini,
pi mai pi mai tang tu,
aku kasihan dan simpati sama kamu.

-p/s:gomo de fuckers, sfh bkn melarikan diri dr forum tko, tp tang bile lidah die tergeliat kat situ die mai sini amik idea baru..huhuhu..

SearchForHeaven said...

maka terserlah apa yang kalian laung2kan..

wa dah bawah banya dalil bahawa maki itu tetap haram walau dalam keadaan macam mana sekalipun..

1. dalil sirah kaab bin asyraf
2. surah al-humazah..

maka.. apa perlu kata maki dalam blog kena bunuh..
takde hukum maki dalam blog kena bunuh tetapi perlu kepada diajar dan ditentang..

adakah Aduka dibunuh di rusila??
adakah aduka diburu kerana memaki?

syeikh... kedatangan aduka di rusila kali kedua utnuk kawad cam membuktikan kesilapan dipukul itu hanyalah one off kesilapan...
boleh makan di restoren lempeng tanpa diserang, dipukul..
membuktikan tiada siapa di rusila mahu menghukum aduka ketika tiada apa2..

maka.. itu berkali-kali menjawab persoalan CI..

tetapi kenapa kalian tak mahu hadam??

haha.. nak bawa cerita TKo.. bawaklaa... buktikan apa yang didakwa..
kalau tak setaraf blogger UMNO macam papagomo dan RBF.. tau dakwa tetapi tak bawa bukti...

haha.. mengambbarkan kekurangan hujah di pihak kalian..
tau serang dengan dakwa peribadi yang tiada asas..

wa tak pernah memaki siapa..
wa berhujah cara steady..
hormat lawan dan kawan..

syeikh..
kalau di TKo.. wa bukan setakat join borak politik..
wa pernah berhujah dengan Juang dan geng dia2 yang membuang hadis hanya pakai quran..
yang hardcore UMNO.. yang konon menerangkan Quran dengan sudut mathematical dan scienne.. kemduian menolak hujah lain..

tetapi wa bukan nak bela diri wa di sini..

hahaha.. itulaa.. lu orang sengaja divert isu..
tuduh wa pusing.. padahal lu orang pusing..

wa terang guna kaedah syara'.. sebab itu huraiannya panjang.. bukan berbelit pun..

CI tanya pasal maki di blog, maya, tulis dan sebagainya..

dalil kaab bin asyraf dan dalil surah al-humazah menjawab semuanya..

tapi masih nak konar2...

sebab itu.. apa yang kalian cuba buat macam bani israel cuba tanya soalan pelik2 kepada Nabi Musa semasa kisah Al-baqarah..

dah bagi dalil.. rujuklaa.. bukan wa punya idea..

takde isu maki di blog di bunuh..
tapi ada dalil maki perlu diajar dan ditegah...

SearchForHeaven said...

hahaha...

kalau wa.. lu orang boleh bawa cerita TKO..

tapi tang aduka buat silap..
lu orang tak bleh tentang artkel makian sepanjang masa kepada ulama dan pejuang ISLAM??

what a DOUBLE STANDARD..

yang ini konon nak ISLAMIC STATE..!!

ulama buat keputusan ada hujah aqli dan naqli di sebaliknya..

Lu orang??

haha..

dalam ramai2 dalam ni... takde sorang bleh berhujah secara beradab dan bawa Quran dan hadis untuk membenarkan apa yang aduka Buat???

hehe..

wa sorang2 cuba menghormati adab berhujah??
hermmmmmmmmmm... no wonder kalau lu orang ada idea REFORM tapi tak sampai ke mana..
kerana kurang memahami USLUB awam dan am...

tahu membuat teori pembolehubah.. tetapi nak kenal paasti pembolehubah masalah sendiri tak tahu...

meh wa guna teori aduka lu..

kejadian di rusila ada pembolehubah..

pemalar kes rusila..

pemalar(constant value)
-TGHA, masjid, jemaah rusila

pembolehubah(variable)
-aduka..

hipotesis dan teori..
umpama
teori realtivity
E=mC2..

E= jumlah tenaga, mewakili reaksi.. kejadian di rusila
m= jisim mengikut benda(variable)
c2= constant( benda tetap--TGHA dan Rusila)

E takkan ada kalau m tak wujud..

reaksi tak berlaku kalau aduka tidak memprovoke jemaah rusila..

buktinya.. ketika kawad cam..

aaduka boleh minum2 kat restoren lempeng tanpa kejadian pukul memukul.. walhal.. balai polis dengan restoren lempeng.. jauh juga..tetapi restoren lempeng hanya 200 meter dari masjid rusila..


herm.......... tapi confirm puak kalian tak nak menerima hujah..

confirm lagi serang peribadi..
wakaka

Contact Information said...

<<<-- takde isu maki di blog di bunuh..
tapi ada dalil maki perlu diajar dan ditegah...--->>>

bro.SFH
awal2 lagi wa dah suruh lu
kasi ijtihad dlm persoalan wa tu.
agar kita semua clear dan paham.

so maki diblog tak perlu dibunuh diluar yea kan. ^_^
abis dalil lu bwk yg psyair kene bunuh tu leh pakai ke tidak ni dlm kes AT ni?

klu itot ijtihad wa,
tak releven utk kes AT ni.^_^

dibwh ada quote dalil lu.

<<<--- adapun Asyraf bin kaab. salah seorang panglima besar bani nadhir.. menghina Nabi saw dengan syair..
sepatutnya kalau ikut hujah lawan hujah.. syair lawan syair laa..

pembunuhan kaab bin Asyraf dilakukan oleh konspirasi yang diketuai oleh muhammad bin musalmah..
cerita ini ada dalam sirah ibnu hisyam dan hadis bukhari kalau noyt mistaken, kisah ini juga dijadikan modal oleh orientalis konon nabi berkonspirasi membunuh musuhnya.. --->>>


so maki di blog perlu diajar dan ditegah.

perlu diajar tu mcm ne bro?
wajib dipukul diluar ke? ^_^
ala2 AT kene pukul mcm di rusila ke bro?
tu ke ijtihad lu.^_^


perlu ditegah maki diblog?
mcm mana lak bro?


bg wa,
maki diblog maki diluar
andaikata tiada undang2 yg tidak dikuatkuasakan.
maka lu org sekadar leh advice je.
tapi tarak leh pandai2 jalankan hukuman sendiri berhad.


utk advice,
kita serahkan pd bro.SFH kita. ^_^


wa mungkin leh
terima pemaki diluar yg memaki
secara direct kene pukul or kene hentak..
tp wa kureng leh terima pemaki dimaya kene hentak diluar.


pemaki diBlog bg wa,
meluahkan isi hati secara digital
utk cacatan peribadi ala2 dairy peribadi.
tp dpt dibaca oleh semua org bila mana dibukak.
bg wa ia cacatan peribadi yg diluahkan dlm era digital.


lu org leh marah
lu org leh advice.
lu org leh kata mcm2.


wa punye ijtihad,
wa layan
sebab bg wa ia cacatan peribadi
ala2 dairy tp dlm bentuk digital yg dpt dibaca oleh org yg mbukaknya.
ada masa wa advice wa advice
ada masa wa nak maki wa maki. ^_^

Contact Information said...

<<<---CI tanya pasal maki di blog, maya, tulis dan sebagainya..

dalil kaab bin asyraf dan dalil surah al-humazah menjawab semuanya..

tapi masih nak konar2...--->>>

wa bukan konar bro.
tp utk jatuhkan hukuman perlu detail jgn sobab ulamak lu kene maki terus jatuhkan hukuman bunuh.

bg wa
sirah/dalil lu bawak,
semua maki direct, bro.
leh dipertikaikan utk kes At ni.

tp utk guna pakai as advice,
tiada masalah bg wa.

SearchForHeaven said...

bro..

hadis Nabi SAW:
siapa melihat akan kemungkaran.. maka cegahlahnya dengan tangan, kalau tak mampu guna lisan, kalau tak mampu, dengan hati.. tapi itu selemah-lemah Iman:: hadis Shahih..

Aduka bukan dibunuh pun.. aduka dipukul sampai cedera ke? sampai lebam ke?

itu hanya amaran yang berlebihan(dan mungkin terlampau batas oleh jemaah rusila)..

kalau jemaah rusila nak hukum aduka..
adakah aduka dapat relax minum2 dengan cybershot selepas peristiwa itu..

atau aduka dapat relax di restoern lempeng sebelum/selepas kawad cam? walhal balai polis berbanding restoren lempeng tu lagi jauh berbanding dengan masjid rusila ke restoren lempeng..

maka.. dakwaan lu konon..
jemaah rusila..
maki blog.. dipukul di luar adalah tak tepat..
maki di blog. dibunuh di luar adalah tidak tepat...

sebab wa tidak pernah kata apa yang jemaah rusila buat 100% betul..

ia berlaku kerna salah faham.. wa dah terang dalam komen yang lepas2..


berbalik hadis mungkar,,

aduka sudah buat dosa secara terang2.. bukan sembunyi2..
kutuk dalam blog yang jadi tatapan orang.. bukan catatan peribadi yang orang tak baca..
kalau macam tu.. tak perlu dakwa wikileaks laa.. tak perlu dakwa julian assange laa.. itu catatan peribadi je.. hehe

kenapa dosa.. berdasarkan dalil surah alhumazah.. pengumpat.pengeji dicampakkan ke dalam neraka wail..

maka aduka perlu diselamatkan..
kalau dengan tangan.. pukul..
kalau dengan mulut.. nasihat..

tetapi dah jenis tak nak amik pengajaran... nak buat camana..


sirah.. wa bawak maki direct??
abistu aduka tak maki direct??

syeikh..
syair zaman dulu hanya pada mulut..

kutuk zaman sekarang.. kekal sekali tak delete dalam blog??

mana lagi dalam kesannya???

maka di sinilah timbul hukum berdasarkan usul fiqh!!

contoh..

ada orang hina nabi dengan perkataan.. nak dakwa kena dengar audio dia.. ataupun beberapa saksi..

tapi..
aduka menulis dalam blog..
terakam selamanya sehingga di delete..

masuk blog waa.. wa rakam apa yang aduka tulis..
tetapi itu sebelum aduka langgar rusila lagi..

lu ijtihad guna kaedah apa??
kaedah barat atau kaedah usul feqh ISLAM??

SearchForHeaven said...

jawab SOALAN NI..

lu ijtihad guna kaedah apa??

kaedah barat atau kaedah feqh ISLAM??

asyik wa je ditanya.. hehe..

Contact Information said...

<<<<---berbalik hadis mungkar,,

aduka sudah buat dosa secara terang2.. bukan sembunyi2..
kutuk dalam blog yang jadi tatapan orang.. bukan catatan peribadi yang orang tak baca..
kalau macam tu.. tak perlu dakwa wikileaks laa.. tak perlu dakwa julian assange laa.. itu catatan peribadi je.. hehe ---->>>>


bg wa,
blog ni adalah catatan peribadi.
sapa nak maki ke..
sapa tak nak maki ke..
tu catatan peribadi mereka.
ada org bukak utk tgk catatan peribadi AT.^_^


lu org leh setuju
lu org leh tarak setuju
lu leh advice
lu org leh maki balik.


WikiLeaks
<<<---
WikiLeaks is a non-profit media organization dedicated to bringing important news and information to the public. We provide an innovative, secure and anonymous way for independent sources around the world to leak information to our journalists. We publish material of ethical, political and historical significance while keeping the identity of our sources anonymous, thus providing a universal way for the revealing of suppressed and censored injustices.--->>>

wa cedok dari website.
so lu rasa tu cacatan peribadi ke?


bro.SFH
lu nak advice silakan
wa tarak masalah.


bg wa,
AT tarak maki direct.
tp
sekadar maki indirect dlm cacatan peribadi beliau.

lu leh advice,
tp utk jatuhkan hukuman bunuh dan lain2..
perlu detailnya.
maka wa punye ijtihad
sirah/dalil lu bwk tarak leh pakai utk AT dlm mjatuhkan hukuman bunuh atas sebab maki ulamak lu.
melainan sirah/dalil lu bwk adalah indirect yg jelas.


tp utk advice,
tiada masalah.
silakan.

Contact Information said...

<<<--- jawab SOALAN NI..

lu ijtihad guna kaedah apa??

kaedah barat atau kaedah feqh ISLAM??

asyik wa je ditanya.. hehe..--->>>


ijtihad wa.
berdasarkan ilmu yg wa miliki je.

Gomo de Fuckers al Juburi said...

hehehehe...

sian tol wa tengok lu syeikh SFH.
masih tak reti beza antara dedah salahlaku dgn serang peribadi.
tu la, asyik berpeluk cium dgn Umno
sampai perangai Umno pun lu dah serap.
Umno je yg tak reti antara 2 entiti tu, hehe...

lu gemok cam badak, pendek cam babi utan, hodoh cam jamban,
tu baru la serang peribadi.
wa dedah attitude lu yg double standard
antara survival HADI dgn survival ISLAM.
tu bab etika, bukan peribadi.
tu pun tak paham??
padan la Hadi masih tegak sampai skrg
sbb penjilatnya pun bodoh2 belaka..ngeee...

masa tgh debat di forum TKO
kalau lu tak menyemak dlm room tu
lantak lu lah, wa pun tak kisah lu nak ngorat Eriyza ke, mekyah ke, Berg ke.
tp tgh2 panas berdebat lu ada kat situ bhai...
bukan sama2 melawan Umno tp menyemak dgn sajak2 lu
dlm keadaan saudara sepejuangan berlawan dgn musuh
air liur lu meleleh ke lantai baca sajak.
ape kes bhai??
bila dgertak, lariii...^_^

serupa blog AT ni.
lu tak nak komen lantak lu lah, who cares?
tp once lu komen maka lu kena bersedia utk dibetulkan...

sbb tu wa kaitkan antara TKO dgn blog AT.
kedua2 situasi tu lu ada di situ bhai...
dan respon lu berbeza antara survival HADI dgn survival ISLAM.
sbb tu jgn melatah bila wa kata lu double standard..^_^

wa takde kena mengena dgn Sam Raspiut, Contact, Zargus, AT dll.
so lu tak puas ati dgn wa, direct kpd wa.
tak payah nak sebut 'kalian'.
jgn jadi pondan, berdepan dgn wa terus...
lu pun bukan bagus sgt semua org nak berdepan dgn lu.
dgn wa sorang pun lu bungkus... ^_^