Skip to main content

Surat Mursyidul Am kepada penjaga gol Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna

Tajuk maut punya. Ala2 Parpu Kari. Kah3... Mursyidul Am tu gua la. 20 tahun akan datang. Time tu gua baru 49. Still young, hensem, tall and dark, you know. I told you. Gua skang ada banyak member2 PAS n PKR dalam unibersiti. Sikit2 member DAP universiti. Paling ramai PAS.

10-20 tahun lagi diorang akan jadi perwakilan. Jadi, gua harap diorang lantik gua jadi Mursyidul Am. Boleh kita mentedarah khazanah Malaysia sesama kita. Otai2 macam ISA, MSK, TT, Manjung Mari, semua time tu tua dah. Jangan takut. Diorang takan mampu lawan kita. Lebih2, kita sumbat dalam lokap. Muahahahaha.

Kepada Fahmi, kalau lah lu sesat baca blog gua nih, gua sebagai bakal Mursyidul Am 20 tahun akan datang, mengucapkan selamat maju jaya di Indonesia sana.

Gua percaya, penyokong Indonesia akan balas dendam dengan pancaran laser pasar malam dengan lebih hebat. Tapi, gua cadangkan, demi kemachoan maruah kita, lu jangan bertindak protes macam Markus. Lu tetap tenang. Tunjukkan kepada mereka bagaimana menjaga gawang di bawah sinaran lampu laser. Cewahh...

Tapi, kalau lu agak2 terganggu, lu kena protes la. Kang tak pasal2 kena bolos 4 ke atas kang. Kalau permainan terhenti akibat lu terganggu, pastikan lu dan rakan2 terutama pertahanan, meneguk air sebelum sambung main. Tenang, dan set otak untuk fokus semula. Gua bimbang momentum fokus lu akan ghaib macam Indonesia.

Sekali lagi, paling cantik, kalau lu bermain di bawah pancaran laser pasar malam Indonesia. Releks. Tamat perlawanan, kalau Malaysia menang, lu pakai spek mata hitam. Cool gitoo.

Sekian dari bakal Mursyidul Am lu orang.

Tuan Guru AdukaTaruna

Comments

  1. ape kata tukar jadual suh main siang?
    wakakakakakaka
    takde laser.
    ader mercun jek.
    ngeeeee

    ReplyDelete
  2. Idea bernas ni buk.

    Eh.. Nanti masing2 bawak cermin. Pantulkan cahaya matahari plak. Hua3..

    ReplyDelete
  3. lepas ni lu punye n3
    mesti bukak kitab2 beso punye
    sebab persiapan jadi MA ke 3 PAS. ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.