Skip to main content

Sertai ‘Kita Bersaudara’, lawan 1Malaysia(Israel)!


LAPORAN | PAS hari ini melancarkan kempen “Kita Bersaudara” untuk mengajak rakyat menolak politik perkauman yang ditiupkan Barisan Nasional, khususnya Umno di pilihan raya umum ke-13 kelak.
Kempen semula anjuran bersama Sekretariat Kita Bersaudara dan Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Titiwangsa itu turut menganjurkan mini karnival “Sua Kasih” ala-ala karnival Jom Heboh atau Sua Rasa di Tapak Kompleks Pendidikan Titiwangsa, Jalan Gurney, Kuala Lumpur.



Aiman Athirah Al-Jundi selaku pengarah program memberitahu, kempen terbaru itu dilancarkan demi menghadapi kempen 1Malaysia yang dipopularkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sejak April tahun lalu.

“Sebenarnya sekretariat Kita Bersaudara ini ditubuhkan lebih awal dari (pelancaran) 1Malaysia, iaitu pada Disember 2008, mini karnival ini (Sua Kasih) sahaja pertama kali diadakan pada 9 Januari tahun depan.
“Kempen ‘Kita Bersaudara’ ini untuk lawan (kempen) ’1Malaysia’ yang menggalakkan perkauman, pemimpin-pemimpinnya mengajak orang Melayu sokong perkauman serta melarang atau menakutkan orang bukan Islam dari mendekati keadilan Islam dengan pelbagai larangan yang sebenarnya tidak ada pun dalam syarak.

“Mini karnival ini walaupun kecil tetapi masej ‘Kita Bersaudara’ sebenarnya besar untuk seluruh rakyat (iaitu) kepentingan menolak politik perkauman, kepentingan rakyat bersatu menolak amalan rasuah, hidup dalam suasana saling mengasihi sesama manusia tidak kira warna kulit, taraf hidup dan kepercayaan.

“Kempen ‘Kita Bersaudara’ membawa masej yang jelas untuk seluruh raykat supaya percaya bahawa mereka masing-masing perlu bersatu mengubah masa depan kepimpinan negara,” ujar Aiman ketika dihubungi Wartawan.



Terdapat pelbagai program menghiasi mini karnival tersebut, antaranya Eksplorasi Minda Remaja, iaitu program pertandingan fotografi dan melengkapkan slogan ‘Kita Bersaudara yang menjanjikan hadiah berupa wang tunai dan percutian tiga hari dua malam di kawasan peranginan yang akan diumumkan kemudian.
Karnival mini tersebut turut dihiasi dengan pelbagai gerai pameran dan jualan untuk peniaga yang mahu mengembangan prospek peniagaan atau industri kecil masing-masing.

Melalui Pusat Khitmat Masyarakat Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo’ Lo’ Mohd Ghazali turut membuka gazebo kesihatan. Pusat mini kesihatan ini akan melancarkan kempen derma darah dan organ selain membuka kaunter perubatan secara Islam kenadalian Pusat Perubatan Islam Darul Syifa’.

Dalam mini karnival itu juga akan dilancarkan Lelong Amal. Koleksi peribadi pimpinan Pakatan Rakyat khususnya milik Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan dilelong untuk menampung dana tabung penerangan dan dakwah sekretariat “Kita Bersaudara”.
Tidak ketinggalan adalah acara mewarna dan melukis yang melibatkan kanak-kanak bersama-sama kartunis Ronasinar.

Dalam karnival sehari itu juga turut menyaksikan acara pentas seperti sesi deklamasi sajak, majlis perasmian dan pelancara logi baru ‘Kita Bersaudara’, pelancaran skuad dakwah ‘Kita Bersaudara’, persembahan dikir barat serta aksi gendang 3 budaya.

Makluman lanjut mengenai program tersebut boleh dilayari di blog ‘Kita Bersaudara’, http://kitabersaudara2011.blogspot.com atau menghubungi sekretariat – 0192076759 atau 0192852723..

“Dengan slogan ‘kita bersaudara’ dan program-program menarik dalam mini karnival ini, kita yakin mampu memangkin atau menggembling kesedaran rakyat untuk mencipta suatu masa depan yang lebih sejahtera dan maju secara bersama tanpa politik perkauman,” ujarnya lagi.

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.