Skip to main content

Malaysia vs Vietnam

Oleh : AdukaTaruna

Seperti yang kita ketahui, player Vietnam tak cukup. Player utama diorang la. Tapi sebenarnya, player Malaysia pun bukan yang pes eleben. Terutama pertahanan. Rita Rudaini dan Zamani Misbah enjured la plak. Defend seken eleben, alhamdulillah semakin matang, walau kucar kacir dek 3 player Selangor masa mula2 nak serasi pes game lawan Indon dulu.

[1]

Walau Amri dan Safee tajam menjaringkan gol dalam AFF Kawasaki ni, gua harap Sultangopal kekal menurunkan Norshahrul. Kerana pada gua, inilah jentera serangan yang banyak menjana idea, berkemampuan ala2 Messi membelah pertahanan lawan.

So, as penyudah kepada kelicikan Norshahrul, hanya perlu ambil antara 2 player. Sama ada Amri atau Safee. Kalau masuk ketiga3, akan wujud faktor lebihan posisi dan tatkala diserang, ianya akan mengganggu defend seperti game lawan Indon.

Harap2 Sultangopal baca blog gua. Hua3...

[2]

Tengah Malaysia, terlalu bergantung kepada Shafiq. Kalau Sultangopal masih kekalkan status quo kekuatan tengah Malaysia, dan Malaysia bertemu Indonesia di perlawan akhir, gua ramal, Indonesia akan menjadi juara. Mungkin 2-0.

Jika Malaysia mengikat 0-0 sehingga penentuan penalty, gua harap Norshahrul diletakkan sebagai penyepak pertama. Ini cerita kalau final Indon vs Malaysia la..

[3]

Gua lebih minat kalau Sultangopal meletakkan Norshahrul bersama Safee sebagai serangan. Kerana kedua-dua pemain ini jenis 'langgar'. Dan tak berlakon macam C. Ronaldo. Kalau Sultangopal mahu bertahan di gelanggang Vietnam bermati-matian dengan kelebihan 2 gol, gua ingat, letak Safee sekor sahaja sebagai striker. Bila dah minit ke 88, keluarkan Safee dan masukkan Norshahrul.

Ini bagi mengurangkan risiko Norshahrul injured di final. Safee kalau injured, Malaysia ada Amri. Kalau Amri sakit perut time final, panggil jer AbangBotak Licin.

[4]

Untuk final, dalam tajuk penentuan sepakan penalty, gua harap Rajagopal dapat memberikan butiran hitam putih sasaran bola yang perlu disepak player. Sebagai contoh :

Player 1 : Norshahrul : Perlu menyepak bola ke arah kiri atas gawang gol.
Player 2 : Safee : Perlu menyepak bola ke arah Kanan atas gawang gol.
Dan seterusnya.

Ini bagi mengurangkan tekanan dan bebanan terhadap player. Kesemua hasilnya, sama ada berjaya ditampan gol lawan atau tidak, jurulatih yang tanggung kerana berada di atas kertas. Hitam dan Putih. Syarat tambahan, jangan bagitau mana2 orang la, terutama ahli UMNO. Kompom bocor.

Begitu juga gol keeper. Perlu ada butiran atas kertas, hitam dan putih, mahu layangkan badan di mana. Tapi gua syorkankan, mengikut ilmu kebarangkalian matematik, Fahmi hanya melayangkan badan di satu arah sahaja dalam 5 kali fasa tendangan pertama.

Jika berlanjutan ke fasa kedua, dah tak boleh buat dah. Kena ramal sendiri atau ikut kertas yang disign oleh Sultangopal.

Pada gua, penalty yang diselamatkan gol lawan adalah normal. Tetapi penalty yang keluar terus dari pintu gol adalah celaka, dan wajar dikutuk.

[5]

Penutupnya, gua ucapkan selamat maju jaya kepada player Malaysia. Main dengan penug semangat. Jangan bimbang, kalau kalah. Gua janji takan maki lu orang. Gua maki seltan-seltan nirrojim tertentu dan kaum kerabatnya sahaja. Ngeee...

Rakan2 gua, sila isi kredit anda untuk upacara memaki Seltan nirrojim malam ni. Hua3...

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.