Skip to main content

Dari mana salahnya perjumpaan dengan UMNO?

Oleh : AdukaTaruna

PAS berjuang tidak mengikut sunnah. 300 tentera muslimin yang menang melawan 3000 tentera munafik dalam keadaan 10 juta golongan bodoh dan penakut hanya menanti di rumah. Dan akan mengikut pemerintahan / system pihak yang menang. Tentera muslimin tidak perlu mengambil kira golongan bodoh yang ramai itu.

Dalam soal ketika ini, di Malaysia, 300 tentera muslimin vs 3000 tentera munafik, dalam keadaan 10 juta golongan bodoh dan penakut mempunyai hak memilih. Tentera muslimin PERLU mengambil kira golongan bodoh yang ramai itu. Jika enggan, keluar dari pendaftaran parti politik ROS, dan sertai jemaah Tabligh.

PAS berjumpa dengan UMNO tidak salah dari segi hukum. 

Dari segi hukumnya, memang lah tidak salah, dan tidak berdosa. Yang bertukar jadi berdosa apabila menyebabkan sesuatu itu menjadi fitnah. Mari kita semak semula bagaimana benda yang harus bertukar menjadi haram. Selepas PRU12, hasil kerja-kerja ulama Melayu IQ tahap pukimak, PAS berjumpa dengan UMNO secara :

1. Sembunyi dari pengetahuan ahli.
2. Sembunyi dari pengetahuan pengundi.

Setakat ini, gua boleh terima perjumpaan sembunyi atas pelbagai hujah yang boleh dijelaskan. Tetapi, apabila ianya bocor, mengaku sahajalah. Dan listkan senarai hujah dan dalil.

Gua ulang semula. Bila bocor dan ditanya rakyat melalui medium bloggers, MENGAKU SAHAJALAH, PUNDEK! Dan sila bentangkan hujah dan dalil dan alasan. Kami boleh bahaskan. Kalau dalam hujah yang benar, mengapa harus takut?

Tetapi, ulama2 Melayu pukimak :

1. Presiden membisu / keluar negara.
2. Tuan punya badan sunguh2 menafikan. Ugut mahu saman.

Kemudian, disahkan 3 kali pertemuan oleh Paklah. Presiden ghaib tadi terus mendedahkan identiti yang berjumpa tidak sampai 24 jam. Dan di sinilah keadaan harus bertukar haram. Mencetuskan fitnah apa hukumnya?

1. Mengapa baru mengemukakan hujah dan dalil selepas didedahkan secara rasmi?
2. Mengapa seret Majlis Syura selepas kantoi?

Apa salahnya anak dara sengaja keluar malam seorang diri? Nak salahkan yang jahat menganggu anak dara ke, nak salahkan orang yang mempertikaikan kesengajaan anak dara itu keluar malam ke, nak salahkan anak dara itu sendiri kerana sengaja keluar malam? Jawab!

Fitnah ada dusta, ada benar kata Hadi Awang. Pukimak punya ulama. Benda yang tiada salah. Buatlah jika masih dalam hukum tidak berdosa. Dan jika dipertikaikan, tampil dengan berani seorang pemimpin. Tampil dengan keyakinan seorang pemimpin. Berikan hujahnya mengapa saya sebagai pemimpin berbuat demikian.

Yang tak mengaku, yang ugut saman, yang kencing sini sana, apasal, wahai pukimak? Then, baru nak heret sejumlah hadis dan dalil selepas didedahkan secara rasmi apsal? Pemimpin kepala ayah lu macam ni. Bull shit!

Perjumpaan sekarang.

Peristiwa di ataslah punca kepada fitnah. Punca kepada perpecahan. Dari benda yang tiada salahnya, kepada benda memudaratkan jemaah. Mendamagekan usaha dakwah medium baru.

MB Kedah bagi anugerah kepada Tun Dr Mahathir. Secara terang. Walau ada yang tak puas hati, kita boleh berhujah dengan dewasa. Siapa sokong apa hujahnya. Siapa tak sokong apa hujahnya.

Bagaimana jika MB Kedah mengikuti tindakan ulama pukimak Melayu? Memberi anugerah secara gelap.Then, bocor. Then, tak mengaku. Then ugut saman. Then didedahkan secara rasmi. Then, baru nak seret dalil sini sana. Then, seret Majlis Syura.

Akhirnya tanya kat shoutmix gua : Di mana salahnya perjumpaan UMNO dan PAS? Bodohnya kepala otak Melayu ni, telah menjadikan ayam makanan yang halal kepada ayam makanan yang haram dimakan dalam situasi semasa akibat fitnah yang boleh memudaratkan jemaah Islam.

Adakah perjumpaan terbaru salah dari segi hukum?
Salah. Sebab ulamak2 pukimah terdekat dulu, telah mencipta satu waqi semasa yang mengundang kemudaratan besar apabila melakukan perkara itu.

Orang Arab pakai serban sejak kecil, mereka adalah baka gandum. Tengkoraknya besar. Pakaian budaya itu, Abu Jahal pun pakai. Panasnya Arab boleh menghidrat air melalui kepala.

Melayu nak tiru Arab pakai serban sejak kecil, makan nasi. Akhirnya, sudahlah tengkorak kecil, dikecilkan lagi akibat kekangan ikatan serban. Bodoh sampai ke mati.

TGNA PAS jumpa Anuar Musa UMNO di stadium secara terbuka. Ada salah apa? Tidak salahlah. Tidak mendatangkan fitnah. Tidak membuka peluang musuh meruntuhkan perpaduan jemaah.

Mahfuz PAS bertepuk bertampar dengan YB UMNO di parlimen secara terbuka. Ada salah apa? Tidak salahlah. Tidak mendatangkan fitnah. Tidak membuka peluang musuh meruntuhkan perpaduan jemaah.

Yang salah, yang haram ialah :

1. Menipu.

2. Mempergunakan Islam apabila terbelit.

3. Dayus dan tidak berani tampil as pemimpin apabila dipsersoalkan tindakan yang diambil.

4. Mendatangkan fitnah dan kerosakan kepada kesatuan Islam.

5. Memberi imej Islam yang salah bukan Islam.

Kepimpinan Ulama kepala abah dia tuh.

Comments

  1. Spot on, AT!

    Idea UG tu ada bagusnya AT,ada gunanya. BUT, not now. UG untuk berdakwah dengan UMNO? My @$$ lah. Don't bluff. Dengan UMNO ni kira perang konvensional sampai depa cucuk Quran ujung anu, jari ke pedang ke, kita kena lawan & tundukkan depa nuh. Ni apasal ada puak dalam PAS sampai menipu & khianat untuk kongsi kuasa dengan UMNO yang perangai macam celaka tu?

    Dulu puak ulamak lu olang dalam PAS jugak la maki hamun UMNO kafir la .. bagai bagai. SIAPA? Hehehe cari sendiri. Sebenarnya UMNO ada salahnya tapi ulamak yang kini dalam puak UG, yang gila b***, gila glamer hingga salah tunjuk 'keIslaman' yang syumul. Agresif tak kena tempat. Orang hutan (baca: Melayu hutan ikut definasi AT) lu olang boleh kencing la.

    Sekarang puak ni nak bersatu dengan UMNO pulak? U-turn? Kot dah insaf pun, tarik balik dulu 'fatwa' lu olang tu. Lain kali ingat sikit nak hentam orang biar berpada-pada. Jangan la overboard. Bila hentam tak ingat dunia akhirat, lu olang jilat balik? Nakaie, Zol a few names spring to my mind.

    Oh & please make it official & public yang lu olang kata UMNO dulu adalah silap, ada berani?

    Realitinya, UMNO perlu diajar dengan kekalahan. Tumbangkan UMNO dulu. Baru dia boleh insaf & ikhlas. Sebelum menang & tawan Putrajaya tu, elok pakat elok elok dengan DAP & PKR & lain lain allies untuk membentuk Kabinet & cara melayan kerenah UMNO & BN yang mungkin 'sakit otak' sebab kalah besar. Bincanglah sesama rakan seperjuangan kemungkinan masa tu boleh offer UG. Dulukan kawan seangkatan walau depa bukan Islam.

    ReplyDelete
  2. pukimah pukimah pukimaah pukimah
    kimah kimah kimah kimah kimah kimah
    auwww auwww auwww auwww auwww auww
    AKULA ulama.. surga bersaama ku..
    meh SFH.. dua surga untukmu..
    satu dalam jubahku.. satu dalam kainmu..
    kimak kimak.. takbirrrr

    ReplyDelete
  3. idea mmg bagus..tapi segala2 menuju kepada fitnah dan perpecahan dalam jemaah..

    dalam keadaan tegang dan agak goyang skang, patut dielakkan mende2 yang boleh menimbulkan bibit2 suara2 tak baik dikalangan akar umbi..

    Isu Semasa : Siapa Tak Pernah Fuck Dia Loser!!!

    ReplyDelete
  4. setuju giler. isunye adalah reaksi pada pertemuan.

    tapi bro awat banyak sangat sebut P******K banyak sangat? dah lama tak main ke? mana tau bini mengandung alah pada main he he

    ReplyDelete
  5. aku perhati je selama ni... lepas kes nko dulu, slow sikit aku tengok maki hamun nko...aku bersyukur sbb doa aku agar nko bertaubat dan insaf termakbul. Lama2 aku tengok nko dah melampau balik… aku biarkan je... Tapi bila dah kritikal sgt nko pukimakkan ulamak2 ni, aku dah tak boleh tahan, makin menjadi nko sejak aku senyapkan diri yer.. takde sape berani tegur sikap buruk nko tu..

    nko tak patut marahkan Kepimpinan Ulamak sbb kes UG...abis nko nak ganti Kepimpinan Ulamak dgn ape? kepimpinan Profesional? kepala hotak lu! makin lingkup Pas jadinya.....

    nko kena ingat…kalau ye pun kes UG tu bawa fitnah, bukan ulamak saje terlibat.. org professional pun ada sama...Dr. Hasan Ali tu lulusan ape? Datuk Mustapha Ali tu lulusan ape? bukan bidang agama pun…jangan sebarang je ulamak jadi mangsa sbb kes UG..kenapa tak sebat org professional sekali??

    ulamak sendiri ramai yg bantah kes UG...Tok Guru Nik Aziz, Ustaz Zainol Abidin, Ustaz Ismail Kamus..termasuk Ust Wan Ji kawan nko tu...so tak patut nko sebat semua ulamak sbb kes UG..kerana nyamuk kelambu dibakar.....

    nko sendiri tak paham pembolehubah... kes UG ni pembolehubahnya ialah pemimpin, bukan ulamak atau professional. Nko paham tak ni?

    Nko jgn lupa sejarah...

    ape yg Kamal Attaturk buat pd alim ulamak di Turki? ulamak dihina dan dibunuh...lihat ape kesudahan hayat dia? Allah seksa ketika nazak dan dia mati dlm kehinaan....

    ape yg Mahathir buat pd alim ulamak di Malaysia? Ustaz Harun Din dihina..ustaz Ishak Bahrom dipecat. La ni Allah hina Mahathir ketika dia masih hidup lg...

    Jgn sampai tiba giliran nko Aduka!

    nko kena fikir.. kenapa negara kita masih dapat rahmat dan dilindungi bala walaupun zina dan maksiat berleluasa?

    sebab masih ada alim ulamak yg sujud dan menangis kpd Allah ketika nko tgh nyenyak tido....

    ingat tu sedara...hehe

    ReplyDelete
  6. hehehe... patut laa... sebelum ni Adukataruna gali balik cerita UG.. ada berita follow up.. yang kasi UP.. abe tah plok tu.. hehehe...

    tiupan monsoon UG digema kembali.. tapi wa pelik.. apesal plak wall FB abetah senyap bila ditanya soalan killer.. alih2.. cakap nak test market.. wakakaka..

    ada udang di sebalik mee ni..

    pakat2 naikkan isu UG.. jadikan TGNA hero atau diperdaya.. hahaha..

    TGNA terpedaya dengan geng UG.. wakaka..

    begitu lemah akal orang genius kat blog ni..
    anggap.. senang2 je.. TGNA boleg diperdaya.. wakakaka..

    abe tah plak... isu GALAS tu.. nasib baik Orang PAS ni berakhlak ISLAM.. kalau tidak.. abe tah ni dak dibuka rahsia habis2 dah... orang nak jaga air muka dia jah..

    yang penting.. tembelang siapa dah hampir pecah sekarang.. wakaka..

    ReplyDelete
  7. penarik beca dgn isu syiahnya.. hehe..

    wa teringat kisah bakar hak dherdik Tg Harun taib.. pastu keluar PAS sampai sekarang... hehehe..

    masing2.. ada sejarah masing2..

    dalam blog bakar hak.. ada link ke blog syiah indonesia yang mengutuk hadis bukhari dan Muslim.. uhuhuhu..

    ReplyDelete
  8. ustaz nasha nak saman bukan atas perjumpaan gelap di Malaysia..
    ustaz nasha nak saman atas tuduhan perjumpaan di London..

    wakakaka...

    aduilaa.. kata berpandukan fakta.. tetapi fakta serong..

    kalau salahuddin dan mahfuz umar tak larang kot..

    dah lama bakar haq tu di saman..
    atas dasar dia bersahabat dengan bebarapa pimpinan PAS.. ustaz nasha rela bagi muka... huhuhu..


    timeline UG..
    tipu perjumpaan..

    orang dah bagitahu.. dan patahkan fakta.. tak nak terima gak..

    hehehe.. biarlah mu dengan impian mu.. wakaka

    biarlah dia yang genius mempukimak Ulama... dia pemerhati bebas..
    segala fatwanya betul..
    kasyafnya setinggi nor idris..

    aduhai UG.. rupanya namamu dicintai oleh peratibmu.. wakaka

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.