Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 19, 2010

Zaid Ibrahim adalah cermin kekacauan jika UMNO kalah.

Zaid Ibrahim pada gua adalah totally produk UMNO. Manusia yang tak pernah kalah, sukar atau perit; dan tidak melalui format Allah untuk menjadi pemimpin.

Apabila berhadapan dengan pertandingan, dan ya; memang pertandingan yang boleh dikatakan berat sebelah, tetapi tidak terlalu celaka berbanding SPR dan UMNO, Zaid Ibrahim menunjukkan kita riak2 yang berlaku seandainya UMNO kalah di peringkat Malaysia.

UMNO mendakwa merekalah asas perpaduan dan keamanan. Mungkin benar dan mungkin tidak. Satu sudut Malaysia sebenarnya bertuah kerana memiliki pembangkang yang sopan santun dan lembik. Jika pilihanraya cara SPR dilakukan di negara bangsa kasar, sudah lama, orang2 sepatutnya mati atau bom sini sana akibat dari ketidakpercayaan rakyat terhadap proses pengundi.

Satu sudut lagi, memang benar, UMNO memegang kunci keamanan. Jika UMNO menang, maka, amanlah. Jika UMNO kalah, maka mereka akan mengamuk. 13 Mei, Mageran Kelantan, Pemuda Tahan lasak, Demo Kepala Lembu adalah contoh. Ianya seperti rakyat Kelantan Dalam apabila berhadapan dengan perlawanan Red Warrior tahap penting. Jika menang, maka stadium aman. Jika kalah? Ini adalah satu lagi cabaran kepada kita semua, golongan yang mahu revolusi pentadbiran negara secara total.

Patutkah mereka berkata kami beriman sedangkan mereka tidak diuji?