Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 27, 2010

15 dalil Tahun 2011 adalah tahun PRU13.

Oleh : AdukaTaruna

Melalui penasihat dari bangsa yang terbukti bijak dan hebat, Zionis APCO; UMNO pada gua berada dalam landasan terbaik untuk mengharungi detik PRU13. Secara perancangan manusianya lah. Perancangan Allah, kita tak tahu. Cuma Allah mengatakan kejahatan yang terancang selalunya mengalahkan kebaikan yang bersepah-sepah.

1. Baru-baru ini, bersumberkan Malaysiakini, Menteri Dalam Negeri mengumuman satu kemasan bagi tujuan takrifan kpada kesalahan internet. Gua fikir, ianya akan digunakan menjelang bahang PRU13 nanti. Dengan melokapkan 2-3 blogger otai, di sepanjang tempoh kempen, akan menyebabkan seluruh media internet fokus terhadap berita itu, dan melengahkan pembongkaran demi pembongkaran terhadap kezaliman BN.

2. Penempatan askar Wataniah di setiap parlimen juga dilihat lebih menjaga survival BN di peringkat pusat. Pengumuman organisasi bersekutu BN, yakni SPR akan hilangnya hak keluarga tentera sebagai pengundi awam membuktikan ini.

3. Pengambilalihan tugas PGA kepada tentera di negeri-negeri Barisan Rakyat turut membuatkan UMNO-APCO berada dalam landasan terbaik. Dengan helah menjaga sempadan lebih efektif, dalam masa 6 bulan bukan tempoh kekal menampakkan hujah dan alasan yang pelik untuk Melayu Cerdik, tetapi normal untuk Melayu Hutan.

4. Siri pembesaran kelemahan PKR yang saban hari turut menyumbang kepada pengukuhan jenama BN. Kemudian, selepas pemilihan PKR, pemilihan DAP turut menjadi mangsa. Ya. Memang benar pemilihan PKR kotor, tetapi terlalu sedikit berbanding UMNO. Cuma, kemampuan UMNO ialah menukarkan cacing kepada naga, dan naga kepada cacing menggunakan jentera kerajaan dan media mereka. Dajal itu datang membawa syurga di tangan kanannya, dan neraka di tangan kirinya.

5. Ugutan-ugutan keganasan oleh UMNO seandainya mereka kalah, dalam bentuk kiasan juga turut menakutkan masyarakat Cina. Ianya adalah satu bentuk kata 2. Perang saraf yang dirangka oleh Zionis APCO.

6. Untuk masalah imej Rosmah yang dikatakan bakal mengantikan imej Khairy yang merosakkan UMNO, melalui siri pembinaan imej, saban hari Rosmah keluar TV dengan imej wanita prihatin dan penyayang. Gua tak sure kesan propaganda itu kepada Melayu Hutan, tapi kalau lu tanya gua, jawapannya ialah, gua semakin jijik dan meluat.

7. Kenaikan harga minyak secara senyap dan pemotongan subsidi tradisi selama ini juga adalah petanda kepada tabung pilihanraya BN.

8. Mungkin APCO mengetahui akan fakta masyarakat Melayu tahap Felda adalah fix deposit undi kepada UMNO. Maka, dengan itu, kebelakangan ini, kempen mengenai kehebatan Felda dan jasanya disiarkan. Terbaru, berita mengenai kekaguman Presiden Laos mengenai Felda.

9. Kes terhadap Anwar Ibrahim turut menjejaskan fokus beliau terhadap politik Malaysia. Ianya menguntungkan BN.

10. Peristiwa bencana alam yang dieksploitasi dengan baik oleh media BN, dan kesilapan kerajaan Kedah memusuhi Malaysiakini dalam boikot medianya, gua fikir turut menyumbang kepada laluan yang baik untuk BN dan APCO.

11. Prestasi sukan Malaysia diperingkat antarabangsa terutama di Sukan Asia juga gua letakkan sebagai penyumbang kepada laluan yang baik bagi BN dan APCO.

12. Gua beranggapan, pengumuman peningkatan kelab hiburan oleh BN-APCO membantu mood jutaan pengundi muda tahap intelek sampah kepada BN, membantu BN-APCO mengumpulkan dana PRU13 melalui pelbagai jualan seperti arak dan sindiket dadah dalaman dan istimewa. Semuanya berlaku dalam pecahan berita. 1 berita yang diumumkan untuk media berbahasa Inggeris. 1 berita yang diumumkan oleh media berbahasa Melayu Hutan.

13. Tahun 2011 mungkin akan menyaksikan UMNO-APCO membawa lebih banyak konsert bagi tujuan capaian Melayu. Ianya melemahkan otak dan melekakan. Al-Quran pula hanya bertaraf pertandingan nyanyian. Ulama Melayu akan bertanding menyanyi dengan ulama Arab. Suara siapa lebih sedap.

14. Tarikh korban yang dilewatkan di Malaysia terlalu jauh berbanding dengan ibadah wajib di Arab Saudi, bersama dengan jutaan manusia, juga mungkin helah APCO bagi tujuan menjauhkan rahmat Allah, menjauhkan roh ukhwah satu dunia di Malaysia ini.  Diasingkan dan disingkirkan. Pecah dan dipecahkan. Umat Islam dikelirukan. Mufti dan ulama Malayu wala’. Nak lawan ulama pula masuk neraka.

15. Pada pendapat gua, tanpa bukti, strategi pemilikan ikon masyarakat oleh BN juga menunjukkan kebijaksanaan APCO. Setiap ikon atau idola masyarakat harus disinonimkan kepada kerajaan BN. Lee Chong Wee dengan pantas di Datuk kan oleh Pulau Pinang (Yang Dipertua Negeri UMNO), Siti Nurhaliza membatalkan konsert atas nama kerajaan Negeri Pulau Pinang (Lim Guan Eng DAP), Nicol David juga di Datuk kan supaya terikat dengan protokol dan istiadat UMNO, artis2 Melayu yang di Datuk kan di Pahang, semuanya membantu UMNO-APCO berada di landasan terbaik. Ini bukan kerja pemikir tahap ulama genetik Melayu. Bukan tahap ulama Rusila.

Tahun 2011 adalah landasan terbaik PRU13 untuk BN-APCO. Apa pun kemampuan kita, kita harus lawan dengan kekuatan yang tersusun, dan kelemahan yang diakui. Akui dulu kelemahan adalah penting bagi tujuan pembaikan. Kalau kelemahan itu dilindungi dengan hukum agama dan ugutan neraka, maka, kekallah kita dalam kehinaan umat zaman dajal.

Ulama itu adalah seburuk-buruk makhluk yang tinggal di bawah langit.

6 comments:

SearchForHeaven said...

salam,,
wa tak nak tegur pasal teori..
itu hak lu..

tapi bab Raya Haji..
baik lu refer kat ustaz banyak sket laa..
jangan refer satu ustaz je..
karang buat malu je..

First.. beza tak jauh pun.. satu hari je.. ini perkara biasa..
bukan macam YB salahuddin claim tu..
yang YB salahuddin ayub cakap tu.. beza dengan hari wuquf.. hari wuquf.. 9 zulhijjah.. raya qorban 10 zulhijjah..
kalau sini lewat sehari..
memang laa beza dua hari dengan 9 zulhijjah..

Lu reti matematik tak ni??

itu soal kira.. belum kira feqh lagi..

penetapan bulan qamari berdasarkan munculnye anak bulan..

untuk Bulan puasa dan Raya puasa.. berdasarkan Hilal (anak bulan)

dan begitu juga untuk Bulan Zulhijjah.. ada khilaf dalam penetapan hari 10 zulhijjah..

sebab tu takde bantahan dari Ulama PAS..
kalau tak.. dah lama jadi isu..

dalam isu agama.. jangan jadi bodoh sombong..
tak tahu.. jangan komen macam tahu..
nanti jatuh level maa..

Manjungmari said...

Salam buat Tuan Blog dan juga Pencari Syurga..

Apa yang aku dok belajaq, tak taulah kut-kut Tok Guru aku buat silap...

Umat Islam Melaksanakan Hari Raya Aid Dil Adha adalah sehari selepas hari wukuf..., itu kaedah...sebab 4 hari iatu hari tasrik yang disunatkan berkorban dan diharamlan berppuasa adalah selepas hari wuquf..,,

Sekarang kita rakyat Malaysia ada yang berkorban pada hari Sabtu,,, sia-sialah pahala korbannya.. entahlah kut-kut kalau ada fatwa yang baru...,

Tak apalah kalau rasa nak ikut perintah raja-raja Melayu ikutlah,,, tak payah nak ikut kaedah yang lebih syumul..

Wallahuaklam..

SearchForHeaven said...

salam bro manjungmari..

takde isu terima tak terima kalau korban pada 13 zulhijjah...

kalau korban buat pada hari 13 zulhijjah sebelum asar.. tetap dipanggil ibadah kurban..

yang berkorban pada hari sabtu tetap dipanggil korban..
kalau tak iktiraf korban hari sabtu.. solat raya hari rabu tak iktiraf la jugak..

sahabat2 sekalian..

Dalam menetapkan waktu ini juga berdasarkan feqh jugak..

kalau dulu..zaman dulu.. perbezaan ni.. berlaku ada isu tak??

Kita tak nak.. kita tahu bangkang je..
bila berlaku khilaf dalam perkara khilaf..
kita hentam orang... ini tunjuk kaedah perjuangan salah..

Tentera Islam said...

Adoi laaa kalau dah melayu memang tahap melayu jugak laaa,,, ada 15 dalil yg dikemukakan oleh Aduka, yg dok komen dalil ke-14 panjang berjela apa hal??? Tajuk n3 tuan punya blog ialah 15 dalil tahun 2011 PRU13, bukan pasal Tarikh hari Raya Haji, tapi yer laa nak komen suka hatilahh nak cakap apa, tapi nampak sgt IQ kau org tahap mana.. Fokus laa pada tajuk, tumpu pada objektif,tgk pada isinya....

SearchForHeaven said...

bro..
wa tegur pasal kutuk benda tak patut..
dan refer
sebab itu pasal pengetahuan..

kalau dalil salah..
camana nak percaya kat tuan yang berdalil.. hahaha

itu melibatkan image dan reputation tuu... wakaka

wa memang tak nak tumpu pada isi..

sebab Nabi SAW dah bersabda..
kalau buat kerja dunia, buat macam hidup selama-lamanya..
kalau beribadat, macam nak mati esok..

Hanz Newman said...

Releks la brader Search, pasni ada menara jam besar kat Mekah tu kita semua guna la sistem perkadaran masa yang berpusat di Mekah pula. baru seragam kot semua urusan kita sebagai umat Islam di seluruh dunia, tak gitu? Sebab selama kita guna pakai kala masa Greenwich yang entah mana depa dapat teori ilmu tu kita 'terkena' la.

Jangan jam besar tu untuk tanda 'kemegahan' orang Arab/ Raja dia, sudah la. Hancus! Tak ada makna la.